Hoi, Ons zoontje is bijna 6 maanden zie banner (7.5 kilo en 67 cm). Nou drinkt hij 5 x 180/6 Friso Comfort (reflux) waar hij het nauwelijks op redt, nu ongeveer 3 1/2 uur ertussen, veel handen in de mond en minder goed slapen overdag. Hij zit ook echt in de 6 maanden sprong, rolt opeens om en kijkt naar dingen en wil alles pakken zeg maar. Echt aan het groeien dus! Hij krijgt sinds een week of twee wat hapjes en eet nu 's ochtends 125 gr. fruit (klein potje) en in de middag 125 gr. groente (klein potje of zelfgemaakt met eventueel wat rijstebloem voor verdikking). Zijn ena laatste fles val om 18:00 uur, langer kan hij niet wachten, en zijn laatste fles rond 22 uur. Daarna slaapt hij tot een uur of 07:00. Vaak vraagt hij om de laatste fles en heeft dan echt zijn ogen open. Het ziet er dus niet naar uit alsof hij ooit naar 4 flessen kan momenteel. De vraag is dus, wat kan en mag ik nog doen? Mag hij al 6 maanden potjes (of 200 gram zelfgemaakt) met aardappel enzo en mag hij al opvolgmelk? Is opvolgmelk meer verzadigend zodat hij misschien wel naar 4 flessen kan? Wat raad je me aan? Als hij de laatste fles nog nodig heeft, zou ik dan om 16 uur 200 gr. warm eten kunnen geven met wat water zodat er in ieder geval op een of andere manier een fles vervalt? Denk zelf aan redelijk snel opbouwen naar 200 gr groente en 150 gr. fruit en dan 4 flessen 180/6 opvolgmelk? Als dat niet lukt met opvolgmelk moet ik dan terug naar nr. 1? op 4 x 210/7 nummer 1 gaat hij ook niet door de nacht helaas. Bedankt voor je tips, Charlie
Hoi Charlie, Opvolgmelk is wel verzadigender, je mag zeker wel proberen of dat beter gaat. Je kindje mag dan maximaal 4 flesjes van 180 ml water met 6 schepjes voeding drinken, en 1 of 2 keer wat pap toegevoegd. Lukt het niet om op 4 voedingen uit te komen, dan mag je 5 keer 150 ml water met 5 schepjes opvolgmelk geven. De rest van de bijvoeding kun je rustig opbouwen, rond de 7 maanden komt er ook brood bij. Groetjes eveline