Beste Mede bvmoeders, Mijn dochter is 4 maanden en de laatste 2,5 maand kolf ik volledig vm reflux. Sinds vorrige week loopt mijn productie sterk terug. Ik heb nu al 5 dagen kolfsessies gehouden en ben de laatste twee nachten 's nachts mijn bed uitgegaan om extra te kolven. Helaas met nogsteeds en teleurstellend resultaat.Ook vandaag weer 100 ml tekort. Mijn ingevorenvoorraad slinkt zo vrij snel. Daar komt bij dat ik volgende week weer begin met werken....... Hoe ontzettend graag ik ook wil dat mijn dochter alleen borstvoeding binnenkrijgt ben ik bang dat dat niet lang meer kan. Mijn dochter krijgt 5 voedingen per dag, welke voeding zal ik dan gaan vervangen voor flesvoeding? Ik blijf ook deze week nog sessies houden iedere 2 uur en ik zal morgen de dokter bellen voor die neusspray hopelijk is vervangen niet odig maar ik vrees het ergste. Ik ben zwaar teleugesteld in mijn borsten
Toen ik ging overstappen op kv zat mijn zoontje ook op 5 voedingen. Ik ben toen als eerste de op één na laatste voeding gaan vervangen door kv. Sterkte met alle kolfperikelen. Ik heb trouwens wel eens gehoord van 'de 4 maanden bv dip', misschien is het dus maar tijdelijk dat je productie terugloopt.
Beste Anna, hè, wat vervelend voor je! Wees ook niet te streng voor je borsten, hoor! Ze hebben nu al een topprestatie geleverd. En door je er druk over te maken, help je de productie ook niet... Ben je toevallig weer voor het eerst ongesteld geworden? Dat kan namelijk een productiedip geven. Maar dat trekt dan na een paar dagen wel weer bij. Je zou nog eens op www.borstvoeding.com kunnen kijken voor tips bij dips. Mocht je er eentje vervangen, dan zou ik persoonlijk ook de 2e of de 4e vervangen. Dan kun je uiteindelijk (bij bijvoorbeeld 10 maanden ofzo.... ik weet niet hoe lang je wil voeden, hoor ) nog 's ochtends, tussen-de-middag en 's avonds voeden. Is het een idee om de betreffende voeding 50/50 BV en KV te geven? Of om-en-om? (dus ene dag afgekolfde BV en andere dag KV) Succes met je beslissingen!