welke vorm getrouwd

Discussie in 'De lounge' gestart door kleinmonster, 1 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Hier op gemeenschap van goederen getrouwd en wij hebben ook een eigen zaak. Maar wij hebben zijn allebei eigenaar van onze zaak.
    Op huwelijke voorwaarde heeft wel haken en ogen hoor. Je moet elk jaar met elkaar afrekenen doe je dat niet en je echtgenoot gaat vervelend doen heb je geen poot meer om op te staan en zal de rechter jullie behandelen alsof jullie in gemeenschap van goederen zijn getrouwd.
    Mijn advies ga informatie opvragen bij een notaris/advocaat.

2. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Hier echt precies hetzelfde verhaal!

Alleen hebben wij bij de keuze ook meegewogen dat ik minder zou gaan werken als we kinderen zouden krijgen. We investeren dan niet meer beiden in onze carrières en daarmee zou de waarde van onze inzet in ons gezin niet rechtvaardig uitpakken als je alleen naar het geld zou kijken.

3. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Wat een vreemde opvatting! Huwelijkse voorwaarden betekent niets meer dan dat je het anders regelt dan het in de wet is vastgelegd. Dat kan ook alleen een afspraak zijn over een zilveren fotolijsten wat je van je ouders hebt geërfd... Meestal worden huwelijkse voorwaarden gebruikt om een van beide partners te beschermen.

Samenwonen is in hetzelfde huis wonen, dat heeft niets te maken met je financiën of bezittingen. Dus als je niet in gemeenschap van goederen trouwt is de trouwbelofte in jouw ogen niets waard?

4. faartje1

faartje1 Actief lid

9 jul 2015
    276
    16
    18
    gemeenschap van goederen :) maar geen bedrijf o.i.d. dus voor ons was er geen reden om het anders te doen :p

5. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Gemeenschap van goederen geen eigen bedrijf en alles wat we nu hebben samen opgebouwd

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Wat een ontzettende achterhaalde en kortzichtige opvatting ...

7. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    Hier ook precies dit!

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik ben niet getrouwd, maar als ik zou trouwen zou dat op huwelijkse voorwaarden zijn. In hemeemschap van goederen zou geen optie voor mij zijn. Als hij failliet gaat dan ga jij ook failliet als je trouwt in gemeenschap van goederen. Dat moet je niet willen.

9. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Nouja zeg. Dat vind ik onzin. Het maakt je huwelijk niks minder waard als je onder voorwaarden bent getrouwd. In veel gevallen vind ik het verstandiger. Dat wel. Kan je een hoop ellende besparen.

Ontopic: wij zijn getrouwd in gemeenschap van goederen. Wel hebben we bepaalde zaken notarieel laten vastleggen destijds.
    Ts: ik zou advies inwinnen van een proffessional die jullie situatie helemaal in kaart heeft. Mits je man geen bv of nv heeft zou ik altijd onder huwelijkse voorwaarden trouwen. Zodra privé en zakelijk samenlopen eigenlijk.

10. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Huwelijkse voorwaarden en vooraf een lijst ingedient wat van wie is. Vanwege onze eigen zaak. Je hebt verschillende soorten huwelijkse voorwaarden dus beste is even langs bij een notaris. In Molenaarsgraaf zit een hele goed en vooral ook goedkope notaris.

11. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Eigen zaak en op huwelijkse voorwaarde getrouwd.

Heb het van dichtbij meegemaakt. Zaak failliet en alleen de kleren en speelgoed van de kinderen mag je houden. Zoiets wil ik niet meemaken.

12. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Hier exact hetzelfde verhaal, inclusief rechtenstudie en eigen bedrijf zonder risico (alleen in dit geval van mij).

13. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Gemeenschap van goederen.
    Zie geen reden waarom wij op huwelijkse voorwaarden zouden trouwen.

14. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Gemeenschap van goederen maar mijn man wil een eigen zaak dan komen er wss alsnog huwelijkse voorwaarden.

15. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Gemeenschap van goederen. Mijn man is inmiddels zzp-er, maar zonder investeringen, dus wat dat betreft geen risico op faillissement.
    Toen we trouwden hadden we geen bezittingen (van waarde) en wel een studieschuld waar ik aan ging meebetalen. Daarom dus juist in gemeenschap van goederen.

16. Babystew

Babystew Niet meer actief

In gemeenschap van goederen. Maar we hebben beide geen eigen bedrijf en ook samen alles opgebouwd.

17. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Huwelijkse voorwaarden, mijn man heeft ook een eigen bedrijf. Anders zou hij de boel kunnen opdoeken als ik er met de helft vandoor zou willen. ;)

Wel een bedrag per jaar huwelijk laten vaststellen, dit omdat door de zaak van mijn man ik een fulltime baan niet kan aannemen, omdat hij 80 uur per week werkt en de zorg + huishouden op mijn schouders rust. Vinden we allebei niet meer dan redelijk. :)

Liefs,

Deel Deze Pagina