Ik ben al een tijdje aan het kijken naar de kinderwagen die ik zal gaan kopen, maar jee wat is dat moeilijk. Waar ben ik naar op zoek? - Een wagen waarmee ik goed in de bossen kan lopen samen met de hond (zal waarschijnlijk elke dag gebeuren). Zijn overigens wel hoofdzakelijk verharde bospaden, dus geen wildernis ofzo. - Zitje op verschillende manieren in te stellen (voor- en na achterkijkend, plat, helemaal rechtop en nog wat standen er tussenin). - Echt winkelen ga ik denk ik niet zo vaak samen met de baby, maar boodschappen ofzo wel. - Wil ook gaan hardlopen (en dat zal soms met kinderwagen moeten), geen grote afstanden; een km of 5 tot maximaal 10. - Woon gewoon in een huis, dus hoef er niet veel mee te tillen. Met het openbaar vervoer ga ik nooit. Heb geen hele kleine auto, maar ook geen grote. - Ik ga de kinderwagen op marktplaats kopen (2e hands). Ik zit op dit moment te twijfelen tussen de maxi cosi mura 3 en de urban jungle. Ben ook wezen kijken in de winkel en heb veel verschillende kinderwagens uitgetest, deze 2 vond ik eigenlijk wel de fijnste. Maar heb toen niet op al mijn eisen gelet (een aantal ook daarna toegevoegd nav opmerkingen van anderen). Volgens mij voldoet de mura 3 wel, maar over de urban jungle twijfel ik. De urban jungle is volgens mij wel weer beter voor bos, strand etc. Wie heeft ervaringen met 1 of beide wagens en kan mij 1 van deze wagens aanraden (of misschien nog een hele andere die aan mijn eisen voldoet??)
Ik heb zelf de mura 4 , en ben erg tevreden over de wagen , voor bos paden is die heerlijk ook vanwege de vering die er in zit zal in jou geval vanwege het hardlopen wel de drie wieler nemen dan met die andere wagen geen ervaring .
Ik zelf heb een aantal urban jungles gehad, oud en nieuw. Wat een super wagen!! Rijdt echt zo lekker en stevig. Enig nadeel vond ik de grootte en het gewicht maar dat krijg je met kwaliteit. En je kon het zitje niet naar je toe draaien maar ze hebben nu wel een apart zitje voor 50 wat je kan kopen zodat het kindje naar je toe ligt. Weet even niet hoe het heet maar het staat wel op hun site. Je kan ook met de maxi cosi erop gebruiken, is hetzelfde principe. De nieuwere modellen zijn wel beter qua bekleding, de zonnekap blijft in verschillende standen staan en de gordels zijn beter. Geloof dat dit modellen vanaf 2010 zijn en heten mountain buggy ipv urban jungle. Hij was ook een beetje groot om mee te shoppen maar over het algemeen een droom van een wagen wellicht is een phil en teds een optie? Zou gewoon naar de winkel gaan en uitproberen totdat je erbij neervalt
MURA 4 Ook hier bewust voor gekozen omdat het de bedoeling is dat de wagen mee kan het bos in en over veldwegen e.d. Dan kan ik lekker straks samen wandelen met manlief/baby en paard en de mura 4 is stabieler dan de 3 wieler als je toch de wat ruigere terreinen op wilt
@ desiderie: oh ik had begrepen dat de complete naam Mountain Buggy Urban Jungle was. @ melis: ik hoorde ook juist van mensen dat voor ruigere terreinen 3 en rul zand etc. 3 wielen beter was. Ook als je wou gaan hardlopen. Vond de 3 in ieder geval in de winkel fijner en makkelijker rijden (maar dat was bepaald geen ruig terrein ). De stabiliteit wanneer de wagen stil stond, vond ik wel beter bij de 4.
Je hebt gelijk, urban jungle is het type model van mountain buggy had niet goed gekeken. Trouwens ook een prima wagen om mee hard te lopen en te skaten ook. Vaak gedaan!
Ik zag je 'eisen' en dacht ook gelijk aan de mura voor jou. Ik heb ook een mura 4, maar ik doe niet aan hardlopen... Wel elke dag het bos in en (als het weer het toelaat) regelmatig naar het strand. Boodschappen mandje is niet groot, maar voor dagelijkse dingetjes groot genoeg. Ga eens naar een winkel en wandel met beide wagens de winkel door en maak dan je keus! Succes want het is zeker een doolhof in de wereld van de babyspullegjes!
Hier ook een Mura 3 en zeer tevreden over. Hij staat nu schoongeboend klaar voor nummer 2 Wat betreft stabiliteit, ik kan echt niet zeggen dat de wagen minder stabiel is tov een 4 wieler hoor. Is denk ik net wat je gewend bent, en hoe je zelf met de wagen omgaat (bijv. stoepjes op en af). Hoorde laatst iemand hier vertellen dat de 3-wieler absoluut niet stabiel was omdat hij om zou kiepen als een peuter er van de zijkant in zou klimmen? Nou, dat is hier in 4 jaar nog nooit gebeurd, en de wagen is echt van alle kanten beklommen, haha. Vind het al met al een hele goede, stevige wagen voor een mooie prijs. Oww ja, en een heel groot pluspunt vond ik de grote ligbak! Die is namelijk een stuk groter tov vele andere wagens.
