Ik had sportbroeken gekocht. Van de hele rekbare dus niet trainingspak maar meer pyjama achtig bij de scapino. De band hiervan komt hoger dan litteken en verder is het heerlijk rekbaar want tja, buik is natuurlijk niet direct weer "normaal". Maar het sluit wel mooi aan. De eerste dagen in het ziekenhuis heb ik helemaal geen broeken aan gehad. Ik lag op een soort matjes die verschoond werden. Ik had nog katheter in dus heel makkelijk waren broeken ook niet en kraamverband moest vaak verschoond worden en de dag van de keizersnede en de dag erna was ik niet in staat om elke keer op te staan. Dus ik droeg lange rekbare hemden. En daar deed ik iets wijds over heen. Dat vond ik prettiger, aangezien er toch al best wat bezoek in ziekenhuis kwam. Kleding die lekker makkelijk lekker aan en uit gaat. Toen ik eenmaal broeken kon dragen vond ik die sport broeken echt heerlijk en verder qua bovenkleding gewoon wat ik anders ook droeg. Ik heb eerste tijd ook lekker zwangerschap ondergoed gedragen. Heerlijk met die grote verbanden en de rand zat dan lekker hoog en niet op litteken. Ik kon na een week mijn gewone broeken weer aan maar ik heb het voordeel dat ik altijd hele hoge broeken draag dus dat schuurde niet bij litteken. Als je lage broeken draagt, weet ik niet hoe lekker dit zit.
Te grote onderbroeken,ook voor je kraamverband en dat ie over de wond heenkomt en trainingsbroeken/pyama,positiebroeken. Krijg je nu een geplande ks? Succes nog eventjes!
Lekkere grote onderbroeken zitten na keizersnede echt super, lekker hoog! Ik heb de eerste twee dagen niets aangehad, behalve zo'n net-broekje van hè ziekenhuis, ik kon helemaal niets aan mijn buik hebben, mijn hele buik voelde heel beurs aangezien ze behoorlijk op mijn buik hebben lopen drukken omdat mijn zoontje aardig vast zat in mijn buik Verde heb ik gewoon t'shirts gedragen, en wat ik ook erg fijn vond was een strakke bh tegen de enorme stuwing die ik had, Na twee dagen heb ik nog een paar dagen positie-joggingbroeken gedragen, die zaten fijn hoog en knelden niet, Suc 6 vast voor je keizersnee!
idd van die grote onderbroeken, had ik na een uur al aan, wat een vreselijke dingen die netbroekjes. alleen dag van optatie geen lange broek ivm catheter daarna nog wat van mijn zwangerschapskleding en na een dag of vier mijn eigen kleding weer. daarna kon ik allemaal nieuwe kleding kopen, had namelijk de mazzel maar 3 kilo aan te komen terwijl mijn zoon al 5 kilo woog beste dieet ooit zo'n zwangerschap. ik zou er behalve die onderbroeken niet speciaal iets voor kopen.
Grote onderbroeken inderdaad die ver over je wond heenkomen. Ik had joggingbroeken bij de hema gekocht, ze moeten in elk geval niet te strak zijn! (ik had na 2 weken een positiebroek aan en dat voelde nog niet comfortabel).
de eerste 2 dagen had ik ook nog een catheter dus zoals 1983 Tineke al zei, geen broek aangehad en lag op matjes idd. Verder droeg ik alleen een stretch t-shirt de eerste dagen. Aangezien ik een spoed ks heb gehad had ik niets handigs bij me kwa kleding. Dus mn moeder is aan het shoppen gegaan en heeft bij de zeeman een stapel dunne sportbroeken gekocht, lekker soepel voor in bed maar ook redelijk toonbaar om even zo te dragen. Tevens kwam ze met van die steunonderbroeken aan... totaan je bh zegmaar.. Heerlijk vond ik die. geven enorm veel steun. Echt een aanrader. Ook bij de zeeman vandaan. Verder droeg ik op die sportbroeken wat langere shirts, omdat ze wat dun waren zag je zo de bult van het kraamverband zitten, geen gezicht maar goed op te lossen met een wat langer shirt. Verder is instappers een aanrader... Veters strikken word het echt niet. Ik beviel in de zomer dus had het makkelijk met mn slippers.
Heb net een paar bigshirts bij de kruidvat gekocht....ideaal voor in het begin en over een broek idd. Broeken heb ik dus nog niet gevonden... Maar als je zo'n broek hebt met een dikke band bovenin die zijn niet zo fijn toch .?
ik zou vooral niet teveel kopen vooraf. Ik had eigenlijk niets nodig. Had zelf twee joggingbroeken die goed zaten en na 1 week heb ik nog 2 weken positiebroeken gedragen ivm de wond die niet helemaal goed genas (inmiddels wel hoor). Mijn eigen ondergoed zat prima. Longshirts zijn met bv geven niet handig. Grote overhemden weer wel.
Ik had nog wat shirts die wat groter vielen en mijn zwangerschapsshirts aan en jogging broek. Idd ook onderbroeken die hoog zaten was lekker ivm de laag zittende wond vallen ze er goed over zonder dat het zeer doet. Bij mij was na 24 uur de catheter er uit dus lekker jogging broek aan. Daarvoor alleen bh en shirt en lag ik ook op matjes hihi.
Oké dus shirts voor de eerste dag en een broek voor als dat rotding eruit gaat.... Heb nu een hele oude lekker loszittende joggingbroek dan gebruik ik die gewoon met een lang shirt.
Groot gelijk...houd er rekening mee dat je misschien ook wel eens wat kan lekken, borsten of met vloeien dus dat je niet je dure goede spul mee neemt...tenzij je dat geen probleem vindt. Weet niet of je borstvoeding gaat geven, dan heb je een speciale bh, maar neem anders een goede strak zittende bh mee voor als je geen borstvoeding geeft ivm stuwing.... Oja...bij mij hadden ze in het ziekenhuis gen zoogcompressen op voorraad, waren net op, ivm lekkende borsten bij mij heb ik kraamverbanden op maat geknipt en in mijn bh gestopt hihi. of je moet ze voor de zekerheid mee nemen die zoogcomoressen... Succes alvast met alles!
Ja ik ga weer bv geven ... zoogcompressen zal ik dan ook maar meenemen En ik heb geen duur spul hahaah maar thx voor je tip iig..