Ons mannetje spuugt echt heel erg veel, ik ben ervoor naar de huisarts geweest en die zei dat het kwam doordat wij zo`n beweegelijk zoontje hebben, dat klopt ook hij kan bijna niet rustig liggen/zitten. Maar de laatste dagen eet hij ook veel slechter en is hij wat hangeriger/minder vrolijk...de oppas zei het ook! Nu zei de huisarts wel dat we eventueel bloed kunnen laten prikken om te kijken voor een allergie, maar dan zou hij volgens de huisarts ook bultjes enzo moeten krijgen en konden we het ook gewoon uitproberen met eten. Hij eet in princiepe alles en nog geen reacties gezien. Maar...ik weet het dus niet meer wat te doen, advies huisarts was terug naar 4 flessen en dan van 150/5 maar hij wil geen fles extra, uberhaupt heeft hij het niet op zijn melk dus ben ik weer bang dat hij te weinig vocht binnen krijgt. Hij krijgt nu ochtendfles met pap, fruit, brood met fles (deze fles krijg ik er niet in, met moeite een paar cc), groente, papfles Kortom ik maak me zorgen of hij wel genoeg aankomt en voldoende vocht binnen krijgt, wat zouden jullie doen toch laten prikken op allergieen? Stoppen met brood? Volgens mij is het een beetje een onsamenhangend verhaal geworden maar ben even erg onzeker
Hoe lang krijgt hij al fruit en groente? Vanaf 4 mnd waarschijnlijk omdat je al brood geeft aan hem. Brood is toch pas vanaf 7 mnd? Ik zou stoppen met brood, neem aan dat hij dat pas net krijgt? Kijken of het dan beter gaat. Kan hij niet een virusje hebben omdat hij minder eet, hangerig is etc? Dochter spuugde altijd veel, ook omdat ze erg beweeglijk was. Na de fles altijd een halfuurtje goed rechtop anders kwam het er weer uit. Knuffelen kon je beter laten als je je kleren schoon moest houden. Haar maakte het spugen haar niets uit, dat vond ik altijd een belangrijke graadmeter. Dochter had geen reflux en vanaf een maand of 8 ging het veel beter.