Hoi, Voor dat ik zwanger werd, was mijn menstruatie best regelmatig, was zo'n 7/8 dagen ongesteld, en had er niet echt last van. Nu ben ik bijna 5 maanden geleden bevallen van onze dochter en werd na geloof ik 46 dagen weer voor de 1e x ongesteld. Iedere maand loopt t op met 1 dag en mijn cyclussen zijn nu 46*-25-26-27. Nu had ik vandaag ongesteld moeten worden, maar denk dat die morgen komt, dan dag 28 dus hij loopt mooi op. Alleen nu ga ik op de 2e dag van mijn menstruatie kapot van de pijn . Dit heb ik nooit eerder gehad. De zwaarste pijnstilling die je zo kan kopen bij de drogist helpen niet, en heb nu via de huisarts zwaardere meds gekregen. Mijn menstruatie zelf is veel heftiger maar wel 1a2 dagen korter geworden. Maar wat nu? Moet ik er vanuit gaan dat dit zo zal blijven? Heeft iemand dit ook gehad? Is dat nog goed gekomen? Moet ik nog even geduld hebben, en eerst maar goed ontzwangeren ofzo? Ik zie het eigenlijk niet zitten om elke maand zware pijnstillers te moeten slikken, maar als ik t niet doe kan ik niet eens voor mijn dochter zorgen. Ik kan die pijn goed vergelijken met de weeën van de bevalling. iemand misschien tips of ervaringen? DA
Ik heb zelf mijn menstruatie nog niet gehad sinds de bevalling (bijna 10 weken geleden) maar logisch dat je die pijn kunt vergelijken met de pijn van de bevalling. Je baarmoeder trekt samen om het bloed eruit te werken. Alleen dat het zo`n pijn doet dat je zonder pijnstilling niet voor je dochter kunt zorgen, is niet goed!!! Zou het kunnen zijn dat de wond van de placenta niet goed genezen is en dat die wat verklevingen heeft achter gelaten? Dat is het eerste wat in mij op komt maar ik ben natuurlijk geen arts. Wat ik wel zou doen als ik jou was, is even naar je huisarts bellen. Als je je daar niet prettig bij voelt is misschien de verloskundige nog eens bellen een optie. Succes!!!
Ja ik ben dus bij de huisarts geweest hiervoor, en ze kon me eigenlijk niks vertellen... ze heeft me zwaardere pijnstillers voorgeschreven
Zwaardere pijstilling is alleen maar uitstellen. Je blijft met pijn zitten. Misschien vk bellen? Anders misschien een doorverwijzing naar het ziekenhuis vragen? Dan kunnen ze daar misschien eens een echo maken, waardoor het een en ander uitgesloten kan worden.
Ja, als het idd niet overgaat, dan is dat de enige optie nog. T scheelt dat het maar 1 dag is, dus niet de hele menstruatie. Ben nog niet ongesteld, dus benieuwd of het weer de 2e dag is.