Voeding meisje 6 maanden

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door MamavanEL, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Mijn dochter is bijna 6 maanden.
    Ze krijgt nu 3 flessen van 180 en een bordje pap en een fruit/groente hapje.

Nu zie ik in de supermarkt potjes voeding (avondeten) vanaf 6 maanden.
    Het cb heeft in het groeiboekje ook een schema gemaakt vanaf 6 maanden waarin staat 2 flessen melk, pap, fruit en een potje avondeten.

Is 2 flessen niet wat weinig voor een meisje van 6 maanden? Hoe zouden jullie het doen? Dagindeling?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    2 flessen is inderdaad wat weinig voor een kindje van 6 maanden, maar pap telt ook als een keer fles/voeding mee, dus dan zit je op 3 voedingen in dat geval. Tussen de 6-8 maanden mag je gemiddeld 700-800 ml opvolgmelk per 24 uur geven. Dit kun je over 3 of 4 voedingen verdelen. Van 1 van deze voedingen een papvoeding maken is prima. Tussendoor kun je dan fruit geven en aan het einde van de middag beginnen met groente (daarna aardappelen/rijst) is prima. Ziet er goed uit hoor.
    Groetjes Angelique

3. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Dank u wel voor het antwoord. Ik ga op deze voet verder. Volgende week ga ik langzaam over op warm eten :)

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Graag gedaan!

Deel Deze Pagina