dochter drinkt te weinig, huilt veel!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door claudia2008, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    Beste mama's,

wie o wie kan mij helpen?? Mijn dochter (3 maanden) weegt nog geen 5 kilo en is 60 cm lang. Ze drinkt erg weinig...ze zou, op basis van haar gewicht, zo'n 750 ml per dag moeten drinken maar komt uit op zo'n 650 ml....en dat met moeite!! Voor, tijdens en na de voedingen huilt ze erg veel...ik moet echt moeite doen om haar te laten drinken, vergt veel doorzettingsvermogen maar ik heb het er natuurlijk graag voor over.

Wie heeft er ook zoiets meegemaakt en heeft er tips voor me? ik heb al allerlei spenen/flesjes geprobeerd....hebben volgende week een tweede afspraak bij de kinderarts. De eerste keer is er niets uitgekomen maar moesten terug komen als de klachten niet zouden verdwijnen...ben erg benieuwd of er iets uitkomt...

wie kan me helpen.....alvast bedankt!

een vermoeide mama....

2. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Misschien ander soort melk proberen?
    Geef zelf BV dus meer tips kan ik je helaas niet geven. Waarschijnlijk heb je andere melk ook al geprobeerd...
    Succes! Hopelijk krijgt ze snel een grotere honger!

3. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    haai claudia,
    ik weet niet hoe zwaar je dochter was bij de geboorte? mijn dochter woog bij de geboorte 2765 en was 49cm. bij 3maanden was ze 5100 en 58cm.
    ik wilde borstvoeding proberen, maar ze had geen kracht genoeg om te zuigen, dus de eerste 3dagen amper gedronken, terug naar het ziekenhuis en daar 5dagen geweest om aan te sterken. ik heb gekolfd en dat via de fles gegeven. ze kon wel 3kwartier over een fles doen.

heb je al een standenspeen gebruikt? of een grotere openening? dat hielp bij ons wel. ze zeggen dat de meest simpele flessen (goedkoopste vaak ook) het beste zijn. dus geen avent of difrax ofzo (wij hadden difrax, dat ging goed bij een vriendin helemaal niet)

onze dochter huilde niet veel, maar die viel tijdens de voeding steeds in slaap. ook van alles geprobeerd om haar wakker te houden, maar dat ging erg moeilijk.
    ik zou als ze veel blijft huilen nog eens terug gaan of misschien eens naar een ostheopaat gaan? het zoontje van een vriendin huilde ook heel veel en had reflux, ze is naar een ostheopaat geweest, maar dat hielp niks. na een paar maanden is ze naar een andere geweest (die wel goed is) en dat hielp veel beter, hij sliep veel beter en spoog ook minder.

succes, groetjes bren

4. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    Bedankt voor je reactie! ja zijn nu een andere melk aant proberen..nutrilon omneo (tegen krampjes en licht spugen) ..vergeten te zeggen; ze spuugt ook regelmatig na en tijdens de voedingen..

5. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    even een tip voor de omneo, finn heeft dat ook gehad, gebruik een grotere speen, omneo is wat dikker, bij finn hadden we een normale speen gebruikt, maar hij moest er zo hard aan zuigen, dat ie langs de zijkant veel lucht meezoog.. met als resultaat: nog meer krampjes!
    succes!

6. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    misschien kan je ook proberen om haar na het eten rechtop te houden, kan het geen reflux zijn? (weet niet of je dit al geprobeerd hebt of hier al op onderzocht is)

en inderdaad een grotere speen bij die voeding, hadden wij hier ook.

7. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    hoi allemaal,

bedankt voor jullie reacties..heb toevalling vandaag grotere spenen gehaald (difrax, avent en dodie 3 standenspeen..allemaal voor 3mnd+ oude baby's...) Heb al een voeding gedaan met de dodie speen maar ze dronk weer erg weinig (75 ml)...dus ben bang dat daar de oplossing niet ligt....
    Misschien weer de infacol (tegen darmkrampjes )gaan proberen. Misschien wordt ze dan rustiger.....het is zo ontzettend frustrerend om je kleintje niet goed te kunnen helpen...wil alles doen..maar weet niet meer wat....gelukkig morgen naar kinderarts van cb (2de prikjes) en dinsdag naar kinderarts in ziekenhuis..misschien kunnen zij helpen...

