50 / 50 kans?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Snies, 11 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Goed zal ik hier even mijn verhaal zo goed mogelijk neerzetten.

De laatste 3 maanden heb ik een regelmatige cyclus gehad van 34 dagen. Daarvoor altijd onregelmatig of gewoon geen menstruatie.

27 januari Was mijn nod, 22 januari testte ik positief.
    Door wat bloedverlies contact gehad met de verloskundige en liet mij vorige week donderdag komen, eerste wat ze zei is .. Ik had dit wel verwacht dat ik alleen een vruchtzakje zou zien in je prille zwangerschap.
    Zij ging uit van 5 weken en 2 dagen ..

Zo ging ik naar huis,
    Maar afspraak voor een echo stond voor vandaag gewoon vast.
    Zo gezegd zo gedaan, maar wederom vanmiddag weer een leeg vruchtzakje.

Dit was niet mijn verloskundige en zij bleef bij haar standpunt dat ik voor 7 weken zwangerschap duidelijk meer had moeten zien..
    Haar conclusie ik vermoed dat dit fout gaat.
    Zo ben ik ook naar huis gestuurd.

20 februari moet ik terug komen bij de verloskundige,
    Eerlijk gezegd bereid ik mij voor op het ergste,
    Maar het is zo moeilijk omdat alle klachten met de dag toenemen. En ik mij nog ontzettend zwanger voel.
    Ook is naar ons idee het vruchtzakje gegroeid ten opzichte van vorige week.

Ik heb geen bloedverlies of erge buikkrampen, klachten nemen niet af maar juist toe..
    Ik weet dat het niks zegt maar daarom extra moeilijk om te geloven dat het misschien helemaal niet goed zit.

Ik heb hierbij dubbele gevoelens, en het duurt nog zo lang tot de 20ste. Verder heb ik zoiets van als het fout zit laat het dan zo snel mogelijk voorbij zijn. Maar ja..
    Ik weet gewoon niet wat ik er van moet denken, en de deur uitlopen met ja je moet maar afwachten tot de 20ste is het ergste wat je kunt horen wanneer je leeft in hoop en vrees.. :(

Heb foto van de echo bijgevoegd.
    Bij wie liep dit wel goed af?

Bijgevoegde bestanden:

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Bij 7 wk hoor je idd een kloppend hartje te zien. Ik heb geen ervaring met je situatie maar wil je wél sterkte wensen! Ik vrees dat het idd niet goed zit meid. Ik hoop toch dat ik het mis heb! Knuffel!

3. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Hey, wat enorm vervelend dat het zo onduidelijk is voor je nu. Uitgaande van de kortste meting qua dagen (van je eigen verloskundige) zou je nu iets meer als 6 weken zijn. Ook dan zou er een vruchtje aanwezig moeten zijn. Als je uitgaat van 7 weken dan zou er dus ook een vruchtje (met kloppend hartje) moeten zijn. Het feit dat het een totaal leeg vruchtzakje is, is niet goed. Er zou in ieder geval vooruitgang moeten zijn.
    Een week wachten op een volgende echo is niet zo raar als ze uitgaan van de lege vruchtzak. Na een week zou er zeker verandering te zien moeten zijn.

Qua ervaring was dit een soortgelijke echo wat wij zagen maar dan met de 12 weken echo. Een missed abortion waarbij het vruchtje vroeg was gestopt en alweer op was genomen door het lichaam.

Heel veel sterkte en hopelijk is er over een week toch iets te zien.

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Weet je je eisprong? 3 maanden een cyclus van 34 dagen wil niet zoveel zeggen als je daarvoor onregelmatig was. Heb je een foto van je zw testen gemaakt?
    Je verwacht bij 6 weken wel een vruchtje in t zakje te zien. Maar de termijn is vroeg. Als t vruchtje dicht tegen de wand aan ligt moet t goede echo apparatuur zijn en een goede echoscopist.
    Een hartje zie je net wel net niet rond 6 weken.
    Een vruchtzak kan doorgroeien zonder vruchtje. Net als je symptomen als je lijf nog niet doorheeft dat t mis gaat,
    T kan nog beide kanten op. Maar zou uitgaan van t ergste..

5. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113

Ik weet mijn exacte eisprong niet (geen ovulatie testen gebruikt)
    Maar had rond 8 januari wel een beetje bloedverlies wat kon duiden op de eisprong omdat ik namelijk heel die week last had van een opgeblazen gevoel en steekjes in de buik.
    Maar ik weet dus niet precies of het toen mijn (naderende) eisprong was.

22 januari testte ik licht positief,
    In de week van 27 januari (mijn nod) liepen de testen op en gaf cb 2-3 weken aan.
    En precies een week later (dus vanuit gaande dat mijn nod de 27ste was) een Knal test toen ik dus een week over tijd was.

Die mevrouw van gisteren hield gewoon erg vast aan het 7 weken termijn ondanks dat we zeiden dat ik ook korter zwanger kan zijn. Uitgaande van 7 weken is dit niet goed, dat weet ik zelf ook.

Mijn verloskundige zei vorige week doordat ik beetje bloedverlies had, dit is een hele prille zwangerschap ik gok je nu rond de 4 weken zwanger wat overeen komt met dat bloed verlies.
    Vruchtzakje was toen 5 mm groot.

Ze zei duidelijk erbij ik zie je pas graag over 2 weken terug (gewoon de datum die al vast stond) want ik kan je wel eerder laten komen, dan zie je misschien alsnog niets meer dan nu.

Eh nu anderhalf week later wederom weer een vruchtzakje die 11.3 cm is. Althans dat gaf die mevrouw van gisteren aan..
    Maar moet zeggen ze was ook enorm aan het klungelen en was beetje snel snel Want spreekuur liep uit en ze zei dat ze het op zaterdag altijd druk heeft.
    Ik weet dus niet in hoeverre ze goed gekeken heeft.

Ik vind het heel moeilijk, zeker na het verhaal van mijn verloskundige en het verhaal van gisteren.
    Maar blijf realistisch omdat ik toch vrij vroeg positief testte helaas.. :(

6. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Heb ongeveer hetzelfde mee gemaakt in juni/juli

Knaltesten en enorm veel heftige kwaaltjes! Maar er bleef maar echo op echo een leef groeiend vruchtzakje. Geen bloed verlies geen krampen niks. Op en top zwanger dus. Maar geen vruchtje en al helemaal geen kloppend hartje. Uiteindelijk is vruchtzakje bij 16cm blijven hangen. En niet meer verder gegroeid. Wederom nog steeds geen vruchtje.

Uiteindelijk bij +- 12 weken gecurreteerd.

Bij deze zwangerschap met 6,5 wken een kloppend hartje.

7. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Ik blijf ook realistisch omdat je rond dit termijn meer moet te zien zijn.

De 20ste ga ik gewoon met het gevoel dat het niet goed zit, mocht het meevallen is dat weer een meevaller.

Bel morgen even om te overleggen en om hun kant te horen of er nog iets te zien zou kunnen zijn op later termijn.

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Met 6 weken had ik al een kloppend hartje in het scherm, ik denk inderdaad ook dat je van het ergste moet uitgaan.
    ook heb ik al een ma gehad, ik was "8 weken" zwanger maar het was met 5 weken al gestopt met groeien en voelde me al die tijd op en top zwanger.. :(
    succes met de volgende echo, ik hoop voor je dat het gewoon een late innesteling is..

Deel Deze Pagina