Leuk ijsbergsla, hoe oud zijn jouw zoontje en zijn vriendinnetje nu? Mijn dochter maakt soms kaartjes voor haar beste vriend of vriendin met daar in de tekst " lieve J ik ben blij dat jij mijn beste vriend bent, xxx T." Echt zooooo lief, en ik zeg dan tegen zijn moeder" wel bewaren hoor!!!! Wie weet gaan ze ooit trouwen en dan is het wel heel leuk als we dit kunnen laten zien" Ik vraag het mijn dochter nooit maar bij haar vriendje vragen ze nog wel eens of hij verliefd is op mijn dochter, hij zegt dan van niet, mijn dochter is ook niet op hem trouwens. Maar ze weten al wel waar ze later samen gaan wonen, welke auto ze willen hebben en dat ze 'het' niet gaan doen om een kindje te krijgen maar dat ze net als hun juf van twee jaar geleden naar het ziekenhuis gaan en dat ze dan zo een baby in haar buik krijgt. En dat de grote zus van haar vriendje dan op de baby gaat passen. Maar verder hebben ze helemaal geen plannen of zo Het is mooi om te zien dat dit, met de mensen die ze nu om zich heen hebben, hun wereld is, en ze nog geen idee hebben dat ze nog zo veel andere mensen zullen gaan ontmoeten en dat hun wereld nog zo veel groter zal worden. Kennelijk voelt het zo goed dat ze deze plannen al maken
Mijn zoon is 14 en zit in de derde van de middelbare. Hij heeft er inmiddels een hoop vrienden bij gekregen maar ziet nog steeds een hoop vrienden en vriendinnen van de basisschool, zijn 3 beste vrienden kent hij al vanaf de kleuters.
John zit nu in groep 2, maar heeft vanaf de peuterspeelzaal al een beste vriendje, ze zitten niet bij elkaar op schol maar wel in de straat en ze zijn nog steeds beste vriendjes. Verder heeft hij wat vriendjes op school, maar doordat hij op speciaal onderwijs zit is afspreken lastig (wonen ver weg, komen met busje enz) en hij heeft sinds vorig jaar een vriendinnetje <3 zo lief, vorig jaar hadden ze nog samen pauze (groep 1 en 2) en nu helaas niet meer (2 en 3) ze hebben nooit bij elkaar in de klas gezeten, maar het klikt toch heel erg, ook al mee af gesproken en John zegt dat hij verliefd op der is <3
Hahaha prachtig!! Ze zijn 5 jaar. Mijn zoontje zegt ook niet verliefd te zijn maar ze gaan later wel trouwen
leuk he ijsbergsla! En of ze nou later een stel worden en trouwen en kinderen krijgen of niet... ik zou het wel heel mooi vinden als de vriendschap blijft bestaan, vrienden voor het leven zeg maar, altijd bij elkaar terecht kunnen al woont de ene aan de andere kant van het land bij wijze van spreken.
Mijn oudste dochter heeft nog twee vriendinnen uit de kleuterklas (ze zitten helaas al 2,5 niet meer bij elkaar in de klas en sinds dit schooljaar ook niet meer op dezelfde locatie, anders waren ze vast nog hechter, met een van de twee spreekt ze nog maar zelden af). Een van die meisjes is haar beste vriendin. Verder heeft ze een beste vriend (die zat sinds groep 3 bij haar in de klas, ze raakten in groep 4 met elkaar bevriend), die helaas afgelopen zomer verhuisd is naar een dorp 1,5 uur hier vandaan... En nog een ander vriendje, sinds groep 3. En verder nog een hele lading kinderen waar ze veel mee speelt, maar niet vanaf de kleuterklas. De jongste zit pas in groep 1 en heeft twee beste vriendinnen in haar klas, eigenlijk was dat al heel snel zo. En verder nog een aantal meiden en ook jongens waar ze ook veel mee speelt (op school). Daarnaast speelt ze ook best veel met het buurjongetje (even oud), maar die zit op een andere school. Mijn 'langst bestaande' vriendschap houdt nu 25 jaar stand; ze kwam in groep 6 bij mij in de klas en we zijn nog steeds vriendinnen. Verder met niemand van de basisschool of de middelbare school meer contact. Of nee, dat is niet helemaal waar, nog een vriendin van vroeger, denk ook bijna 25 jaar. Maar die kende ik niet van school, we hebben wel op dezelfde middelbare school gezeten, maar ze ging daar oa naar toe omdat wij er zaten (wij zijn een jaar ouder ).