kiezen voor een keizersnee?

Discussie in 'De bevalling' gestart door MamaR, 28 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Hoi,

Ik zit met een probleem en weet niet wat ik ermee aanmoet..

De bevalling van ons zoontje was vrij zwaar en heftig en hij is uiteindelijk met een spoedkeizersnede ter wereld gekomen.

Al meteen was duidelijk dat er iets niet goed met hem was en we zijn toen meteen overgeplaatst naar een ander ziekenhuis.. na heel veel onderzoeken en een mri-scan zijn ze erachter gekomen dat hij (door 5!! keer vaccuumpomp) een hersenbloeding heeft gehad..

We hebben altijd gezegt dat er maar 1 kindje zou komen maar
    nu zouden mijn man en ik heel graag willen proberen om nog een kindje te krijgen, maar ik ben zo ontzettend bang dat er weer iets mis gaat bij de bevalling, dat er weer verkeerde keuzes worden gemaakt en dat het weer niet goed verloopt, dat ik heel graag een geplande keizersnee zou willen..

Weten jullie of dat mogelijk is? Ik wil gewoon niet proberen zwanger te worden voordat ik dat weet.. Als namelijk blijkt dat ik het eerst op de gebruikelijke manier moet proberen dan is de beslissing snel gemaakt en komt er geen kindje meer..

Kan iemand mij hierbij helpen? Ik vind het zo raar om met het ziekenhuis of de verloskundige hierover te praten omdat ik nog niet eens zwanger ben, en omdat het ook nog maar eens moet lukken..

Sorry voor het lange verhaal maar hoop dat iemand mij kan helpen..

2. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Het is juist helemaal niet raar om deze vraag aan de verloskundige voor te leggen!

Gewoon bellen hoor.

Ik denk dat ze het zich heel goed kunnen voorstellen gezien je eerste ervaring.

Sosm wordt een geplande keizersnee gewoon gedaan, ook als er in het verleden seksueel misbruik in het spel was bijvoorbeeld bij iemand. Dit is natuurlijk een heel andere situatie, maar ook dan is er begrip voor de psychische omstandigheden.

Ik zeg bellen.

3. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    ja gewoon bespreekbaar maken. Als jij een traumatische bevalling hebt gehad, zullen ze zeer waarschijnlijk met een geplande keizersnee akkoord gaan.

4. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.252
    1.010
    113
    Zuid-Holland
    k zou idd ook via huisarts of vk een verwijsbrief vragen voor de gyn om daar een afspraak te maken!

5. badeendje11

10 jan 2011
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf een geplande keizersnede vanwege vroeger sexueel misbruik, waardoor het onmogelijknis geworden natuurlijk te bevallen! Ik heb voordat ik zwanger werd van de tweede gevraagd of dit kon, de gyn zei dat het veel vaker gevraagd wordt en ook als de eerste bevalling traumatisch is, ze wel een keizersnde doen! Gewoon navragen dus!

6. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik vind het niet raar dat je om een keizersnede vraagt hoor! Grote kans ook dat het wordt toegezegd!
    Gewoon vragen! Zeker met de reden die er achter zit.

7. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Meteen een afspraak maken bij een gynaecoloog en de mogelijkheden bespreken! Er zijn genoeg ZH waar prenatale gesprekken plaatsvinden en dan kan je al je vragen en angsten kwijt.

8. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vriendin van mij heeft bij 2e ook ks gehad vanwege traumatische eerste bevalling. Mijn ervaring is ook dat gyn's hier niet zo moeilijk over doen als ze merken dat de eerste bevalling lastig was en je hier nog wat problemen aan over hebt gehouden mentaal. Maar uiteindelijk beslist de gyn zelf, dus 100% zekerheid van tevoren is er nooit volgens mij.

9. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Iedereen bedankt voor de reacties! Ik ben bij de vk geweest en zij gaf aan dat het inderdaad gedaan wordt en dat zij het begrijpt dat ik dat wil.. Ze zou nog wel moeten overleggen met het ziekenhuis, maar daarmee verwacht ze geen problemen..

Deel Deze Pagina