Ik lees heel veel verhalen van meiden die na 4 maanden tot een jaar elke maand in spanning zitten.te vroeg testen, teleurstelling etc. Ik wil jullie adviseren het wat meer los te laten. In mijn werk kom ik dit veel tegen en als ik adviseer 2 maanden zonder agenda en testen aan de slag te gaan zie ik sneller blijde gezichten. De stress of 'te' graag willen werkt helaas niet. Laat de natuur zijn gang gaan het komt niet op een maand! Succes
Tsjaa was het maar zo makkelijk. Hadden we geen ivf of andere vruchtbaarheidsbehandelingen meer nodig. Ik zat ook in spanning, gebruikte ovulatietesten, had verplichte seks zodra ik 2 streepjes zag op mijn ovulatietest en ik was in de tweede maand zwanger... Het is fijner voor je eigen gemoedsrust om het los te laten, en stress is natuurlijk nooit goed. Maar dat is toch echt niet het antwoord.
Ik las je opmerking net ook al in het topic De wanhoop nabij. Je bedoelt het natuurlijk goed, maar ik heb er wat moeite mee. Zat vrouwen gebruiken ovulatietesten en/of temperaturen en zijn zo zwanger. Helaas hebben wij dat geluk niet. Pas na 25 maanden werden we verrast met een positieve test. Door te schrijven dat ik het dan maar los moet laten is het net alsof de schuld dat het niet lukt bij mij wordt gelegd. Lekker dan, ik veroorzaak het dus zelf? En ik heb echt alles wel geprobeerd hoor: reizen, vakanties, andere baan, verbouwing. Ook "klussen" wij niet, ik gebruik geen testen en ik temperatuur niet. Misschien inderdaad een goed advies voor meiden die net beginnen en te graag willen maar er zijn zat vrouwen bij wie het helaas niet zo werkt.
Na 4 maanden is er nog niet gelijk sprake van IVF! Ik lees hier veel dames die zo graag willen dat ze al beginnen met testen na de eisprong... Ik merk in praktijk vaak als dames het los laten er eerder resultaat is en vaak ook nog beter voor de relatie want dit brengt ook veel spanning met zich mee!
Er staat 4 maanden tot een jaar. Het heeft tijd nodig bij jou Eliz is dit idd een ander verhaal! Maar er zijn veel dames die stoppen met bijv. De pil en na 6 maanden al bij een huisarts zitten.. Voor deze dames adviseer ik het de tijd te geven en een beetje te ontspannen en uiteraard zijn er altijd uitzonderingen...
Ik ben al ruim een half jaar bezig maar heb PCOS dus gaat totaal niet lekker. Dat kan ik echt niet loslaten. Iedereen wordt zwanger en ik niet..
Hmm... ik ben alweer 3,5 jaar ruim bezig... meerdere malen het los geprobeert te laten.... maar daarvan komen er echt niet meer zaadcellen in mijn mans zaad en is mijn baarmoeder afwijking ook niet in eens opgelost waardoor ik spontaan zwanger wordt... Dus laat het los... niet de beste tip... Sorry maar deze opmerking stoot mij een beetje voor mn hoofd om eerlijk te zijn.
Meiden wat zijn jullie mild! Ik ga dat dus niet zijn!! Ik word hier echt pis link om!! Niemand heeft iets aan deze opmerking of je het nou al 3,5 probeert zoals ik voor mijn zoontje en zoveel andere zp'ers of 3,5 week! Iedereen doet het zoals hij/zij denkt dat werkt. Laat mensen in hun waarde!!! En als ze snel naar de dokter gaan is het aan de dokter te beslissen wat te doen! Ik ben nu alweer in ronde 14 voor een 2de kindje en of ik er nou wel of niet mee bezig ben maakt geen ruk uit hebben we voor ons zoontje ook wel uitgevonden!! Dus doe iedereen een lol, hou dit soort opmerkingen voor jezelf of je werk!! Je hebt 5 berichten geplaatst en 4 daarvan gaan hierover! Wat wil je hiermee bereiken? En dan nog wat, als dit echt waar zou zijn dan kan alle ac de deur uit! Dan denk je alleen maar tijdens de sex; ik wil een kind ik wil een kind ik wil een kind, en poef je word niet zwanger!! Dit komt een beetje overeen met die lompe uitspraak van hoe heet de vent van de SP; als een vrouw verkracht word kan niet zwanger worden door een bepaald mechanisme.... Je gaat hier een heleboel vrouwen mee voor het hoofd stoten hier!!
