Hallo, ik heb een vraagje mbt het aanhappen van mijn dochter. Zij is nu 2.5 week oud en groeit als kool. De borstvoeding liep in de eerste week al perfect. Mijn productie is erg hoog, maar ze kan de sterke tsr en productie aan gelukkig ze komt zelf om de 3 uur, af em toe wat eerder af en toe wat langer(max 4uur) poept en plast goed en voldoende dus eigenlijk een ideale start van de borstvoeding. Toch maak ik me zorgen om de manier hoe ze aanhapt. Ik heb geen kloven oid en buiten de sterke tsr ervaar ik geen pijn, maar ze heeft niet de K vorm. Ze neemt mijn tepel in haar mond en echt een heel klein stukje van mijn tepelhof, maar dat is denk 2mm wat ze erbij pakt. Het is dus best een kleine hap volgens de boekjes zeg maar. Ik vraag mij af of dit problemen kan gaan opleveren voor de langere termijn. Ze heeft wel netjes haar lipjes naar buiten en haar tong goed. Ook spuugt ze redelijk veel/vaak, maar ik denk dat dit komt door de snelle toestroom van de voeding. Zij vertoont verder namelijk geen reflux klachten. Kan het puur komen door de snelle toestroom? Het hierboven genoemde dat ze het goed aankan klinkt dan weer vreemd, maar ik bedoel dat ze zich tijdens de voeding niet verslikt en alles stevig en hoorbaar wegdrinkt. Spugen is altijd pas na de voeding en ook niet gelijk er zit altijd wel een tijdje tussen. Ondanks mij goed te hebben ingelezen en het zien groeien van mijn tevreden dochter soms dus best wel onzeker
Zolang ze goed drinkt en jij geen last hebt is het prima lijkt mij... Onze kleine hapte ook nooit groot en ook nog met t lipje naar binnen. Groeide echter goed en dronk prima en beide geen problemen daarmee. Gewoon lekker blijven voeden zo als het goed gaat en je geen zorgen maken
Ook ik heb een enorme tsr en mijn dochtertje spuugde er op los! Dat heeft toch zo'n 4 maand of zo geduurd... Probeer goed een boertje los te krijgen! Sowieso zal je kindje, hoe groter ze wordt, minder en minder last hebben van je tsr. Je aanhap te klein, geen idee... Mijn meisje had en heeft nog steeds ook een kleine aanhap door m'n mini-tepels... Zonder tandjes geen probleem. Maar nu.... De onderste tandjes spelen geen rol want bevinden zich onder de tong. Eén boventandje is erg pijnlijk, daar kan ik momenteel van meespreken... Sowieso rekken je tepels ook nog uit, wat op zich de bv ook nog makkelijker maakt.
If it's not broken, don't fix it! wat al gezegd is: als jij geen last hebt en zij goed drinkt, is het gewoon goed zoals jullie het doen oh en nog gefeliciteerd! Zowel met de geboorte van je meisje als met een voorspoedige bv-start
Hier hetzelfde. Ik heb een sterke melkstroom en dochter neemt ook maar een heel klein stukje van de tepelhof in de mond, verder alleen tepel. Maar ook ik heb geen pijn en ze drinkt zo prima. Lactatiekundige heeft meegekeken en zei bij mij dat ze waarschijnlijk de melkstroom niet aan zou kunnen als ze een grotere hap zou nemen, en omdat ik geen pijn heb moet ik het dus vooral zo laten. Aan het begin verslikte ze zich regelmatig, dit is nu vrijwel over (ze is nu 2 maanden). Als het goed gaat mooi zo laten dus. Spugen doet ze vrijwel niet, dus daar kan ik niks over zeggen.
Bedankt voor de reacties! Ze hapt nog steeds zo en was vd week weer ruim 300 gram aangekomen in 12 dagen tijd dus het zal haar manier van drinken gewoon zijn😄 Fafa dank je wel!zitten nog elke dag op een grote roze wolk en dat os een mooie if its not brokken don't fix it, die ga ik onthouden
Ik heb ook een flinke tsr... in het begin had ik ook nog overproductie dus ik kolfde eerst 5 min zodat de druk eraf was. Nu gelukkig niet meer nodig. Van lactatiekundige moest ik 1 borst aanbieden ipv 2...daarmee liep mn productie (gelukkig want het deed mega zeer! Met een beginnende borstontsteking als gevolg) mijn productie wat terug en het lijkt nu stabiel. Nu kan mn dochter mijn tsr beter handelen... maar verslikken doet ze nog wel eens... Spugen doet ze bij miJ ook maar heeft er geen last van... ik zorg wel dat ze steeds goed boert... anders krijgt ze al snel de hik... Wat betreft happen: deed ze in het begin ook maar nu niet meer.. zolang jij geen last hebt...