Ik ben nu aan het opbouwen met rijstebloem in de fles. Ik zit nu op 2 scheppen. Maar als mijn dochter de fles drinkt dan blijft aan het einde van de fles nog een bodem met drap over. Ik schud de fles goed, gebruik een 3 standen speen. Wie heeft de gouden tip zodat er geen drap meer overblijft?
Tussendoor af en toe schudden? Verder krijgt Fae als ze echt trek/honger heeft, dat drapje er ook wel uit, hebben we gemerkt, maar vaak blijft er een beetje staan. Ik denk dat ze dan ook gewoon genoeg heeft.
dank jullie wel voor de reacties! De papfles is de laatste fles van Anoeska. Meestal valt ze tijdens deze fles in slaap en kan ik haar slapend in haar bedje leggen, dus helaas gaat het niet lukken om een lepel erbij te gebruiken. Schudden heb ik ook regelmatig gedaan. Heb nu de oplossing gevonden. Als ik de fles maak dan doe ik het in een maatbeker, daar doe ik de rijstebloem erin en dan met een vork roeren, even laten staan en weer roeren. Ze heeft de fles net op en er is geen drap meer achter gebleven!
whahaha die tip wilde ik je net gaan geven Ik doe dit ook nog steeds zo met de pap trouwens. Groetjes Anita
Hoi, Maar hoe doe je dat dan? Maak je het eerst klaar in de maatbeker en giet je het dan over in de fles? Maakt dat zoveel verschil dan, in de fles meteen doen of eerst in de maatbeker qua dikte uiteindelijk? Ik zit met hetzelfde, dus misschien voor mij ook wel uit te proberen op die manier...
@ Anita hahahaha toch bedankt voor het meedenken! @Sneeuwwitje, ik meet eerst de hoeveelheid water af in de fles, dan gooi ik het water in een maatbeker, voedingpoeder erbij en dan de rijstebloem en flink roeren. Dan laat ik het even staan, en dan weer roeren. Het werkt echt! Ik merk nu echt het verschil. Toen ik eerst alles in de fles deed, hield ik aan het einde van de fles drinken een flinke drap over, en nu ik het anders doe gaat alles op!
interessant die tip zoek ik ook. ik ben van 'ellende' maar pyjamapapje gaan geven omdat dat gewoon glad is. mijn zoontje werd boos met de rijstebloem omdat het eerst veel te snel in zijn mond klokte en vervolgens nauwelijks uit de fles kwam. maar zo'n kant en klaar papje is natuurlijk veel duurder. wel de moeite waard om dit eens te proberen. hoe lang laten jullie het 'even staan'?
dat hebben wij ook wat ik dan doe bij het laatste beetje de fles op de kop houden en de drap in de speen schudden en dan op stand 3 zetten helpt goed hier
Ik maakte het altijd klaar met kokend water en liet het dan afkoelen tot drink temp ( duurde vaak tussen de 5 en 10 min). De vezels en de voeding hebben dan de tijd om goed wat vocht in zich op te nemen. Groetjes Anita
Dat probleem heb ik dus ook.ik zit nu op de 3 scheppen. Tussendoor schud ik de fles een paar keer zodat het vloeibaarder blijft. Ik begin met stand 1 en zodra het laatste restje echt te dik is geef ik stand 2 of 3 zodat hij toch zoveel mogelijk op krijgt. er blijft altijd wel een klein laagje staan
Ons meisje wil altijd nog wel een beetje extra dus ik verdun dat laatste drapje dan gewoon weer met nog 30 cc water en een 7de schepje voeding. fles gaat hier altijd schoon leeg. En ze krijgen er meer uit dan je zou denken hoor. als je die drap telkens in de speen schud gaat5 ze gewoon door.
Bij het maken van de gewone fles en de papfles, roer ik het altijd om met een vork gewoon in de fles zelf, niet apart in een maatbeker (gebruik Avent flessen...) Toen we nog nutriton gebruikten, bleef er soms wat drap achter, maar dan had ik vaak ook iets meer rijstebloem erin gedaan.