Ons mannetje spuugt echt heel erg veel, ik ben ervoor naar de huisarts geweest en die zei dat het kwam doordat wij zo`n beweegelijk zoontje hebben, dat klopt ook hij kan bijna niet rustig liggen/zitten. Maar de laatste dagen eet hij ook veel slechter en is hij wat hangeriger/minder vrolijk...de oppas zei het ook! Nu zei de huisarts wel dat we eventueel bloed kunnen laten prikken om te kijken voor een allergie, maar dan zou hij volgens de huisarts ook bultjes enzo moeten krijgen en konden we het ook gewoon uitproberen met eten. Hij eet in princiepe alles en nog geen reacties gezien. Maar...ik weet het dus niet meer wat te doen, advies huisarts was terug naar 4 flessen en dan van 150/5 maar hij wil geen fles extra, uberhaupt heeft hij het niet op zijn melk dus ben ik weer bang dat hij te weinig vocht binnen krijgt. Hij krijgt nu ochtendfles met pap, fruit, brood met fles (deze fles krijg ik er niet in, met moeite een paar cc), groente, papfles Kortom ik maak me zorgen of hij wel genoeg aankomt en voldoende vocht binnen krijgt, wat zouden jullie doen toch laten prikken op allergieen? Stoppen met brood? Volgens mij is het een beetje een onsamenhangend verhaal geworden maar ben even erg onzeker
Hoe lang krijgt hij al fruit en groente? Vanaf 4 mnd waarschijnlijk omdat je al brood geeft aan hem. Brood is toch pas vanaf 7 mnd? Ik zou stoppen met brood, neem aan dat hij dat pas net krijgt? Kijken of het dan beter gaat. Kan hij niet een virusje hebben omdat hij minder eet, hangerig is etc? Dochter spuugde altijd veel, ook omdat ze erg beweeglijk was. Na de fles altijd een halfuurtje goed rechtop anders kwam het er weer uit. Knuffelen kon je beter laten als je je kleren schoon moest houden. Haar maakte het spugen haar niets uit, dat vond ik altijd een belangrijke graadmeter. Dochter had geen reflux en vanaf een maand of 8 ging het veel beter.
Wat is veel spugen? Mijn zoontje spuugde tot 9 maanden na elke voeding, ook groente en fruit. Het waren vaak flinke plasjes. Maar hij groeide verder goed. En zolang dat het geval is en ze er verder geen last van hebben, is er niets aan de hand. misschien kan je hem wat regelmatiger laten wegen om te kijken of hij goed groeit. Verder zou ik een paar weken stoppen met het brood als dat helpt om zijn middag fles binnen te krijgen. Melk is op deze leeftijd nog heel belangrijk. Succes!
wat is veel spugen? ga dat eerst eens onderzoeken, want misschien valt het wel mee....vaak lijkt het meer dan het lijkt nameiljk. hoe kan je dat doen: - je weegt een droog spuugdoekje - je weegt het spuugdoekje nadat je het spuug daarmee hebt opgeruimd. Het verschil is zo ongeveer het aantal ml. je kan ook: - je kindje spuugt op de grond - je maakt een fles van 90+3 en je gooit daarvan kleine beetjes op de grond, vanaf dezelfde hoogte als je kindje spuugt.... - als je vergelijkbare plas hebt gekregen, kan je kijken hoeveel je op de grond hebt gegooid.... Misschien stom idee, maar ons oudste zoontje spuugde ook erg veel toen hij 5 weken was, hij viel niet af, hij groeide ook niet. CB en HA nam ons totaal niet serieus. Pas in het ziekenhuis toen de diagnose was gesteld, kregen we deze tip....hahaha... Wat je ook kan doen, als je twijfelt over zijn groei, is hem elke week laten wegen op het CB! Tel de plasluiers....dat moeten er toch wel 5 op een dag zijn... Als je merkt dat je kindje 1x geen plasluier heeft, zal ik naar de HAP gaan...als je twijfelt moet je gewoon zekerheid gaan zoeken, en dit forum kan je dat helaas niet echt geven...de HAP wel... Spuugt je kindje pas een paar weken? Of al vanaf de geboorte? Heeft hij verhoging?
Fruit vanaf 4 maanden, groente vanaf 5 maanden, brood vanaf 6 maanden dit op advies van consultatiebureau overigens, hij moest meer gaan eten omdat hij niet zoveel was aangekomen. Hij heeft er ook geen last van, het is hier ook geen reflux. Dat half uurtje rechtop heeft ook geen effect helaas, Heb niet het idee dat hij een virusje heeft...verder geen ziek zijn klachten zoals koorts, verkouden diaree
voor brood is hij idd nog veel te jong ja! Mag pas vanaf 7,5mnd toch? gluten en tarwe moet je echt voorzichtig mee zijn...