Groetjes Claudia

8. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Klinkt als mijn verhaal en bij onze dochter is gebleken dat ze reflux heeft.
    Daar krijgt ze nu medicijnen voor en Nutrilon a.r (tegen hevig spugen)
    Sindsdien gaat het een stuk beter, maar ze heeft nog steeds slechte dagen/weken ertussen zitten.

Ik vond het frusterende eraan dat je zag dat ze honger had, maar gewoon niet kon eten.

Hopelijk komt er deze keer wel wat uit bij de kinderarts!

9. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    Kbloem bedankt voor je reactie...ja wij dachten ook aan (verborgen) reflux maar de kinderarts zei dat elk klein kind in bepaalde mate reflux heeft..tja dan weet je ook even niets te zeggen....maar goed..nu spuugt ze dus ook en toen niet dus nu wel iets duidelijker....wie weet komt er nu wel iets uit..ik hoop het want zo is het erg zwaar (voor ons en Evie).

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

He hoi,

je zou eens bij een (geregistreerde) osteopaat langs kunnen gaan om te zien of er wervelstjes klem zitten en die dan los te laten zetten. Heeft hier geweldig geholpen.
    Verder zijn wij er net achter dat Thirza, ondanks milde klachten die wel veel lijken op wat jij beschrijft, vermoedelijk een koemelkallergie heeft. Wij hebben dat laten testen bij een bioresonantietherapeut en zijn nu onder begeleiding van een dietist aan een dieet en aan het elimineren-provoceren om definitief vast te stellen of het om KMA gaat.
    Hier leken de klachten allemaal zodanig dat ik steeds dacht dat dat geen KMA was. Maar dus waarschijnlijk toch wel...
    Mogelijk dat dat bij jullie eventueel ook aan de hand is, dus misschien kun je het laten testen. De reguliere allergietesten via bloedprikken kunnen het op deze leeftijd, zeker bij milde klachten, niet of nauwelijks aantonen overigens, dus dat is misschien goed om te weten... wij zijn om die reden naar een biosresonantietherapeut gegaan, zodat we enige richting zouden hebben waar we het moesten zoeken.

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heb je evt ook geprobeerd om haar vaker kleinere beetjes te geven? Dan ligt waarschijnlijk wel je hele voedingsschema in de war, maar mogelijk is het drinken te vermoeiend voor haar. Dus bijv ipv om de vier uur 180cc, doe je iedere twee uur 90cc. Mogelijk dat ze dan wel alles op krijgt en hopenlijk ook groeit.

12. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Volgens mij is de hoeveelheid die ze drinkt op zich niet zo'n probleem hoor... Mij is verteld dat ze gemiddeld 150cc per kilo lichaamsgewicht binnen moeten krijgen. Nils haalt dat ook niet altijd en zit dan rond de 675 ipv de 750 / 800. Niet ieder kind drink heel veel; sommigen hebben gewoon minder honger. Zolang ze alert is als ze wakker is en ze genoeg plasluiers heeft (na elke voeding een goede plasluier), dan hoef je je over de hoeveelheid op zich niet druk te maken. Overigens snap ik wel dat het probleem bij jullie met name de hoeveelheid in combinatie met het vele spugen een probleem is. Als er van die 650cc ook nog een groot deel uit gaat.... Hopelijk kan de kinderarts je verder helpen!!! De grotere speen is al ter sprake gekomen; dat was bij Nils echt een uitkomst.

Sterkte!! Gr. Debbie

13. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Mijn dochter huilde een tijdje terug ook heel veel en wilde niet drinken. Zijn naar h.a.p. gegaan en ze bleek oor-ontsteking te hebben!

