Mn zoontje van nu 1 maand heeft verborgen reflux en heeft hiervoor zantac medicijnen en ik gebruik nutrilon omneo voeding omdat deze mij geadviseerd werd door t cb omdat deze wat dikker is en dit dan beter in zn maag blijft, ook omdat hij wat moeite had met ontlasting. Hij heeft bijna nooit gespuugd, maar sinds gister spuugt hij ineens wel kleine beetjes!!,5 keer in totaal, het is dus niet veel, maar een mondje zeg maar en stinkt echt zuur!!! Heeft dan ook echt pijn! En ook is zijn ontlasting nu wel erg dun!!!! Zat gister 3 keer helemaal onder incl romper en kleren. Ik weet dat er speciale voedingen zijn die een stuk dikker zijn en het dus niet telkens omhoog komt...., maar zou totaal niet weten welke dan goed zou zijn voor kindjes met verborgen reflux, want er leek verbetering in te zitten bij hem, maar hij is nu (sinds een week) telkens weer erg onrustig en huilt weer veel en je kan gewoon zien dat het pijn doet en huilde gister ook telkens tijdens en na de fles... Nou dacht ik dat die speciale voedingen zoals bijv nutrilon AR speciaal is voor kindjes die veel spugen, dit doet mijn zoontje dus niet... of zou dit ook helpen bij kindjes met verborgen reflux? Het is niet zo dat ik telkens wil veranderen van voeding, maar ik merk gewoon dat dit nog telkens omhoog komt en die ontlasting zo dun lijkt me ook niet helemaal goed! Ik weet dat je kan indikken met nutriton, maar omdat hier vaak krampjes van komen en dunne ontlasting (wat ik dan vaak om me heen hoor en gelezen heb) lijkt me dit niet handig bij mijn zoontje! Hoor graag wat voor voedingen jullie gebruiken voor jullie kindjes met (verborgen) reflux en of je gelijk verbetering zag?!
Niemand die speciale voeding gebruikt voor een kindje met verborgen reflux??? en mij tips kan geven over voeding?
Hoi, Ik denk niet dat ik je een tip kan geven, maar ik kan je in ieder geval mijn verhaal vertellen over de verschillende voedingen... Mn dochter is morgen 10 weken en bij haar komt haar eten ook regelmatig omhoog (ze is niet getest op verborgen reflux, maar denk dat het er wel lichtelijk in zit) Ik ben begonnen met Nutrilon 1 en dit ging naarmate ze ouder werd steeds iets beter. Maar toch werd ik dat spugen op een gegeven moment een beetje zat (soms 5x een ander shirtje) en ben ik er nutriton doorheen gaan doen. Het spugen werd minder, alleen het drinken was een ramp. In het begin ging de melk te hard en aan het einde kreeg ze er niks meer uit, omdat het spul steeds dikker wordt in de fles. Dit vond ik dus niks.... Toen maar eens omneo 1 uitgeprobeerd, ook op advies van het CB. Dit een aantal keer gegeven, maar ik had het idee dat ze hier pijn in haar buik van kreeg...veel huilen, onrustig enz... Dus maar weer gestopt ermee. Nu toch maar weer de vetrouwde nutrilon 1 aan het geven en het spugen is tot nu toe iets minder aan het worden. Ook haar ontlasting begint weer een beetje normaal te worden na alle wisselingen... Ik weet dus niet echt een goede voeding als je kindje verborgen reflux heeft, maar ik heb dus gemerkt dat als ik mn dochtertje dikkere voeding ga geven, het weer mis is met haar buikje... Dan dus maar af en toe spugen.....
hier een meisje met (verborgen) reflux dat het super doet op de ar voeding van nutrilon omdat zij het vrij heftig heeft gaat er nog een dikke schep jbpm doorheen dat in combinatie met zantac gaat goed trouwens eigenlijk nooit dunne ontlasting gehad
Bedankt voor je reactie! Vervelend dat je ook zo moet aan rommelen! Konden ze nou maar gewoon zelf zeggen wat het beste voor ze is! Dan was het voor de mama's ook een stuk makkelijker! Dus jij zit weer aan de standaart nutrilon dan? Nou ga zoieozo straks het cb bellen en mn verhaal weer voorleggen ben beniewud wat hun dan adviseren!
