Hoeveel flesvoeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door Rachel82, 5 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik zit even met een vraagje, mijn zoontje is nu 2,5 maand, en krijgt 5 flessen van 150 cc, om 7 uur a half 8 dan om 11 uur dan om 15 uur dan om 19 uur en dan om 23 uur.
    Maar na de fles is hij nog hongerig, en meestal komt hij ook weer eerder dan de 4 uur die ik wil aanhouden. Nou begreep ik van het cb dat ik ook 5 flessen van 180 cc mag geven, maar weet niet zeker of ik dat goed heb begrepen.

    Wat geven/gaven jullie je baby van 2,5 maand? Hij weegt overigens bijna 6,5 kilo!
     
  2. zonnestraal

    zonnestraal Niet meer actief

    Is het niet zo dat het een zuigbehoefte is van je beeb? Voor je overstapt zou je kunnen proberen dit eers op te lossen met een speen. Als je dit al niet doet. Neem je kleine na het boertje even dicht tegen je aan met een speentje. Even kroelen en knuffelen. Dit werkt soms ook heel goed en blijkt het geen honger te zijn maar een zuigbehoefte.

    Werkt dit niet, dan is je kleine echt hongerig. Je kunt dan in overleg met het CB overstappen op een voeding waar Johannesbroodpitmeel in is verwerkt. Dit maakt de voeding dikker en dus is je kleine wat meer verzadigd.

    succes
     
  3. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    onze kleine kreeg dat met een kleine 2maanden ze is ietsje groter en had het ook nodig!
    5 keer 180cc op de tijden die jij ook hebt :D
     
  4. Bedankt voor de antwoorden!
    Zonnestraal: Het is geen zuigbehoefte dat hebben we al geprobeerd, en als hij wakker is heeft hij echt een half uur voor hij mag gewoon honger. En andere voeding zit er niet hij krijgt hypo allergeen ivm eczeem.

    Tweeling: Dat stelt mij gerust dat jij dat ook geeft, dan heb ik het denk toch goed begrepen op het cb en mag hij dus gewoon 5 x 180 cc met 6 scheppen.


    Wanneer begin je ook alweer met nutrix? Op het pak staat vanaf 4 maanden, maar volgens mij ben ik met mijn dochter (nu 4) met 3 maanden begonnen?
    Wanneer zijn de mama's hier ermee begonnen?
     
  5. yofoda

    yofoda Actief lid

    hoi
    Ik ben begonnen met nutrix toen lucas drie maanden was omdat ie dan zo lekker door sliep van half tien tot 8 uur smorgens

    ik geef lucas friso extra voor hongerige babys al vanaf vier maanden en dat gaat heel goed hij is nu mee verzadigd hij krijgt nu 3 flesen van 180 en 1 van 100 ml

    en je hoort hem niet

    groetjes jolanda
     
  6. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    5x 180+6
     
  7. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je kindje eczeem heeft en al hypo drinkt, dan kun je beter voorlopig geen rijstebloem geven. Kinderen met eczeem kunnen daar heel heftig op reageren. Het beste wacht je met nutrix tot 6 maanden omdat het bijvoeding is. En vooral bij eczeem is het het beste om de eerste 6 maanden alleen melk te geven.
     
  8. Ozzy

    Ozzy Actief lid

    31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Ben je weer bezig ?mevrouw de voorzitter van de anti-bijvoeding-voordat je baby 6maanden wordt campagne:)
     
  9. Ozzy

    Ozzy Actief lid

    31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Rachel82 ik ben al begonnen met nutrix en het gaat prima gelukkig.
     
  10. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Maar ze heeft wel gelijk... De hypo wordt dan eigenlijk teniet gedaan.
     
  11. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Het lijkt hier wel een samenzwering zeg.
    De ene zegt wat, de andere valt gelijk bij.
    Oja, ik mocht niets meer zeggen want dat zijn steken onder water. Duhuh....
    Maar het valt wél op hoor dames!
     
  12. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lina, het is gewoon een feit. Elke allergoloog zal je hetzelfde vertellen. De Nutricia infolijn ook trouwens.
     
  13. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Nee joh ik heb helemaal niet gezegd dat je niets mag zeggen... alleen maar dat ik het flauw begon te vinden...
     
  14. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik moet het er deze keer ook mee eens zijn, als je kindje al exceem heeft zou ik zeker niet eerder met Nutrix beginnen.
    (normaal zou ik zeggen met 4 maanden, maar dan wel zonder verhoogde kans op allergieën)
     
  15. Julie is nu ook 2.5 maand en krijgt 5 x 180cc (6schepjes)
    Soms drinkt ze het helemaal uit, soms ook niet, ze doet maar!
    Ze is 62 cm groot en weegt 5830kg.
    Wat ze zeggen, schrijven, ... daar moet je niet te veel op letten, gewoon zien wat jouw kind nodig heeft!
    Nu is het normaal, maar toen we thuis kwamen uit het ziekenhuis hebben we Julie ook meteen meer voeding gegeven omdat ze na de voeding nog steeds honger had. En je merkt inderdaad wel snel of het gewoon een zuigbehoefte is of echte honger.
    Beter te veel dan te weinig moet je maar denken!
     
  16. Nou ben nu sinds gister begonnen met 180 cc en 6 scheppen, en het gaat perfect, de ene keer drinkt hij hem helemaal leeg en de andere keer niet, maar hij is veel meer verzadigd, hij heeft het gewoon nodig, heb ook nog even het cb gebeld (toch maar) En hij mag het ook gewoon qua zijn gewicht.

    Ik mag ook gewoon met 4 maanden met de nutrix beginnen, de nutrix bevat geen stoffen waar baby's met een allergie op kunnen reageren! Wel raad ze aan om het eerst in de ochtend te proberen, om te kijken hoe hij reageerd. Heb even na gekeken wanneer ik mijn dochter nutrix ging geven (heeft ook eczeem) en dat was met 3 maanden, zonder ergens last van te hebben.

    Maar meiden bedankt voor de tips!
     
  17. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou dan heb ik waarschijnlijk heel bijzondere familieleden, want ik ken dus meerdere gevallen van een reactie op rijstebloem.
     
  18. Dat hoor je mij toch niet zeggen, mijn dochter had het niet, misschien de 1 wel en de ander niet, misschien zijn ze in jouw familie ergens anders allergie's voor als mijn kinderen, dus reageren ze op andere voedingsbestanddelen als die van mij!
     
  19. Voel je ook trouwens niet meteen zo aangevallen! Wat in jou familie is hoeft niet meteen ook voor ander te gelden.

    En doe gewoon wat je zelf denkt dat goed is, dat doe ik ook, en ik ga het gewoon proberen straks als hij 4 maanden is. Reageert hij erop dan weten we dat snel genoeg.
     

Deel Deze Pagina