Hai dames, Wij hebben een dochter van 20 maanden en verwachten in december ons tweede kindje.. Mijn dochtertje zal dan inmiddels 2 jaar en een beetje zijn. Ze loopt al sinds ze 10 maanden is, maar ze kan nog niet echt aan het handje over straat, omdat ze erg druk is en wegloopt. Met het oog op de toekomst zit ik dus te denken wat handig is. Moet ik een duowagen aanschaffen, waarop een kinderwagenbak en een zit kunnen? Of is dat zonde omdat ze tegen die tijd al 2 is. Hoe lang zal ik de wagen dan nog voor haar kunnen gebruiken i.c.m de baby? (zit even te denken tot hoe oud ze in een kinderwagen zitten) Als ik namelijk even de stad in moet met twee kids, zie ik het namelijk niet zitten om met een baby achter een losrennende peuter aan te rennen in de stad Ook zat ik nog te denken, een gewone wagen voor mijn dochter (die ze al heeft) en een draagzak/doek. Maar dan denk ik weer, dat kan niet tot zo oud, in verband met mijn rug. Ook las ik iets over een buggypod, een zitje dat je kunt bevestigen aan je wagen. Aaargg. Wat is wijsheid Zie door de bomen het bos niet meer. Mensen met ervaring met deze issue met een 2 jarige en baby? Thanks!
Heb zelf geen ervaring, maar mijn nichtje van 3 staat altijd op een meerijplankje: Baby-Dump o.a. meerijdplankje, meerijdplankjes, meerijdplank | Baby-Dump Je krijgt dan zoiets: http://www.apino.nl/images/categorieen/opstap.jpg Vind ik er altijd wel superhandig uitzien!
Wij hebben een duowagen gekocht. Onze oudste kon wel, maar had geen zin in lopen, dus was het ideaal! Ze hebben er best lang ingezeten. Was eentje met babynestje. Als je er belangstelling voor hebt, laat maar even PB achter Hangt even van manlief af, maar wat mij betreft kan ie weg!
Ik had een duowagen en een stapel draagdoeken. De duowagen is al héel snel naar de schuur verhuisd, en de draagdoeken zijn al jarenlang in gebruik .
Hier dochter van net 1.5 en baby van 3wk. Tot op heden baby in doek dreumes in wandelwagen of baby in wagen en dreumes te voet. Maar goed nog weinig lange stukken gedaan. Alleen naar speeltuin en opvang met twee kindjes geweest. We gaan voor dagjes weg goede buggy aanschaffen dan zijn we wrs toch met zn 2 en. Ik vindenk en duowagen zo duur en mijn Joolz wil ik nog niet kwijt.
Als ons dochtertje geboren is zal,ons zoontje 26 maanden zijn. We hebben een meerijdplankje op de bugaboo, en ik ben van plan om weer te gaan dragen. Mijn zoontje loopt echter wel al heel goed mee, hij houd dan de wagen vast en houd dit ook heel lang vol. En als we een dagje weg gaan hebben we altijd nog de koelstra buggy waar zoonlief in kan.
Een meerijplankje is handig inderdaad. Wat dacht je van een tuigje? Klinkt misschien gek maar is ideaal. Kindje kan dan gewoon lopen zonder dat je je zorgen hoeft te maken dat ze weg loopt of dat je haar kwijtraakt. Ik heb als jong meisje ook aan een tuigje gelopen.
Mijn oudste (toen 2j4m) liep gelukkig heel goed aan de hand, en hield dat ook heel lang vol. Ik heb heel wat met haar afgewandeld met de baby in de draagdoek. Echt sweet memories, wat een bijzondere periode was dat. Ik heb voor de jongste de wagen bijna nooit gebruikt, dus ook geen plankje voor de oudste op de wagen gezet. Wat wel een uitkomst was voor langere stukken vond ik dat we toen de bakfiets hadden - met een babymee voor de maxicosi. Peuter en baby erin - fietsen maar Kon pas vanaf 4 maanden, maar dat viel mooi samen met einde verlof. Je kan ook via MP een goedkope duowagen aanschaffen, gewoon voor het geval. Ik heb een vriendin die zo'n gedrocht had, zou het zelf nooit doen, maar zij zwoor erbij
Ik heb binnenkort als het goed is ook een baby en een peuter. Van mijn ouders heb ik er meerij plankje gehad en ik heb een draagzak. Nu maar kijken wat Hey beste bevalt. Mijn oudste is nu 21 maanden en loopt prima, maar wel graag wel zelf bepalen waar hij heen gaat. Een duo wagen vind ik geen optie. Teveel geld en bovendien te groot.
