Inzage medisch dossier politie

Discussie in 'De lounge' gestart door Manuk, 8 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Wordt er in de medische keuring tijdens de sollicitatieprocedure van de politie ook gevraagd naar toestemming voor inzage in je medisch dossier?
    Ik kan dit online namelijk niet terug vinden.

2. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Nee kan me dat niet herinneren eigenlijk.

3. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Nee.

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nope.

Ga je solliciteren?

5. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Nee, ik heb gesolliciteerd en heb een uitnodiging gekregen voor "bewust blauw".
    Maar ik maak me een beetje zorgen over de medische keuring. Ik ben verder gezond hoor, geen rare dingen. Maar ik heb een verleden met migraine.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Geen zorgen maken hoor, komt wel goed. Sporttest etc al gehad?

7. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Nee, we hebben eerst de "bewust blauw" dag om een realistisch beeld te krijgen van een hoofdagent.
    Daarna zal de uitnodiging voor de sporttest e.d. komen.

Dus wellicht is mij zorgen maken al wat voorbarig. Maar ik zou zeer teleurgesteld zijn om uiteindelijk afgewezen te worden. Dit terwijl het m.i. geen belemmering voor het werk zou zijn en ik vanuit mijn tenen tot kruin gemotiveerd ben.

8. Sammelskee

Sammelskee Bekend lid

16 jan 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
  9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Het werk is leuk! Ik ben 14 juni klaar als alles goed gaat en dan ook hoofdagent, ik doe alleen nog de oude opleiding. Welke academie zou je komen? Sporttest is pittig dus bereid je daar goed op voor!

10. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Nee, alleen een medische keuring via de politie zelf (gehoortest, ogentest, al weet ik niet zeker of dat nu nog gebeurt).

Over migraine moet je, je geen zorgen maken.
    Meerdere collega's met goed behandelbare migraine.

11. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Vond de sporttest wel mee vallen eigenlijk. Ik was 2 maanden terug bevallen van ons 2e kindje en heb hem met gemak gehaald... Ligt er denk ik aan wat voor een verleden met sport je hebt gehad. Als je veel conditiesport hebt gedaan is het makkelijk haalbaar zo niet dan lijkt hij me inderdaad wel heel erg pittig...

Uiteindelijk ben ik alsnog gestopt omdat er me een vaste baan aangeboden werd en we een huis wilde kopen. Vind de sollicitatieprocedure erg licht. Zeker als je ziet wat voor een gekken er soms makkelijk erdoorheen komen...

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Klopt, te licht maar ja, dik tekort he dus sja. Ja ik vond hem ook wel meevallen maar hij wordt toch als pittig ervaren door vele anderen.

13. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Als ik die (vooral vrouwelijke agentes) hier zie vraag ik me àltijd weer af hoe ze in hemelsnaam zijn geslaagd voor die sporttest.

Ik had een keer een agent die veel weghad van Budha aan m'n deur om een openstaande boete te innen. Ik geloofde gewoon niet dat hij van de politie was.

14. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Sporttest loop je ook voor een groot deel op karakter hoor.
    Medische keuring stelt niet heel veel voor. Ogentest, gehoortest gewicht, lengte en bij mij werd mn rug nagekeken.
    Hoofdagent zijn is de mooiste baan die er is ;)
    Waar heb je gesolliciteerd?

15. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes! Mijn man werkt al 6 jaar in de gevangenis, zonder doorgroeimogelijkheden ivm. bezuinigingen, en heeft ook gesolliciteerd bij de politie, voor politiekundige. Hopelijk wordt hij aangenomen, hij heeft er enorm veel zin in, en zal uiteindelijk graag recherchekundige worden.

Succes! mijn man heeft a.s. dinsdag een voorlichtingsavond.
    Sporttest maakt hij zich geen zorgen om, die moet hij 2 keer per jaar al afleggen voor zijn huidige werk, voor zijn IBT (Intern Bijstand Team) functie. Ze hebben bevestigd dat het dezelfde test is.

16. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Noord-Nederland
    Mijn man heeft ook gesolliciteerd op politiekundige.

Mijn conditie is niet om over naar huis te schrijven. Maar ik ben hard aan het trainen om het op peil te krijgen voor de sporttest. Ik hoop dus dat die test nog even een paar weekjes op zich laat wachten;)

Er was nu trouwens animo genoeg voor de vacatures, binnen 5minuten was de aanmeldprocedure weer gesloten ivm dat ze het maximaal aantal sollicitanten al hadden bereikt!
    Ze zijn totaal 3x open gesteld op 1dag. De meesten zijn er niet doorgekomen. Ik heb twee keer geluk(??) gehad dat ik de sollicitatie voor mijn man en later die dag ook voor mijzelf kon versturen.

17. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    De academie in Drachten is de bedoeling als ik erdoor kom.

Ik ben hard aan het trainen voor de sporttest. Nu eerst hardlopen en zo spoedig mogelijk met de politieconditie app.

18. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Geen idee of ze het doen maar volgens mij is dat wettelijk niet eens toe gestaan om tijdens een sollicitatie procedure een medische dossier op te vragen

19. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Helemaal met je eens!

Ik vind de sporttest ook niet pittig.
    1e keer gelopen zonder enige vorm van sport vooraf en alsnog een mooie tijd. Het gaat ook deels op karakter en doorzettingsvermogen!

Met een basisconditie kom je een heel eind.

20. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Doorzettingsvermogen en motivatie is er wel, dus daar zal het niet aan liggen.
    Wat versta je onder een basisconditie.
    Ik ben nu aan het trainen met behulp van "start to run" (rennen met Evy)

Deel Deze Pagina