Bedankt voor je reactie! Oke dus jij gebruikt ar voeding... Ik dacht namelijk eerst dat het speciaal voor kindjes was die erg spuugde, maar ja dat doet mn zoontje niet. Wist ook niet dat de ar staat voor anti reflux! En waarom ze dit dan niet gelijk adviseren op bijv het cb snap ik ook niet, maar goed! Is de ar voeding erg dik? En welke fles en speen gebruik je hiervoor? Moet vandaag ook weer de ha bellen over zantac gebruik, maar wil het liefst dat ik het bijv met ar voeding kan oplossen (zijn klachten) ipv weer medicijnen erbij..... Ons mannetje lijkt steeds onrustiger te worden met drinken, gister bleef hij huilen onder de fles en dan drinkt ie ineens weer, maar dan ligt ie zoooo onrustig te drinken en te spartelen, ook verslikt hij zich heel vaak, stikt dan ook bijna en moet m soms zelf voor houden.... Erg rot allemaal voor mn mannetje!!! Denk dat ik overga op de ar voeding en dat dit dan wel helpt!! Wil nu wel is een keer de ''oplossing'' en dat mn mannetje zich een keer goed gaat voelen!
Ah, wel zielig voor hem zeg! Het is inderdaad vervelend dat aanrommelen met de voeding. Je wil dan ook weer niet teveel overstappen op verschillende voedingen, maar soms ontkom je er gewoon niet aan. Ik denk dat de AR voor jouw mannetje ook het beste werkt,aangezien ze de fles dan meestal wat rustiger drinken en dus minder verslikken. Wist trouwens ook niet dat AR voor anti-reflux staat! Weer wat geleerd!
door dat ze ar voeding dikker is kan het ook niet zo makkelijk omhoog komen een kindje met verborgen reflux heeft wel last van voeding die omhoog komt maar spuugt dit niet uit. hier ook eerst alleen de voeding geprobeerd maar kan exht niet zonder de zantac vorige week nog geprobeerd af te bouwen maar geen succes dus dan houden we het maar ff zo liever medicijnen dan een meisje met pijn ik gebruik trouwens de born free fles met speen van kruidvat eigen merk. de kleinste en dan prik ik zelf het gaatje wat verder door met een schilmesje. ik heb een vermogen aan allerlei spenen en flessen uitgegeven maar feline is nogal een gulzige drinker dus dit is het enige wat werkt succes ermee en ik hoop dat de ar voeding gaat helpen!!
Mijn meisje had ook verborgen reflux en ik ben direct op AR overgegaan. Dus de omneo overgeslagen. Samen met de Zantac ging dit erg goed! Ze spuugde nauwelijk en als dat eens een keertje deed deed het haar niet veel pijn.
Ik vond het wel vrij dik. Wij gaven het met de speciale papspenen. Die zijn voor diverse flessen te krijgen. Of de grooste speen van de difrax. Nutriton werkte hier echt niet want de kleine ging echt gigantisch aan de race ervan. Dat was net zo zielig! Dus de combi AR+zantac werkte goed. Voor de volgende ga ik al starten met Omneo of Friso COmfort en als het dan heftiger wordt direct over na de AR.
Oke, nou ben vanmiddag begonnen met ar, meng het nu nog met omneo half om half, en het de s-speen van de difrax heb er zelf een gaatje bij geprikt en drinkt zn fles nu in 12 tot 20 min... Hij is alleen erg onrustig en huilt veel......zo zielig!!\ Ben ook door gestuurd naar de kinderarts!!! Morgen hoor ik van mn ha wanneer ik een afspraak heb! Hoop zooo dat het niet te lang duurt want zit er een beetje doorheen momenteel....
Dank je! Jaa het huilen gaat door merg en been! Hij wil echt niks meer alleen in de handen en recht op.... Arm ventje!
Ja ik kon er ook echt niet tegen! Vond het zooooo erg dat ik hyperventialitie aanvallen kreeg (stond er ook alleen voor dus niemand die het even over kon nemen) en dan kan je nog minder ermee. Pfffoe ben blij dat dit achter de rug is. Daarom wil ik bij de volgende zowiezo al beginnen met comfort of omneo. En mocht ik symptomen zien wil ik direct doorverwezen worden naar de kinderarts... Nee dit laat ik niet nog een keer gebeuren.
ik hoop dat je snel een afspraak bij de kinderarts hebt. Zo te horen zal de medicatie wel omhoog moeten. hier een erntige reflux en verborgen reflux mannetje op gewone voeding met 1 op 1 jbpm gehad. ar en omneo waren voor het niet genoeg. moest echt 1 schep voeding en dan 1 schep jbpm hebben. Nou had hij ook forte bij 4 mnd. dus achteraf vond ik het niet erg dat hij los de jbpm erbij moest. en 2 x per dag zantac, afhankelijk van gewicht
Dank jullie wel voor de lieve reacties! Ja is soms echt wel zwaar...., vind het ook zo rot voor mn andere zoontje, die is ook nog zo klein (16 mnd) en die hoort zooo veel gehuil hier en kan m ook zo weinig aandacht geven en dat vind ik dan ook zo rot!!! Nou hopen dat we snel terecht kunnen en dat we meer te weten komen!