Uiteraard slik ik al maanden foliumzuur. Sinds ik weet dat ik zwanger ben ook een multivitamine (Zwanger zijn, van de Etos) en van een zwangere vriendin hoorde ik dat Omega 3 vetzuren ook goed zijn voor de baby, dus ook maar gehaald vandaag. Ik vroeg me af welke suplementen jullie allemaal in nemen.
Eerst gebruikte ik davitamon voor zwangere vrouwen, nu centrum omdat die kleinere verpakkingen hebben en ik anders de helft weg kon gooien. Ik vond die davitamon wel fijner.
Ik gebruikte alleen multivitamine voor zwangeren (eerst etos, later vsm mama). Foliumzuur zit er in de multivitamines meestal wel voldoende. Dus als je die nog los slikt, moet je even kijken of je niet veel heel veel binnenkrijgt.. Voor de rest heb ik niks geslikt..
Nergens voor nodig. Gewoon gezond gevarieerd eten en hooguit aanvullen met een speciale multivitamine voor zwangeren (ik slik zelf Centrum Materna). Eet af en toe eens een stukje vis!
Zou dat kwaad kunnen dan, teveel foliumzuur...? Het zit idd wel in de multivitamine, maar weet niet of dat genoeg is en dacht dat extra foliumzuur erbij geen probleem was. 6 mei hoef ik pas naar de gyn en wilde haar die vraag dan voor leggen... Vis eet ik regelmatig.
Het advies is 4a500 mg, Maar de maximumdosis voor een volwassene is 1000mg, ook al is er niet direct een aanwijzing dat teveel kwaad kan. Weet alleen niet hoe dat voor zwangeren zit. Ik zou die 4a500 aanhouden.. (bron voedingscentrum.
Ik heb 3 maanden lang foliumzuur geslikt, maar nou wil ik eigenlijk multivitamine gaan slikken voor zwangere vrouwen, maar in al die vitamines zit ook foliumzuur...kan dit geen kwaad als ik het hele zwangerschap in neem?? Het probleem is dat hier in Amerika de multivitamine voor zwangere vrouwen 700mcg of soms wel 1000mcg foliumzuur bevat. Weet niet wat ik moet doen
Als je regelmatig vis eet zou ik zeker niet ook nog de omega-3 erbij slikken. Teveel is ook niet goed lees ik her en der.
Ik heb helemaal niets aan voedingssuplementen of wat dan ook geslikt. Alleen foliumzuur vanaf toen ik met de pil stopte. Verder gewoon gezond en gevarieerd blijven eten en dan zijn zulke aanvulling volgens mij helemaal niet nodig.
In een multivitamine zit in princiepe genoeg foliumzuur dus hoef je die niet apart erbij te slikken. Daarnaast kan je visolie slikken. Gewoon preparaten aanschaffen die speciaal voor tijdens de zwangrschap zijn. Beste zijn vitamines van Solgar bijvoorbeeld. Totaal organisch en wordt goed opgenomen door je lichaam. Davitamon en Centrum e.d. zijn vertraagde opname en eigelijk half niet zo goed als bijvoorbeeld preparaten van solgar. Succes!
Ja die multivitaminen van Solgar neem ik ook. Eerst nam ik alleen foliumzuur en sinds ik zwanger ben alleen prenatal nutrients. Verder neem ik geen extra supplementen, maar probeer zo gevarieerd mogelijk te eten. Ik ben vegetarier dus vind het wel fijn om toch iets extras te nemen.
Ik gebruik de zwangerschapsvitamines van Puur mama en visolie van Puur mama. Beide op aanraden van mijn VK. Ik slikte de zwangerschapsvitamines al en met 4 maanden de visolie erbij. Foliumzuur kan je gerust je hele zwangerschap slikken, dit kan geen kwaad.
Ik gebruik ook de zwangerschapsvitamins's van Solgar (ze zijn wel wat duurder dan andere merken, maar ik voel me er ook beter bij). Hier zit ook voldoende foliumzuur in. Verder gebruik ik niks extra's en probeer ik twee keer per week vis te eten.
Hier in Amerika moet men dus tijdens zwangerschap multivitamine slikken. Gister ben ik bij mijn arts geweest, ze heeft mij een recept gegeven multivitamine + visolie voor zwangere vrouwen. Maar er zit 1mg foliumzuur in, nou twijfel ik of ik die moet innemen of niet... De vitamine die jullie gebruiken zit daar ook foliumzuur in? en hoeveel?