Wij hebben het anderhalf jaar op die manier geprobeerd. Omdat iedereen om ons heen ook zei dat we het los moesten laten. Toen uiteindelijk naar de ha gegaan en doorgestuurd. PCOS, loslaten heeft bij mij echt geen zin!
Ook hier, loslaten zorgt er niet voor dat mn pco weggaat.. Dus nee, het is voor mij niet los te laten.. Was het maar zo makkelijk...
Ik vind de opmerking 'laat het los' ook heel ongevoelig. Was het maar voor veel mensen zo simpel. Ik heb een hele lieve collega en zij heeft vorig jaar te horen gekregen dat het er voor haar en haar man echt niet inzit, ook niet via de mmm. Ze heeft het nu los moeten laten. Niet omdat het dan wellicht gaat lukken, maar om nog onnodig teleurgesteld te moeten worden.
Ik lees precies wat jij schrijft hoor, maar ik ben het er gewoon niet mee eens. Zoals je merkt delen veel meiden hier al jaren lief en leed. Jij plaatst nu een aantal berichten die wat belerend overkomen. Zo zal het niet bedoeld zijn maar het is net alsof je even komt vertellen hoe het moet. Ik vind het wat misplaatst.
Zo! Helemaal mee eens.... Met het feit dan dat je even komt vertellen dat loslaten de oplossing is...Derest hou ik me even buiten Lees eens even mijn onderschrift...en geloof mij ik heb enorme pauzes ingelast van maanden om bij te tanken, heb zelfs de handdoek in de ring gegooid omdat ik niet meer kon.. Godzijdank zag ik het licht en hebben we de adoptieprocedure doorgezet, EN kwamen ze achter MIJN lichamelijke probleem wat in Ned nooit onderzocht was!! Niet alleen het zaad van mijn man is super slecht, ik heb Hashimoto en mijn TPO zat ver boven de 2000 en die moet onder de 60 zitten. Een jaar lang goed ingesteld op de Euthyrox en toen werd ik pas goed zwanger... Niets geen loslaten, maar achter het medische probleem gekomen! Ik kan ook niet zo goed tegen zulke berichten.
ah...dat is het...ik moet gewoon loslaten!! Dat ik dat niet 6 jaar geleden heb geweten....had iemand me dat toen maar verteld! ( en ja, ik was ook "zo'n" meisje wat na 9 maanden proberen steeds meer teleurgesteld raakte...en ging ovutesten e.d zaken...) Dat hoor ik tot in den treure...laat het los. Hoe dan? Leg dat eens uit? Hoe laat je het los? Als loslaten een garantie is dat het gaat lukken, wil ik wel los laten hoor. * laat nu heel snel haar toetsenbord los en gaat op haar handen zitten*
Nova, wat ik je met dit topic bereiken? Je bent hier net op het forum en gaat mensen lekker de les lezen. Fijn dat jij goede ervaringen hebt met het even loslaten, maar ga hier eens verder kijken, zie hoeveel verdriet mensen van deze domme opmerking kunnen hebben. Ben niet snel geïrriteerd, maar dit is echt een domme opmerking!
Mensen mensen, LEES eerst goed wat TS schrijft. Ze heeft het over meiden die nog geen jaar bezig zijn en dan al elke maand helemaal panisch worden omdat zwanger worden 'nog steeds' niet gelukt is. En we weten allemaal dat er toch een jaar voor staat voordat je naar de huisarts moet rennen (tenzij er uiteraard iets niet goed zit). Ze heeft het helemaal niet over mensen die al 2-3-4-5 jaar bezig zijn of mensen met een probleem waardoor het op de natuurlijke manier wat moeilijker gaat of helemaal niet. TS schrijft uit eigen ervaring (vanuit haar werk) dat juist dat loslaten en wat meer genieten goed is. TS bedoelt het goed en ik denk dat wat meer vrouwen haar tips ter harte kunnen nemen. Zeker als ik lees over meiden hier die net van de pil af zijn en al allerlei testen en toestanden in huis halen en zich ook nog zorgen maken omdat ze nog steeds niet zwanger zijn. Jullie ergeren je toch ook vaak genoeg aan dat soort topics? Dat zijn dus het soort vrouwen waar TS het over heeft.