Het voelt zo 'verkeerd' ....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Vlinder1987, 7 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Hallo dames,

Misschien vinden jullie me een zeur, maar ik voel me zo 'slecht' ...
    Mijn zoontje is te vroeg geboren en vanaf het begin krijgt hij borstvoeding! Omdat hij nog niet kon drinken na zijn geboorte ben ik gaan kolven... Daarna zijn we hem gaan leren om echt uit de borst te drinken! Na veel oefenen etc is dit eindelijk gelukt!!!
    Mijn kleine lieverd drinkt nu alles uit de borst alleen is sinds een paar weken de laatste voeding een drama!
    Op de 1 of andere manier krijg ik hem maar niet tevreden, zo voelt het... Hij blijft huilen,happen,zoeken etc... We hebben al vanalles geprobeerd om dit op te lossen maar niks schijnt te werken...
    Nu heeft het CB voorgesteld om de laatste voeding te 'delen' ... Oftewel; mijn zoontje ongeveer een half uurtje aan de borst laten drinken en daarna een klein flesje (60cc+2 schepjes) na... Maar op de 1 of andere manier voelt dit zo verkeerd voor me...
    Maar toch, ben ik echt kapot na alle mega korte nachten die ik nu heb gehad...
    Ik zit nu zo in dubio wat ik moet doen... Helemaal gesloopt raken door de 2 à 3 uurtjes slaap die ik krijg per nacht, of toch 'gewoon' de laatste voeding een beetje bijvoeden...

Sorry voor m'n lange verhaal (en gezeur?!)maar ik moet het gewoon even kwijt!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Borst is meer dan eten, zijn behoefte aan heel dicht tegen je aan te zijn stil je niet met een fles.
    Vrijwel alle babies hebben een periode waarin ze willen 'clusteren', over een wat langere tijd vaak en kort drinken en vastgehouden worden.
    Kinderen die een heftige start hebben gehad hebben die behoefte vaak nog veel sterker.
    Google er eens op.
    Maak het jezelf zo gemakkelijk mogelijk. Ga lekker vroeg naar bed met baby onder handbereik (bedje naast je bed of liever nog een co-sleeper) of installeer je de hele avond op de bank, met kind op schoot. Laat je verzorgen terwijl jij met de baby zit of ligt. Zo rust jij zelf ook uit.

3. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sluit me aan bij dirksmama. Denk niet dat bijvoeden de oplossing is, aangezien de rest van de voedingen wel goed gaan toch?

En CB zegt dit soort dingen heeeeel vaak omdat ze meestal niet genoeg verstand hebben van BV helaas.

Heel veel sterkte! Kan me voorstellen dat je op bent, helemaal na zo'n moeilijke start.... pfff

4. WNT

WNT Lid

8 mei 2011
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastig dillema zeg. Het zou voor mij ook niet goed voelen, zeker als je zo je best hebt gedaan om het vol te houden met voeden. Ik heb geen prematuur kindje maar wel eentje met een moeilijke start. Het is al even geleden en ik heb meer dan de helft van de tijd gekolfd ipv live gevoed maar toen hij aan de borst dronk en ik had ditzelfde probleem heb ik het als volgt opgelost.
    Ik kolfde 's ochtends na de ochtendvoeding mijn borsten leeg en gaf dit 's avonds na de laatste avondvoeding als extraatje. Op een gegeven moment was ik het geworstel 's avonds zat en gaf mijn man de ochtendkolffles terwijl ik de late voeding kolfde. Evt. kon hij dat ook nog drinken.
    Toen hij wat ouder werd heb ik de gekolfde melk gemend met biologische rijstebloem voor wat meer 'vulling'. Bovenstaande gaf ons beide rust en was voor ons echt een goede oplossing.

5. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Dank jullie wel voor de reactie's!!!
    Heb vanavond zo lopen huilen! :):( Ik wil gewoon géén flesje in de vorm van kv geven!!! Voor mij voelt het niet natuurlijk! Al respecteer ik uiteraaard ook de mama's die wel kv geven ook! Maar voor mij is de borst geven gewoon hoe het hoort... En zo wil ik het ook!
    Ik ben zeker uitgeput! Maar ik heb net met mijn partner overlegd! Hij zegt; Lieverd, als jij borstvoeding wil blijven geven, alle voedingen, zoeken we verder naar een oplossing, jij lekker op de bank met baby en ik zorg voor drinken en eventueel wat lekkers zodat je ook rust!

Dat gaan we dan maar proberen! Vriend had al een pak kv gehaald, maar die laten we gewoon gesloten! Ik wil doorzetten, dit vind ik gewoon het beste voor mijn kindje!

6. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goed hoor! En als jullie er samen achter staan en er voor gaan gaat het zeker lukken! Geniet lekker van de BV met je kindje!

X

7. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Dank je wel, voor je reactie Woezel!

Ik geniet ook intens van de borstvoeding! Hoe die prachtige oogjes me dan aankijken! Ik smelt dan van binnen! Ikhad nooit verwacht dat ik het zo mooi en fijn zou (kunnen) vinden, maar ik geniet er écht heel erg van, daarom kan en wil ik niet over naar kv, helemaal niet na alles wat we al hebben overwonnen! Daar kan dit ook bij!

8. KatrienDuck

KatrienDuck Actief lid

26 feb 2011
    267
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goed hoor meis! Wat ik zelf doe als ik mijn dochter niet tevreden krijg, is zelf heel veel drinken. Dan gaat mijn productie snel omhoog...

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Super meid, wat goed dat je bent gaan kolven, geweldig dat je hem aan de borst hebt gekregen, en helemaal top dat je er zo voor gaat!

Idd clusteren kan de oplossing zijn, zeker.

Wat ik ook een tijd gedaan heb omdat ik het idee had dat dl niet genoeg had aan de avondvoeding (maar toen was ze wel groter en clusterde ze niet meer), is nakolven. Meestal kreeg ik er dan nog wat uit, 30-50cc, en de volgende avond kreeg ze dat éérst, voor ik haar aan de borst legde. Zo kreeg ze voor mijn gevoel toch wat meer en bleef ik mijn productie om die tijd stimuleren.

Geniet er nog lekker van!

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij die laatste voeding gewoon meer dan twee borsten aanbieden, dus wisselvoedem. Tjonge dat die mutsen op het CB daar niet mee komen!

11. Babel44

Babel44 Niet meer actief

@dirksmama, wisselvoeden zal wel goed voor je productie zijn, en ik heb het ook vaak gedaan als dl meer wilde, maar als ik niet genoeg melk had kreeg ik haar er echt niet mee voldaan/in slaap :( Leeg is leeg, zeg maar. Leverde dan alleen maar heen en weer getil en frustratie op.

Maar misschien helpt het TS wel natuurlijk. Zeker als het clusteren en zuigbehoefte is.

12. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Vanacht ging het gelukkig een stuk beter, mede dankzij jullie tips!!!! Heb hem gewoon vaker de (beide) borst(en) aangeboden! Uiteindelijk viel hij wel in slaap! Jippie! Het duurde even maar vanacht was ik vóór half 3 klaar! Wat een verandering vergeleken met de afgelopen weken zeg!
    De kv staat nog steeds gesloten op het aanrecht! Zolang het zo lukt, blijft die ook gesloten!

Heel erg bedankt voor jullie reacties!

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je kleine baby'tje is nog maar twee maandjes jong! Dan is om de 3 uur voeden 's nachts heel normaal hoor! Maar ik begrijp dat je moe bent.

Mijn zoontje clusterde 's avonds van 19 tot 22 uur en daarna gingen we samen naar bed. Ik was dolblij met 3 uur slaap! Mijn man haalde en bracht hem en zo hoefde ik niet uit bed, ik sliep half verder tijdens het voeden en ook daarna viel ik meteen weer in slaap.

Ik weet niet of je kolft, maar dan zou je je man een fles gekolfde melk kunnen geven, maar ik neem aan dat binnen 4 uur je borsten vol zijn en dan toch leeg moeten worden gedronken.

