Onze huisarts doet het niet maar ik weet van mijn vriendin die op een praktijk werkt dat daar een huisarts zit de mannen steriliseert en hier in de buurt zit er ook 1 die het doet. Lijkt mij voor veel mannen veel prettiger.
Ik wil heel graag een mirena. Al jaren! Had altijd veel last van pms en migraine rond menstruatie en eisprong. De dosering van hormonen uit de spiraal is veel lager dan die van de pil. Hierdoor dus ook veel minder vervelende bijwerkingen. En niet meer ongesteld hoeven worden lijkt mij hemel op aarde. Ik ben nu nog niet ongesteld geweest, maar als ik hormonaal gezien weer normaal ben dan ga ik naar de ha voor de mirenaspiraal. Tot die tijd doen we niets. Zoon 1 heeft 3 jaar op zich laten wachten en zoon 2 deed er 4 jaar over. De kans dat ik nu ineens per ongeluk zwanger wordt is dus erg klein. En mocht dat toch gebeuren dan is ie meer dan welkom.
Fietwordtmama maar 20% van de dames met een mirenaspiraal word niet meer ongesteld. Dus het wil niet automatisch zeggen met een mirena dat je niet meer ongi word. Hier heb ik de mirena nu 1,5 jaar en wil niet zeggen dat ik er super tevreden mee ben. Had altijd een hele regelmatige cyclus hormoonloos maar nu is het zo onregelmatig als de pest.
Maar dat is toch een operatie? Dat vond ik dus ook een groot nadeel van de Mirena... Opeens ongi kunnen worden...
Hier bijna 5 jaar een mirena gehad, ik vond het ideaal. Ik was een van de gelukkigen die totaal geen menstruatie meer heeft gehad.
Hier tot 3 keer toe een mirena gehad, en alle 3 keer geen succes, 2 keer verstoten en 1 keer een zwangerschap erdoor, (wel omdat hij scheef geplaatst was) Nu laat ik over een paar weken (net bevallen) een implanon in mijn arm plaatsen, want ook de pil heeft bij mij geen effect..
Ik heb voor mijn zwangerschap de mirena gehad. Plaatsen was vreselijk (niet overdreven, flauwvallen, overgeven, enorme buikkrampen), en ik heb de eerste paar weken veel buikpijn gehouden. Maar toen hij er eenmaal inzat, wilde ik de pijn niet voor niets laten zijn en hem er weer uithalen. Na 1,5-2 maanden werd het rustiger, en had ik er weinig tot geen last meer van. De menstruatie bleef, net als bij de meeste van de vrouwen die de mirena hebben. Wel werd het heel onregelmatig, wat alleen maar onhandig was. Het voordeel: 5 jaar geen omkijken naar, en dat vond ik erg prettig. Van de hormonen of eventuele bijwerkingen na de eerste periode heb ik geen last gehad. En na het verwijderen was ik direct vruchtbaar, want ik ben meteen zwanger geraakt in de eerste ronde. Deze keer ga ik voor een t-safe, een koperspiraaltje zonder hormonen dat 10 jaar kan blijven zitten. De kans is groot dat wij niet voor een 2e kind gaan, dus dan ben ik er 10 jaar vanaf. Mochten we toch voor een 2e gaan, dan is dit spiraaltje net zo makkelijk te verwijderen als de mirena, en ben je direct weer vruchtbaar. Ik hoop alleen van harte dat het plaatsen deze keer minder pijnlijk is, daar zie ik erg tegenop.
Ik ben er nog steeds niet uit, maar neig toch maar weer naar de pil. Vriendin tipte mij de nuvaring. Minder hormonen, maar ik weet niet of ik het zie zitten om dat ding iedere maand in te brengen. Je zal het verkeerd doen. Het wordt tijd dat de pil voor mannen wordt uitgevonden.
Implanon ! Ik werd helemaal niet meer ongesteld, geen klachten van gehad en het inbrengen en verwijderen is relatief simpel. Laat het wel bij een gyn doen , een huisarts doet het niet altijd goed.. Spiraal vindt ik niks veel te pijnlijk gedoe en de drempel is gewoon wat groter om m eruit te laten halen. De pil ben ik absoluut geen fan van de eerste kwam er zo doorheen Dan nog niet te spreken over de hormonen maar daar reageert ieder lichaam anders op. De Nuvaring was nou ook weer in het nieuws vanwege trombose zelfde verhaal als de Diane pil geloof ik? Kortom het is allemaal niet goed haha
Ik heb de Diane pil jaren geslikt , dus ik ga zeker niet aan de Nuvaring beginnen dan. Implanon ziet er wel goed uit. Apart dat een verloskundige maar 2 opties geeft: pil of spiraal, terwijl er nog veel meer mogelijkheden zijn.
Dit soort dingen moet je of met een gyn of met een huisarts bespreken. Alhoewel mijn huisarts ook niet alles weet. Ik heb ook een tijdje de pil Zoely gebruikt huisarts had hier nog nooit van gehoord haha. Ik heb het iniedergeval als erg prettig ervaren, maar ieder lijf is anders dus proberen zou ik zeggen