Welke vroeg detecterende zwangerschapstest raden jullie aan?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Lolieken, 13 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Hoi dames,

nee ik ga niet te erg van stapel lopen maar met de feestdagen voor de deur wil ik mij toch voorbereiden. Ik zou graag voor een keer eens een test kopen die je zogezegd vroeger mag gebruiken om te kijken of je al dan niet zwanger bent.

Hoe zijn jullie ervaringen? Vooral de dames die al een vroege zwangerschapstest gebruikt hebben wat vinden jullie ervan en hoeveel vroeger teste je?

Ik heb gezien bij sensitest dat zij een zwangerschapstest verkopen die je 6 dagen voor de verwachtte nod zou kunnen gebruiken. Geloven jullie hierin of is dat een fabricantspraatjes?

Ik lees ook vaak over de kruidvat testen die 2 voor 5 euro testen. Kan je hier al vroeg mee testen?

Ook al besef ik dat de kans bijzonder klein is of ik nu vroeg test of niet ik zou graag 24 of 25 december me aan een testje wagen. Ik heb maar liefst 6 digitale testen liggen van clearblue maar blijkbaar zouden die niet super gevoelig zijn en wil ze ook niet verknoeien. :)

Dus als jullie zin hebben laat het me weten dan kan ik gaan bestellen. ;)

2. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Bij mij gaf de Clearblue (normale met kruis) knal positief, terwijl de kv 2 voor 5 euro met dezelfde urine een hele lichte streep liet zien.

Ook de huismerk Jumbo was heel duidelijk!

3. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg

Haha je bent goed voorbereid!!

Ik heb de tweede ronde licht posi getest (een paar keer) met de midstream van sensitest, toch ben ik ongi geworden.. Dus ik stap deze maand over naar de kv.. Deze testen kun je pas vanaf je NOD gebruiken.. Je zou anders de CB met indicator kunnen gebruiken, deze zijn wel prijzig, maar je kunt je geloof ik al 4 dagen voor NOD gebruiken..

Veel succes en hopen op een mooi kerstcadeau!!

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Veel te vroeg testen is niet betrouwbaar, zeker 4-6 dagen voor je NOD niet. Een vruchtje is dan nog niet eens ingenesteld. Ik zou wachten tot je NOD, je kunt hooguit 1-2 dagen van tevoren eens proberen. Ik zou dan de test van KV gebruiken (twee voor €5).

5. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Ja, mss wacht ik beter. Eigenlijk is dat wel waar.

Die met indicator bedoel je die ook zegt hoelang je al zwanger bent? Ik veronderstel van wel? Ik heb de normale digitale van clearblue. Ben praktisch fan van hen. Deze testen gaven mij het fantastische nieuws toen ik zwanger was van mijn dochter. Heel duidelijk want naast het woordje zwanger kan je niet naast kijken. Ik heb er zes dus eigenlijk hoef ik niet te twijfelen vanaf mijn verwachtte nod. Dus 27 of 28 december zal het zijn!

6. speransa

speransa Actief lid

30 okt 2008
    333
    0
    16
    Amsterdam
    Ik vind die van de etos heel goed Testpoint roze verpakking hij kost 10 euro.

Heb 2 dagen voor nod mee getest heel duidelijk streepje ,helaas vmk..

Dus eigenlijk beter om vanaf je nod te testen,bespaart heel wat verdriet.

Succes

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik was ook fan van de vroege test bij de etos. Geeft al heel snel een mooie duidelijke streep. Wel wat prijzig, 10 euro. Maar is het waard.

8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

met de vroege test van matcare heb ik steeds negatief getest, zelfs bij overtijd. terwijl ik toch echt zwanger was, 2 voor 5 en clearblue digitaal reageerden wel.

helaas wel een miskraam geworden.

9. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik heb 6 dagen voor mijn nod positief getest (maar muts dat ik was dacht ik dat je een knalstreep moest hebben), en twee dagen later kreeg ik die goede streep met de sensitest midstream.

10. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Ik moet je even corrigeren Jippie- Een normaal mens heeft 0-<5 hCG voor innesteling, en dus ook na bevruchting. Een zwangerschaps test word pas positief als de hCG boven 20 is gestegen. De hCG stijgt pas NA de innesteling, dus als een zwangerschapstest zelfs vaag positief is, dan heeft er innesteling plaatsgevonden. Wat geen garantie geeft dat het goed gaat natuurlijk.

EDIT- of was dat niet wat je bedoelde? Bedoelde je misschien dat de test nog negatief kan aangeven terwijl je wel zwanger kan zijn?
    Maakt ook niet uit.... :D

11. Marilene

Marilene Actief lid

17 nov 2006
    336
    0
    0
    docent
    Testte deze zwangerschap voor het eerst 4 dagen voor NOD positief, met de sensitest midstream met hartjesvenster. Ik had daarvoor een ovulatietest gedaan en die was positief. Ik had al eens eerder voor NOD een ovutest gedaan en toen stond er niets, alleen de controle streep. Daarna de zwtest gedaan. Een vage, maar duidelijke streep. Ik kreeg de 'gratis' testen bij de zwangerwordensets (ovulatietesten en 3 zwangerschapstesten). Dus voelde ik me ook niet zo schuldig.

Op NOD een kv 2 voor 5, super positief!

EN nu afwachten....spannend

12. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    In ieder geval een dikke proficiat Marilene moest ik dat nog niet gezegd hebben! Geniet ervan. Bij de meerderheid loopt het goed dus ik duim voor jou! :)

Ik ga mijn gevoel volgen eens het tijd zou worden om te testen. :)

13. minimuts

minimuts Actief lid

25 feb 2009
    190
    0
    0
    Ik testte op dag 8 of 9 na mijn eisprong positief. Twee dagen later ook met clearblue. Die vond ik te prijzig om aan mijn zieke testdrang ver voor mijn nod te besteden haha!

14. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    mimuts, ik heb ook zo'n testdrang. Zowel met ovulatietesten als met de zwangerschapstesten. Eigenlijk een beetje gek hoeveel geld er zo naar die fabricanten gaat. :)

Vroeger was ik echt iemand die haar test tegen de lamp hield of in de lucht of waar dan ook... Of als ik er voorbij liep toch maar eens kijken of hij wonderbaarlijk niet positief werd (terwijl ie dan helemaal niet meer geldig zou zijn geweest) om hem uiteindelijk boos in de vuilnisbak te gooien. Ik zat maar te turen naar een streepje. Om dan als ik zwanger was met een digitale te testen. :) Dus geen getuur.

Nu begin ik dus weer. Vorige cyclus ook een zwangerschapstest gedaan. Eentje dat ik niet kende en natuurlijk ik als ervaringdeskundige hoefde de bijsluiter niet meer te lezen. Zag ik een horizontaal streepje bij het testvak en mijn hart begon al te harder te slaan. Maar heb je ooit zo'n streepje geweten? :D Uiteindelijk toch de bijsluiter gelezen en ja hoor het hoorde zoals bij de meeste testen gewoon verticaal te staan. 8) Wat voelde ik mij dom. Niet zwanger... :)

Ik zit dus terug op de tram van de doorgedreven testers :)

Deel Deze Pagina