is dit wel goed?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door brinda, 6 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brinda

brinda Lid

17 mrt 2008
    45
    0
    0
    student
    sint andries
    hoi iedereen,
    ik heb een dochtertje van 2 weken oud
    ik heb een week en half volledig borstvoeding gegeven
    maar omdat ik binnenkort terug naar school ben ik aan het overschakelen op flesvoeding! ik ben al zover overgeschakeld dat ik nog maar 1 borstvoeding geef!

mijn dochtertje komt redelijk goed aan en begon al over te schakelen op 6 voedingen!
    maar vandaag lijkt het alsof ze er maar 5 vraagt!
    ze is niet lastig en drink dan telkens 140cc! dan slaapt ze 4 uur goed en dan terug een goeie fles drinken!
    ik vraag mij nu gewoon af of 5 voedingen niet te weinig is voor zo'n klein kindje! mijn schoonmoeder (waar ik bij woon met men dochter) die zegt dat dat geen probleem is.
    maar ik wou even jullie mening!

grtjs

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    volgens mij drinkt ze flinke flessen voor zo'n kleintje! Dus dat het er dan 1 minder is, maakt niet uit volgens mij.

ze zeggen namelijk 150 x kilo lichaamsgewicht.
    Ik ga er vanuit dat je kleintje maximaal 4 kilo is dus dan heeft het aan 600cc voeding over de hele dag genoeg in theorie. Met 5 flessen zit je nu al aan de 700, dus ik zou me zeker geen zorgen maken. (als ze natuurlijk verder alert is en gezond eruit ziet) Blijkbaar regelt ze het keurig zelf.

3. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ja hoor je schoonmoeder heeft gelijk. Ze heeft blijkbaar genoeg aan 5 flessen. Heerlijk toch.

4. brinda

brinda Lid

17 mrt 2008
    45
    0
    0
    student
    sint andries
    ze weegt wel nog geen 4 kg hoor
    ze weegt er nog maar 3kg 400

vorige week was ze in 3 dagen wel 300 gram bij
    en dat alleen van de borst toen! (ze kreeg nog geen flesjes)

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dan moet je tellen, 3,4 x 150cc = 510
    dat deel je dan door het aantal flessen, nu geef je aan dat ze er zelf 5 van maakt, dus dan kom je uit op iets meer dan 100cc per fles.
    Je geeft al 140 nu, dus ik zou denken dat ze vrij veel eet, dus 6 flesjes is echt niet nodig als ze 140 per fles wegdrinkt.

6. brinda

brinda Lid

17 mrt 2008
    45
    0
    0
    student
    sint andries
    owkej bedankt :d

Deel Deze Pagina