Waar bewaren jullie de borstvoeding in? Ik zag dat er van die zakjes zijn en van die bakjes.. Wat is handig?
Ik had zakjes want ik had zoveel over( 4 vriezerlades) en met zaknes kun je beter proppen want die vormen zich naar de ruimte die er is
ik vries de melk in paar uur later kiep ik het over in een diepvrieszakje en schrijf de datum op het zakje vind het zelf ideaal kan het netjes stapelen in de vriezer. Met ontdooien kiep ik het bevroren stuk melk in een bakje en zo ontdooi ik het in de vriezer.
Zakjes of goedkope actionflesjes (passen ook op mijn medelakolf). Of invriezen in een ijsblokjesbakje en dan overgooien in een diepvrieszakje als het bevoren is. Handig voor kleinere hoeveelheden.
Oké bedankt voor de snelle reacties Voor kerst moest ik nog wat vragen dacht dus aan zakjes of bakjes. Maar als je melk invriest dan moet je het op kamer temp laten ontdooien ? Niet in de magnetron ofzo of in de koelkast ?
In heb aventbakjes. Vind ze erg fijn in gebruik. Ik laat ze in de koelkast ontdooien maar volgens mij mag het alle drie. Alleen als je het in de magnetron laat ontdooien verlies je meer stoffen. Maar bij nood kan het zeker.
Ik laat het in de koelkast ontdooien, dan is het nog 24 uur houdbaar. Ik haal het er dan de avond ervoor uit. En inderdaad in geval nood in de magnetron, voor een keertje vind ik dat niet zo erg.
In de diepvries: In speciale zakjes. In de koelkast: In hetzelfde bekertje waar ik het in gekolfd had. Met een dekseltje natuurlijk Scheelt overgieten. Ontdooien altijd in de koelkast. Op deze pagina twee zeer handige PDF's! Bewaren en opwarmen van moedermelk
bedankt voor jullie antwoorden. Dat wist ik niet dat je het dus de avond van te voren in de koelkast kan zetten voor de dag daarna! super om te weten