De verhalen van Dikkie Dik en Elmo. Op dit moment moet elke avond het verjaardagsfeest van Elmo worden voor gelezen.
Alles van Marianne Busscher en Ron Schröder. Echt die zijn superleuk, ook voor ouders . Pluk en de Petteflet Jip en Janneke
heb niet het hele topic gelezen, maar mijn tip: de Bieb! waarom je zou je 1 of 2 specifieke boeken kopen terwijl je elke 4 weken gewoon kan wisselen?! wij halen elke x andere leuke voorleesboeken, en zo nu en dan ook wel weer dezelfde! Wat bij mijn zoon een jaar geleden echt een superboek was, was rupsje nooit genoeg, vond hij geweldgi!
we hebben een groot H.C. andersen sprookjes. zoontje vind deze echt geweldig. wat je ook in je boekenkast moet hebben is, van die grote boeken zonder tekst maar grote mooie grappige tekeningen waarin van alles gebeurt. om heel goed te kijken en erover te praten, heel veel detail en humor! wat hier ook heel leuk gevonden werd die 'rijm' boeken. waar het kindje de laatste moet raden. zoontje vond deze boeken ook erg leuk. voor de hele kleintjes pop up boeken natuurlijk! fascinerend!
Agent en Boef Alle Otto boeken van Tom Schamp Draak Dries Pip en Posy De koning wil niet slapen Alle boeken van kikker Bijna altijd een succes: boeken van Guido van Genechten Een enorme aanrader: het circusschip Er zijn zoooo veel leuke kinderboeken dus sowieso een abonnement op de bibliotheek!
Voorleesboeken: Floddertje, Pluk, Jip en Janneke (eigenlijk alles van Annie MG Schmidt), Foeksia, boeken van Marianne en Ron inderdaad, en Carry Slee. En vroeger was ik helemaal gek op de Pinkeltje verhalen en sprookjesverhalen Qua prentenboeken: Over een kleine mol..., Rupsje Nooitgenoeg, Raad eens hoeveel ik van je hou, De mooiste vis van de zee, Woeste Willem, alles van Kikker, de Gouden Boekjes. En prentenboeken van bovenstaande schrijvers (Marianne Busscher e.a.).
oh zo veel.. De Huunkvogel.. (bol.com | De avonturen van de Huunkvogel, Mirjam Van Beijsterveldt | 9789044817409...) geschreven door iemand die ik kan, maar ze en ik ook vinden het ook echt een heel leuk boek ! Nu is ze helemaal fan van pinkeltje oud boek van mij van vroeger.. Verder is Jip en Janneke terugkerend leuk.. Allemaal sprookjes is ook leuk Het muizenhuis, winny the pooh, floddertje, wie heeft er op mol zijn hoofd gepoept, raad eens hoeveel ik van je hou ook allemaal erg leuk !
Alle boeken van Erik Carle Agent en boef De kolletje boekjes zijn sinds kort ook populair (5 jaar) De hazeltje en grote haas boekjes (raad eens hoeveel ik van je hou) Het grote poepconcours En de boeken van mr Finney liggen ook al klaar. Prachtige platen en mooi verhaal. Maar zoon vind die nog een beetje eng. Teveel vragen.
Voormn jongste van 2,5: rupsje nooit genoeg, dikkie dik en met stip op 1:floddertje Voor mn oudste: jip en janneke, floddertje, en het plaatjes boek met de rode ballon En o ja, boekjes van de meneertjes en mevrouwtjes. Meneertje Vreetzak is favoriet
De Gruffalo Het kind van de Gruffalo De wegpiraat (Julia Donaldson) Raad eens hoeveel ik van je houd Sommige "Gouden boekjes" Boeken van Barbapapa (erg mooie illustraties). "Sinterklaas" en "Nederland" van Charlotte Dematons De kat met de hoed komt terug. Kikker (Max Velthuijs) En inderdaad: de bibliotheek! Lekker snuffelen tussen de boeken en nieuwe dingen meenemen.