Hoi Dee-tje, Ik heb het toevallig allemaal geprobeerd en ik kan je echt een duowagen aanbevelen. Ik ben begonnen met de draagdoek maar dat werd al gauw te zwaar en lopen met een draagdoek en dan nog een buggy duwen is echt onhandig (vond ik). Toen heb ik als "oplossing" via marktplaats een buggypod aangeschaft maar daarmee wordt je heel breed en kun je dus lastig winkels in, daarnaast is dat ene wieltje ook heel onstabiel als je stoepjes of drempels over moet. Als laatste heb ik via marktplaats een duowagen (achter elkaar) gekocht waar ook een babynestje in kan en heb spijt dat ik dat niet meteen heb gedaan. Ik heb hier zo onwijs veel plezier van en hij is zo enorm handig dat ik het absoluut kan aanbevelen!! Kinderen op die leeftijd kunnen toch nog niet heel ver lopen en dus is het de perfecte oplossing, in ieder geval voor ons Ik wens je veel succes met je keuze!!!
Onze dochter en zoon schelen 1 jaar en 4 maanden. Toen ons zoontje kwam, kon onze dochter nog niet lopen. Wij hebben ons in ergonomisch dragen verdiept en dit is voor ons echt de uitkomst wij hebben voor een draagdoek gekozen trouwens. onze dochter (nu 2) wil vaak lopen, maar als ze moe wordt, gaat ze in de kinderwagen (die we dus al hadden) en dan gaat de kleinste in de doek. Wij vinden het ideaal
Dank voor de reacties! @miek22: Mag ik vragen welke duo wagen jij hebt aangeschaft? Ben me er even in aan het verdiepen! Dankje alvast.
Ik zou dragen. Een goede ergonomische drager of doek en dan indien nodig rugdragen ( als je last hebt van je rug).
Ik zou een drager kopen en evt een buggy. Ik had het voordeel dat ik sowieso al 2 wandelwagens heb. 1 voor thuis en 1 in de auto voor uitstapjes. Die van thuis is omgebouwd voor de baby. Dus, wandelwagenbak erop. Heb er even een meerijdplankje op gehad maar ik vond dit waardeloos lopen. Ik moest er scheef achter/naast lopen om niet steeds tegen dat plankje aan te schoppen. En, je kind moet er maar op blijven staan. Zo niet, dan kan je er nog achteraan rennen Thuis liet ik haar gewoon mee lopen naast de wagen. Geen gigantische stukken dus dat kon makkelijk en ze moest de wagen vast houden of mij een hand geven. Tijdens uitstapjes kon ik kiezen wie er in de wagen ging, omdat die zitting helemaal plat kan. Dus oudste lopen en kleine in de wagen. Als oudste het niet meer redde of lastig was, dan wisselde ik dat om. Oudste in de wagen en kleine in de zak. Maar dat was van korte duur. Met 2,5 jaar , liep ze alles al en heeft ze niet meer in de wagen gezeten. Ze kon zonder problemen een hele dag meelopen in de efteling. Ik heb ook rugklachten maar kan zo een paar uur dragen met3 een ergonomische drager.
Mijn twee oudste schelen 1jr en 9 mnd. Vanaf het moment dat ik zwanger werd van nr 2 heb ik mezelf bezig gehouden met wat ik wilde: dragen, duo wagen, plankje, kidsit aan zijkant. Na veel onderzoeken en ervaringen lezen heb ik een duo wagen (naast elkaar) met babynestje en een draagdoek aangeschaft. In het begin gebruikte ik beide veel, maar de duo wagen was toch wel de beste aanschaf ever! Ik woon dicht bij de stad en loop daar graag heen. De duowagen ging tot een half jaar geleden nog gewoon mee! Het was een mountain terrain en die kon met gemak door iedere kruidvat. Mijn jongens zijn nu bijna 5 en 7 en ik verwacht binnenkort mijn derde knul. Hij gaat weer in de single wagen.
De duowagen werd ook vaak geleend door de buren. Hun kids scheelde ongeveer evenveel. Ik heb haar vaak horen zeggen dat zij achteraf ook echt een duo wagen hadden gewild. Te, kijk anders gewoon vaak op internet. Wij hebben de onze toendertijd voor 100 gekocht. Dit was inclusief voetenzak, regenkap en babynestje.