Hoelang geef je al brood en fruit en groente? Als je het al langer geeft, heb je er dan niet eerder iets van gemerkt? Als het eerder wel goed ging kan het natuurlijk een buikgriep zijn.... Sowieso is brood wel wat vroeg met 6 maanden..... Dat zou ik wel stoppen even. En fruit misschien even niet meer geven. Anouschka krijgt sinds een week of 2 fruit en/of groente. Als ze alleen groente krijgt is er niks aan de hand, maar met fruit heeft ze ineens veel meer last van haar reflux. Fruit is bekend als brandend maagzuur bezorger. Langzaam opbouwen, eerst een paar dagen 1 soort groente en kijken wat er gebeurt. Gaat dat goed, dan de volgende groente introduceren. Als dit ong. 2 weken goed gaat kun je fruit proberen hetzelfde als de groente, langzaam aan dus...... Is je kindje trouwens bekend met reflux of is dit nieuw??
Hij spuugt vanaf ongeveer dat hij 2 maanden is, wel een goede tip van dat wegen enzo...het komt er meerdere keren na een voeding uit en vaak pas na een tijdje en dan echte plas(jes) Het word iig wel steeds erger. Plasluiers gaan goed, wel had ik net dat ik dacht dit is maar een dunne luier.. Nee maar misschien heb ik wel wat aan de ervaringen van anderen hier en ook misschien wat tips, onder andere jou tip. Ik twijfelde vandaag al of ik weer naar de huisarts zou bellen, ben er afgelopen maandag geweest..
Virusje kan ook zonder koorts, verkoudheid en diarree. Niet fijn als hij zich niet happy voelt. Zou zelf brood nog laten zitten, omdat melk nog zo belangrijk is. Vindt hij pap wel lekker of een pyjamapapje? Krijgt hij toch z`n melk binnen.
Hij heeft geen reflux volgens de huisarts, verder geen symptomen ervan iig. Ik vermoed toch zo al samen nadenkend dat het misschien toch erger is geworden sinds het brood eten. Ik ga iig een week stoppen met brood en kijken hoe het dan gaat. Wat kan je je toch een hoop zorgen maken als nieuwbakken mama!
Hij krijgt in de ochtend pap door zijn fles en in de avond ook. Moet ik dan als ik het brood weer achterwege laat terug naar 4 flessen of toch bij 3x180 houden?
Het kunnen ook tandjes zijn. Een paar dagen minder eten is echt geen ramp. De kleintjes hebben veel reserves. Ik begrijp dat je je zorgen maakt om de hoeveelheid vocht die hij binnen krijgt, maar mijn zoontje heeft ook weken op relatief weinig vocht geleefd en had daar geen last van (het was ook niet bar weinig, maar het was wel wat aan de weinige kant). Wat betreft dat spugen, dat hebben veel kinderen en ik zie geen reden om een allergie test te doen eerlijk gezegd. Het spugen gaat meestal voordat ze 1 jaar worden over. Mijn zoontje heeft het ook erg lang gehad, dat werd trouwens ook erger toen we brood gingen geven, en het is pas sinds 1 a 2 maanden over. Wij geven nog steeds nutriton en hij krijgt geen gepureerd voedsel meer, dat scheelt. Hierdoor valt alles wat hij krijgt eigenlijk redelijk zwaar op de maag. Nog steeds kan hij wel eens wat teruggeven als hij bijvoorbeeld heel veel water in 1 keer drinkt.
Als hij zijn flessen wel drinkt dan zou ik inderdaad toch weer terug gaan naar 4 flessen. Dan krijgt hij toch voldoende binnen. Dat kan prima met 6 maanden.
t schema bij mij was op 6 mnd: fles 07:00 / 11:00 / 15:00 / 19:00 ochtend fruit tussendoortje middag groente tussendoortje pas rond 7,5 mnd ging ik naar een ander ritme toen hij broodje kreeg en pas toen viel er een fles af....die van 15:00 u. lastig als jou kindje maar 3 flessen wil...maar dat kan toch? dan vervalt de fles van 15:00 u en geef je een volwaardige groente en aardappel en vlees maaltijd?
goh ik zou ervoor zorgen dat hij inieder geval genoeg vocht binnenkrijgt en al het droge voedsel even terzijde laten.. het vocht is belangrijker.. en ik zou een kinderarts gaan bellen die je kindje helemaal gaat nakijken want dit lijkt me niet goed, je gevoel zegt dat ook dus ga daar op af en laat de huisarts je een verwijzing geven en zeg gewoon dat je het niet vertrouwd en een kinderarts wilt spreken...! sterkte ermee meid..
