help ...kleine eet opeens minder...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Sjana, 20 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons zoontje dronk tot dinsdag zijn fles bijna altijd leeg. Sinds dinsdag eet hij zijn ganse voeding niet meer op....Hij krijgt 165cc + 5,5 schepjes + 2 lepeltjes nutriton.
    Dinsdag heeft hij wel zijn eerste spuitjes gekregen.
    Hij weegt 6050gram en is 60,5 cm groot maar ze hebben mij in het begin verteld dat een kleintje normaal 150cc x gewicht moet ophebben per dag.
    Daar komt ons zoontje dus niet meer aan als we optellen wat hij op een dag laat staan. vb vandaag heeft hij bij elke voeding 30 cc gemiddeld laten staan.... Dus nu zou hij bij zijn laatste voeding normaal 210 cc moeten opdrinken als we met dat sommetje rekening houden :(

Zou dit te maken hebben met het geven van zijn spuitjes? Of moet ik mij zorgen beginnen maken?
    Heeft iemand hier ervaring mee?:( Hij at anders alles op, heeeeel zelden liet hij iets staan. Hij heeft geen koorts ofzo.

Hopelijk kan iemand mij wat helpen..dank u

2. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    is het geen ontwikkelingssprongetje?? Meestal rond 2 maanden drinken ze dan even minder....

3. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar heb ik nog niet bij stil gestaan. Ik heb die boek "Oei, ik groei". Ga ik eens eventjes doornemen :) bedankt

Anderen mogen hun visie ook nog geven hoor :)

4. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

ik hou het ook op iets van een sprongetje en het is niet erg als hij een paar keer 30cc van zijn voeding laat staan gebeurde en gebeurt hier nog steeds wel eens..

5. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ooit kan dat wel eens maar hij laat de laatste dagen, sinds zijn spuitjes, laat hij bijna bij elke voeding wat staan.

Heb in boekje gelezen dat ze idd wat minder eten bij een sprongetje. Eventjes afwachten dus :)

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Kan zomaar door de spuitjes komen, of door een sprongetje. of gewoon omdat het een kleintje is dat wat minder honger heeft ;)

het advies is 150cc. Maar het minimum en maximum is 120-180cc. Dus er is wel veel speling rond dat advies.
    En ik geloof dat je wel boven dat minimum zit..

7. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag heeft hij terug meer gegeten, oef!
    In totaal 830 cc met 5 voedingen
    (als ik naar zijn gewicht kijk zou hij 6 x 150=900 zijn) dus zit hij er vandaag weer dichtbij

Deel Deze Pagina