De reiswieg van de mura 3 en 4 is inderdaad groter dan die van andere wagens, dus kun je er iets langer mee vooruit . En de ruimte voor boodschappen is inderdaad niet bijster veel, maar is bij de meeste wagens niet. Wat je kunt doen, en daar leent de mura zich goed voor omdat hij stevig is en zwaarder, van de luvion zo'n stroller hook kopen. die haak hang je aan de wagen en daar kun je dan tassen aan hangen. En de maxi cosi mura is vrij stevig dus die kan best wel een zwaardere tas hebben zonder dat de wagen zou gaan kiepen ofzo. En de luvion haak zit schuim omheen dus die schuift ook niet over de stang heen tijdens het lopen en kan ook niet openspringen, ideaal. Ik vond zelf de 4 wel veel stabieler en ook in de winkel hebben ze me dat aangeraden ivm dat we veel naar het bos willen,veldwegen e.d. Voor hardlopen is de 3wieler denk ik inderdaad beter, maar mij lijkt de 4 wieler juist op ruig terrein veel meer evenwicht/stabiliteit hebben dan de 3wieler.. denk dat je daar dan veel sneller mee blijft 'hangen' ergens of zou omkiepen (als je bijv. door zand moet lopen ofzo) Misschien een stomme vraag, maar is hardlopen met een kinderwagen wel handig? ook al heb je een goede wagen.. Zou ik niks vinden. Maar heb het nog nooit gedaan, dus geen idee of ik het erger maak dan het daadwerkelijk is (waarschijnlijk wel hihi) Ik vond overigens het model van 2012 wel veel fijner als die nieuwe van 2013.. Wij hebben die van 2012 nog gekocht afgelopen jaar en die van 2013 in de winkel ook nog eens bekeken. Vond die van 2012 iets steviger qua bevestiging van de reiswieg en maxi cosi op de wagen..
Volgens mij mag het wel gewoon hoor, ik zie regelmatig vrouwen hardlopen met de kinderwagen. Of het handig is...ik ga natuurlijk liever zonder kinderwagen hardlopen, maar dan worden de mogelijkheden zo beperkt (man moet thuis zijn of iemand anders moet oppassen), dat ik soms gewoon ook samen met baby wil kunnen hardlopen.
Apart trouwens dat iedereen wat anders zegt over die stabiliteit, dat is toch geen mening. Bij mij in de winkel zeiden ze trouwens wel dat de mura 3 beter was voor ruig terrein. Ik vond de mura 4 trouwens wel stabieler, niet zozeer bij het lopen en bij mochten, maar bij stilstand. Ik kon er echt flink tegenaan duwen en hij bleef gewoon met 4 wielen op de plek. De mura 3 kon ook behoorlijk wat hebben, maar er ging dan wel eerder een wiel een beetje omhoog. Jammer dat ik het niet uit kan testen op ruig terrein, want in zo'n winkel testen is wel heel wat anders dan inderdaad de trappen, bossen, stranden etc.
Hier ook de mura en super tevreden. De mura aangeschaft vanwege precies dezelfde wensen als die van jou, met uitzondering van hardlopen. Dat heb ik nooit gedaan. Ik schat in dat de mura het wel kan qua stabiliteit maar dat het om dezelfde reden voor jezelf misschien wel wat zwaar is om mee te hardlopen. Maar dat is een inschatting. Hier niets dan lof over de mura, ik zou niet anders willen!
@ kiki: heb je de mura 3 of 4? Denk trouwens ook dat het wel zwaarder (welke wagen je ook hebt) zal zijn dan zonder kinderwagen, maar ja dan hoef ik ook minder ver, haha. Het gaat me vooral om de flexibiliteit die het geeft dat ik in ieder geval de mogelijkheid heb om te gaan. Dat vind ik ook het fijne van hardlopen tov andere sporten.
hier de urban jungle, exact dezelfde wensen (plus graag shoppen ) en hij voldoet prima, ruig terrein, hardlopen etc! ik zou hem iedereen aan willen raden, vind hem heerlijk. enig nadeel is dat hij groot opvouwt achter in de auto.
Bugaboo hier, kan ook wel wat hebben. Kan niet adviseren over je twee keuzes helaas. Wel over 3 of 4 wielen: Bij 3 wielen heb je meer kans dat de wagen kiept als je bijv. de stoep afloopt. Bij 4 wielen veel minder kans op kiepen. Qua sturen is het ook anders, maar dat is gewoon gewenning. Als je het in de winkel uitprobeert, probeer het dan ook uit met wat gewicht in de wagen, 6 tot 12 kilo. (12 kilo voor als het kind in de buggy zit).
Dat groot opvouwen is voor ons (denk ik) niet zo'n probleem. We hebben geen grote auto, maar ook zeker geen mini-ding. Tip om uit te proberen met gewicht in de wagen is ook een goede, bedankt!
Ik zou voor de Mura gaan! Ik ben erg tevreden over de Mura 3. Stevig, robuust, toch wendbaar. Ik weetg niet hoe lang jullie zijn, maar een van de redenen dat wij m kochten is dat hij gecshikt is voor lange mensen (die vaak ook lange kinderen krijgen ). grote wagenbak die ook hoog staat zodat je niet erg hoeft te bukken (mijn man is 2.02). Hardlopen met de kinderwagen lijkt me echt gevaarlijk, tenzij je dat op heel glad asfalt doet waar verder geen verkeer is, maar het lijkt me al gauw hobbelig en schokkerig en ongezond voor de rug/nek van een (pasgeboren) baby.