Jemig, het lijkt wel of ik mijn eigen verhaal lees!!! Hier echt precies hetzelfde!!! Jemig, das raar! Kan me dus helemaal voorstellen hoe je je voelt.. Machteloos gevoel he?! Cb hier zegt ook: alle kindjes spugen, als ze gaat lopen, wordt t vast beter.. HA zegt: ze is iig niet uitgedroogd, dus wat wil je?! Heb nu een afspraak gemaakt met alternatief therapeut om te kijken of ze daadwerkelijk allergieen heeft! Ik was / ben de draad daarin ook aardig kwijt...
Waarom maken jullie je zo zorgen om dat spugen dan? Zolang je kind goed groeit en er verder geen last van heeft, dan is er toch weinig aan de hand? Ik heb me er nooit druk om gemaakt (en geloof me, mijn zoontje spuugde erg veel) en het is ook vanzelf weer over gegaan.
Gebruik je nutriton (johannesbroodpitmeel) door de flessen? Zo niet dan kun je dat nog proberen, wordt het spugen allicht minder van.....
Veel spugen en zo beweeglijk zijn (zijn beweeglijkheid kan namelijk ook onrust zijn) kan allebei juist ook een gevolg zijn van een koemelkallergie. Dat hij zijn flessen juist weigert, kan dus ook een instinctieve reactie zijn. Onze oudste dochter heeft ook altijd haar flessen heel slecht gedronken, ze weigerde ze eigenlijk gewoon en pas jaren later ontdekten we dat ze een koemelkallergie had. Ze had er verder eigenlijk helemaal geen tekenen van als baby, want koemelkallergie hoeft zich ook niet altijd te uiten in huidklachten. En het komt meestal ook helemaal niet aan het licht door bloedtesten via de reguliere weg. Onze oudste dochter is echter wel altijd een slechte eter geweest, want door de niet opgemerkte koemelkallergie ontwikkelde ze uiteindlijk allerlei andere voedselallergieen. Eigenlijk was het bij haar voornamelijk zo dat ze niet goed in haar vel zat door een koemelkallergie. Via Bioresonantie-therapie kwamen we er bij haar op 6-jarige leeftijd pas achter en nadat we bepaalde voedingsmiddelen waar ze dus op reageerde weglieten, knapte ze heel snel op. Bij onze jongste dochter kwamen we er na een paar maanden achter dat ze een koemelkallergie had, nadat ik uit eigen beweging ben overgestapt op hypo-allergene flesvoeding en doordat we het hebben laten bevestigen bij een Bioresonantie-therapeut. Maar ook zij had geen uiterlijke kenmerken zoals huidklachten. Wel sliep ze heel slecht, was onrustig en ze spuugde veel. Dat spugen was dus een gevolg van de koemelkallergie zei de therapeute. Doordat de melk gaat gisten in de darmen worden alle organen naar boven gedrukt door het middenrif en daardoor komt het spugen. Nadat Noelle dus ook een tijdje andere voeding kreeg, kwamen haar darmen tot rust en uiteindelijk ging het spugen over. Deze therapeute werkte ook met NAET-therapie en daarmee is Noelle ook behandeld voor haar allergie en ze is er nu vanaf. Anouk is destijds behandeld via Bioresonantie en zij is ook van haar allergieen af. Door behandeling met deze alternatieve therapieen kunnen ze alletwee gewoon weer koemelk verdragen en ook kreeg Noelle uiteindelijk geen problemen met de bijvoeding die ze vanaf 6 maanden krijgt. Anouk heeft destijds als baby dus waarschijnlijk ook al een koemelkallergie gehad en weigerde dus instinctief haar flesvoeding, maar doordat we dat niet wisten en we vanaf 4 maanden ook al met bijvoeding begonnen (nu 9 jaar geleden) kreeg ze ook allerlei andere allergieen. Mijns inziens worden veel problemen van kinderen niet altijd meteen aan koemelkallergie gerelateerd in de reguliere wereld en wordt het dus ook niet ontdekt, terwijl dat soms dus wel de oorzaak kan zijn. In de alternatieve wereld wordt er echter meer naar het geheel gekeken in plaats van alleen naar bepaalde symptomen en daardoor komt er soms toch meer aan het licht. Misschien moet je dus eens verder kijken bij een Bioresonantie-therapeut of homeopaat ofzo, want door die mensen wordt er toch vaak anders naar gekeken en kijkt men ook verder dan alleen naar het spugen. Allerlei andere dingen kunnen namelijk ook een verband met elkaar hebben.
@ frieda: ik vind het eerlijk gezegd een beetje ver gaan om al na een paar dagen (!) niet goed eten direct hulp te zoeken in de alternatieve circuit en te testen of er een allergie is. Voor zover ik heb begrepen, is dat slecht eten geen structureel probleem maar iets van een paar dagen. Je kunt dingen ook te snel medicaliseren naar mijn mening.