spruw en regeldagen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Shandy, 15 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Mijn zoontje, morgen zes weken had afgelopen week spruw en ik flinke kloven en veel last. Met een kuurtje voor mn zoon en een zalfje voor mij knapte het gauw op.
    Nu heeft mn zoon denk regeldagen,wil soms elk uur drinken, mn tepels zijn nu opnieuw zeer gevoelig en pijnlijk, ook tijdens en na de voeding. Tips??
    Ik smeer nu zelf twee keer daags de miconazol en blijf dit nog even doen. De nystatine van mn zoon is op.
    Ik probeer overdag ook geregeld zonder bh te lopen,zodat de boel lucht.
    Zie nu steeds op tegen de volgende voeding. Het ging bijna weer pijnloos,maar nu hij elk uur drinkt is dat weer voorbij...

2. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Auwauw, ben nu maar aan t kolven en kleine krijt de fles, het is niet uit te houden. Kolven doet ook pijn, maar dat e ik zelf

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ben nu gestart met voeden met een tepelhoedje, voelt ook nog niet helemaal lekker, maar kleine is nu tevreden en ik een stuk gelukkiger omdat ik hem 'live' voed.
    Heb tepelhoedjes van Medela.
    Met dit warme weer heb ik ook bijna geen tepels meer.
    Heb ook de lanolinezalf om te smeren, is ook erg prettig.
    Als mn zoon een poos uit het tepelhoedje heeft gedronken, lukt het soms tijdens dezelfde voeding om zonder tepelhoedje te drinken.
    Het is nog een hele kunst, want door mijn grote borsten (E/F) hangt de tepel naar beneden en uit zicht voor mij. Dan ook mn zoon nog vasthouden, kom handen tekort!

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik vraag me af of je helemaal van de spruw af bent als het nog zo gevoelig en pijnlijk is.
    Eigenlijk is het advies om na het verdwijnen van de klachten nog 14 dagen door te behandelen bij moeder en kind.
    Lanoline doet ook wonderen ja en je kunt ook gelcompressen overwegen te kopen.
    Succes en als je pijn blijft neem dan laagdrempelig contact op met een lactatiekundige bij jou in de buurt.

Mirjam

Deel Deze Pagina