Misschien kan je zelf overdag gaan slapen samen met de baby; even bijtanken. Het is niet gek hoor dat je moe bent als verse moeder. Eet en drink goed en voldoende en probeer overdag te slapen, dan heb je al een hoop gewonnen!

Succes en geniet ervan!;)

14. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ik heb zo'n 9 weken fulltime gekolft! Maar dat werd me gewoon teveel in combinatie met het hele ziekenhuis gebeuren, kolven, flesje geven, borstvoeding leren geven etc etc...Vanaf week 9 ben ik gaan minderen met kolven en meer borstvoeding gaan geven en sinds een aantal dagen kolf ik helemaal niet meer... Dat werd me gewoon echt teveel de hele combinatie... Wel heb ik inmiddels de vriezer (en extra aangeschafte vriezer, hihi) helemaal vol staan.

Overdag kwam de kleine man om de 3 uur en in de nacht om de 4 uur... Maar omdat hij dus sinds kort zo lang over zn laatste voeding doet, moet ik maar geluk hebben als ik op 3 uurtjes slaap kom!

Overdag ga ik ook nog wel eens liggen en vanaf morgen gaat vriend weer aan het werk, dus misschien komt er dan weer meer ritme of iets dergelijks komt... Laten we het hopen! ;)

Nogmaals dank allemaal!

15. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Als je de vriezer helemaal vol hebt staan kun je dat pak kv zowieso de deur uit doen. ;) Mocht het een keer nodig zijn omdat het aan de borst echt niet wil lukken kun je veel beter iets uit de vriezer halen.
    Knap hoe je je door alles heen geworsteld hebt!!!!

16. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Dank je wel Ago! Klopt ook wat je zegt hoor! Dat bedacht ik me gisteravond ook ineens! ;) Sowieso wil ik doorzetten! Ook al is het af en toe afzien, maar dat zal er vast en zeker bij horen!
    Kleine man ligt nu ook weer heerlijk tevreden te slapen en dan zie ik weer waar ik het voor doe!!!

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Clusteren hoort er idd bij en het accepteren scheelt al veel.
    Hier kolfde ik wel vaak s morgens even zodat ik altijd wat melk in de koelkast had staan en op de momenten dat ik het even niet meer trok, kon mn man een flesje geven.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij beide kinderen heb ik de eerste weken elke avond alleen maar op de bank gezeten, mijn man haalde van alles voor me als ik het vroeg :). Bij mijn nicht net zo. De mannen hadden het voordeel dat ze de hele avond rust hadden en niet met een kind hoefde te sjouwen, wij vrouwen hadden de luxe dat onze mannen voor ons liepen :D. Ik vond het soms best irritant dat ik niet even mijn handen vrij had, maar aan de andere kant, na een paar maanden is het meestal over met het clusteren en dat is dan soms eigenlijk ook wel weer jammer ;)

19. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Nog afgezien van alle borstvoedingstips, laat misschien de rest van de dingen eens vallen. Maak niet meer schoon dan per se noodzakelijk, eet uit potjes (zonder zout) en kook altijd voor 2 dagen zodat je slechts om de dag hoeft te koken. Kijk minder tv en lees vaker een tijdschrift. Eet gezond en voldoende, ga in ieder geval elke keer als je kindje slaapt even liggen. Vraag een goede vriendin om op bezoek te komen, maar alleen voor ondersteuning, geef aan dat ze niets hoeft te verwachten en zelf iets lekkers mee moet nemen. Vraag je moeder of schoonmoeder of man om een keer lang met de baby te wandelen zodat je even ruim een uur niemand om je heen hebt en even alleen in bed, bad of n]bakn kan liggen.

Anders gezegd, neem even alle tijd die je nodig hebt om uit te rusten. Het enige waar je op het moment voor hoeft te zorgen is jezelf en je baby, alle andere dingen mag je even achterwege laten. Alles wat energie kost laat je links liggen! Je hebt er even recht op.

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier sluit ik me helemmal bij aan!

Deel Deze Pagina