14. 078mama

078mama Niet meer actief

Hier hadden we een beetje hetzelfde probleem! Ten eerste is het advies van Rozemarijke om eens bij een Osteopaat te gaan kijken erg goed. Hier heeft het wonderen gedaan! Ik weet niet hoe je bevalling is verlopen maar voor de wervels kan daar een hoop mis in gaan. Daarnaast hebben wij dr browns flessen gekocht, deze hebben een luchtbuisje waardoor ze rustiger kunnen drinken omdat er geen lucht bij komt. Dat hielp hier ook erg goed. Die flessen zijn te koop bij Prenatal. Hier staan ze ook: Ventielfles Standaard hals 240ml - Dr. Brown's shop

En wat bij ons ook nog goed geholpen heeft is om Lotte gewoon op ons bed te leggen en dan de fles te geven. Lotte vindt het lekker om de fles helemaal liggend te drinken...volgens het cb komt dit vaker voor maar ik vind het af en toe apart haha

15. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    bedankt voor alle reacties! heb toevallig vandaag ook gezocht naar osteopaten op internet...denk echt richting nekwerveltjes die niet goed zitten of misschien heeft ze idd wel een oorontsteking...
    Heb vandaag ook gemerkt dat ze het prettig vindt om de fles liggend te drinken...(als ze tenminste stil te krijgen is...zucht...)
    Nou ik hoop dat het snel dinsdag is en we naar de ka kunnen!!

groetjes Claudia

ps een dr Browns fles hebben we idd al geprobeerd...maar dat maakt geen verschil helaas...gebruiken nu de dodie 3 standen spenen en dat helpt het beste volgens mij (van wat we kennen dan tenminste).

16. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier ook een heel slechte drinker, van geboorte af aan. Maar ze huilt zelden, dus dat is het niet. Ze heeft gewoon geen zin om te drinken of geen honger. Ik heb ook alle soorten flessen en spenen geprobeerd maar dat hielp niks. Ik heb er veel over gesproken met CB en die zagen ook dat het niet aan ons lag maar dat Charlotte blijkbaar niet veel honger heeft. Nu is ze ruim 7 maanden en weegt 6800 gram, net op het randje dus. Maar verder ontwikkelt ze zich goed dus we kijken het maar aan. Het huilen van jouw kindje kan ook komen omdat ze constant een overvol gevoel heeft omdat de melk haar min of meer wordt opgedrongen. Probeer eens te voeden op verzoek en hou een aantal dagen bij wat ze drinkt, plast en aankomt (bv 1 week en dan ook voor en na wegen op cb). Dan weet je meer denk ik en als dat goed gaat is dat beter voor jullie allebei. Succes!

17. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Onze Merel had precies hetzelfde. Zij bleek koemelkallergie te hebben (heeft jou kindjes nog andere klachten zoals; huiduitslag, veel huilen, stinkende windjes, krampjes?)

Anouschka heeft nu ook hetzelfde, blijkt ook koemelkallergie te zijn en een reflux. Med. voor de reflux, pepti en johannesbroodpitmeel, vaak liggend drinken en dan gaat het wel goed.

Merel dronk de eerste maanden echt wel 9 á 10 voedingen. Ze dronk niet meer dan 80 cc ofzo. Er waren dagen dat we niet eens aan de 500cc kwamen. Het heeft me slapeloze nachten gekost, maar ze groeit is heel lang voor haar leeftijd en slank. Anouschka drinkt iets meer, maar nog niet het gemiddelde van wat "zou moeten". Zij woog bij 3 maanden 5300 gram en 60 cm. Merel woog met 3 maanden 4900 gram en was 62 cm.

Je zou nog eens kunnen laten kijken door de huisarts of het reflux is. Toen wij waren begonnen met zantac werd het al een stuk beter. In elk geval succes ermee, ik weet hoe vermoeiend het is en hoe frustrerend. Maar je kan er geen voeding in spuiten helaas. Dat had ik wel eens gewild......

Deel Deze Pagina