Welke vragen stellen bij kraamzorg intake?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlinderr, 10 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Soesje, je bent nog pril zwanger zie ik, dus je hebt nog tijd om erover na te denken. Probleem is dus dat mijn man op een half uur rijden is 's nachts en mn ouders etc ook. Dus als ik 's nachts in mn eentje uit bed zou moeten de 2e nacht bijvoorbeeld, en ik word niet lekker, dan is er niemand in de buurt. Daarom raden ze van de kraamzorg hier aan, dat er altijd iemand in de buurt is. Als je bv in de buurt van je ouders/zus/beste vriendin woont, kan je snel genoeg bellen!

2. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ook los van onwel worden is het wel fijn als er 's nachts iemand is om je te helpen met de nachtvoedingen hoor! Toen ik net bevallen was, kon ik nog niet zo lang staan aan de commode (kreeg ik een heel zwaar gevoel van daaronder). Dus dan was het heerlijk dat de papa de kleine haalde, verschoonde en teruglegde en ik mezelf alleen in zitpositie hoefde zien te manoevreren (al uitdagend genoeg ;)) en voeden. Maar ja, ik besef wel dat het een luxepositie is als je een partner hebt die dat voor je kan doen. Toch zou ik, als ik het alleen moest doen, er denk ik wel iemand bij vragen voor de eerste paar nachten. Om dat loopwerk te doen. Maar ja, da's een beetje off topic.

Ik zou bij de intake ook nog vragen wat de werktijden van de kraamhulp zijn. Wij moesten echt zowat de wekker zetten om de kraamhulp 's ochtends te ontvangen, want ze wilde liever niet te laat klaar zijn 's middags... Ik zou nu denk ik liever iemand willen die ietsje later kan beginnen. Of juist niet, want nu loopt er natuurlijk al een tweede rond die ook uit bed geholpen moet worden.

3. Quiliana

Quiliana Actief lid

21 jul 2010
    210
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Ik ben nog lang niet zover, maar 1 ding is voor mij echt belangrijk, de kraamhulp moet echt stevig in haar schoenen staan! ik zie het al gebeuren dat mijn schoonfamilie (jaja heb je ze weer) continue op de stoep staat. waar ik waarschijnlijk vrij weinig behoefte aan heb.... opa en oma oke, maar al die tantes en ooms.....Heb toch het idee dat als de kraamhulp nee zegt, dit eerder indruk op ze maakt dan ik.......

4. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    handig topic zeg!
    volgende week komt er iemand voor de intake bij mij, heb er een paar dingen uitgehaald :)

5. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb de intake gehad, ze is net weg. Alles is verder prima verlopen. Eigenlijk is alles wel aan bod gekomen. Heb er wel een goed gevoel over. ze heeft het kamertje nog even gekeken, alles was in orde. :) En nu maar wachten tot de beeb komt.. haha. ;)

Deel Deze Pagina