Welke vrouw houd er niet van een gemaaid gazonnetje?

Discussie in 'De lounge' gestart door Debaky, 22 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Vies is het op zich niet denk ik. Maar ik vind het wel ontzettend smerig en onverzorgd staan als oksels en benen niet geschoren zijn (waar nodig natuurlijk) en schaamhaar niet netjes is bijgewerkt. :)

2. Onje

Onje Niet meer actief

Zit ik wakker te worden met een bakkie . Jaloers kijkend naar de topic titels over zwembaden, show je tuin etc etc.
    Ik kijk naar buiten, weer mooi weer vandaag. Toch met een beetje zelf medelij kijk ik naar m'n kl*te balkon!! Ruim 6 meter lang maar goed wel maar 80 cm breed :(

En dan wéér een topic, ditmaal over gazonnetjes.... Heb je ze weer denk ik, maar ja je opent het toch weer he alsof ik mijzelf wil kwellen.

He gelukkig !!! Het gaat over k*t gazonnetjes !!!

3. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Hahaha Onje :D

On topic...
    Iedereen moet t zelf weten natuurlijk, maar voor mezelf.... Brrrrrrr.... Ik laat mijn benen harsen, epileer mijn oksels en hou downunder met een mesje bij. Voordeel van epileren en harsen dat t niet meerdere keten per week hoeft, dus dat scheelt weer een hoop tijd (= dus geen excuus ;) )

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Okselhaar IS gewoon smerig. Het hele doel ervan is zodat de zweetgeur in de haren blijft hangen. Dat was namelijk, vroeger, in de oertijd een aantrekkelijke geur. Vooral met dit weer is het een broeiplek voor bacteriën.

5. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Haha grappig, ik roep ook altijd daar kun je heel wat shagjes van draaien.. Ik vind het onverzorgd en helemaal als ze even met die armen achterover lopen dan zit ik zo tegen dat bosje haar aan te kijken, brrrrrr! Ik zou me niet vrouwelijk voelen met zo´n bos haar onder mijn oksels of waar dan ook..

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hahaha, het "hoort" daar "gewoon" niet... raar eigenlijk om zoiets te zeggen over haargroei die ook nog eens een functie heeft...
    En jouw hoofd stinkt toch ook niet als je zweet? Stinken doet iets als het vies is... beharing is niet per definitie vies (zie nogmaals jouw hoofd)

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik heb laatst model gezeten bij een examen en heb daarvoor een maand lang been en oksel haar laten staan.
    Mijn god wat voelde ik me vies.
    Ik rook mezelf constant en had continu zweetvlekken in mn shirts terwijl ik daar als ik me netjes onthaar bijna nooit last van heb.
    Mn benen vond ik helemaal te walgelijk..En tot overmaat van ramp was er alleen tijd voor mijn oksels te harsen.
    Maand lang beenhaar gespaard voor niks :O hahaha

8. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    'Volgens de fotograaf heeft één model zich zelfs teruggetrokken uit het project omdat ze vies was van haar eigen lichaamsbeharing, wat bewijst dat de huidige schoonheidsstandaarden vastgeroest zitten in ons bewustzijn. De fotograaf wil met zijn project niet zeggen dat vrouwen hun okselhaar moeten laten groeien, maar hij vindt wel dat het mogelijk moet zijn, dat je je hiervoor niet hoeft te schamen.'

Het ging mij nog meer om de tekst.. Maar ieder zijn mening wat bossi ook al zegt..

Ik scheer mijn oksels ook, maar vind eigenlijk niet dat iemand zich hoeft te schamen omdat hij/zij zich niet scheert. Nog even verder gezocht, maar volgens mij is het juist zo dat scheren minder hygiënisch is..

Hier ben ik het wel mee eens eigenlijk.
    Het is weer eens een mode beeld dat je als vrouw compleet glad moet zijn.
    Hallo? ik ben geen dertien meer? Toen was ik glad zonder haar.
    Na twee zwangerschappen ben ik ook net zon paardje met een streep van mijn enkels naar mijn oksels.
    Ja dat iriteert me.
    Want ik had gehoopt dat het toch echt minder zou worden.
    Nope:(

Er was in dit topic iemand die zei dat haar dermatoloog haar ook het advies had gegeven om er een nette pluk van te maken.
    Nou dat vind ik eigenlijk geen oksel om je aan te storen. Okee, een rasta bos kan ik ook niet wild van worden.
    Maar me er aan storen?
    Echt niet! Zonde van mijn tijd.
    En ergens heb ik ook zoiets van, Goh, goed zo.
    Stoor je niet aan de mening van een ander.
    Inclusief die van mij.
    En doe lekker wat je zelf wil.

Groetjes Janna

9. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt, dat is de functie van okselhaar en schaamhaar!

De voorouders van de huidige mens, homo ergaster en/of homo erectus, waren door hun evolutionaire oorsprong als aapachtig wezen, van top tot teen behaard. In de evolutie verloor de mens echter het merendeel van de lichaamsbeharing. De vraag blijft dan, waarom is het schaamhaar niet verdwenen? Het antwoord kan samenhangen met de geur. Deze speelt een belangrijke rol bij seksuele aantrekking tussen mensen, net zoals bij andere dieren. Vandaag de dag reageren mensen daar volledig onbewust op via hun vomeronasaal reukorgaan, dit is een piepklein en oeroud extra reukorgaan. De haren onder de oksels, tussen de billen en rond de geslachtsdelen kunnen geuren vasthouden en verspreiden. Een andere reden is dat schaamhaar een aanwijzing voor seksuele rijpheid is.

Als je je onthaart, komt het zweet of andere lichaamssappen (;)) in je kleding en trek je een schoon shirt of onderbroek aan.

Hoofdhaar en overig lichaamshaar heeft enkel nog een esthetische functie.

Wimpers en wenkbrauwen voorkomen dat er zweet in je ogen komt.

10. Veritas87

Veritas87 Actief lid

14 mrt 2012
    186
    0
    0
    Dit, feit! Alhoewel feromonen nog steeds dezelfde werking hebben hoor (onbewust).

Ik vind het altijd zo'n non-argument, dat het ergens hoort want ja anders zou het er niet groeien. Er zijn zoveel zaken die geen nut meer hebben vanuit evolutionair oogpunt, denk eens aan:

- Verstandskiezen (waren bij onze voorouders echt noodzakelijk maar nu doen ze meer slecht dan goed.
    - Je staartbeen (stuitje) (naam zegt het al en nee, het heeft nu echt geen nut meer)
    - Okselhaar (Aanmaak van feromonen gebeurt in de oksel, okselharen zijn vanuit evolutionair oogpunt bedoeld om die feromonen vast te houden, oftewel vrouwtjes aantrekken, maar is in de huidige tijd rudimentair)

11. chibiRoron

chibiRoron Niet meer actief

Jeggg wat vies! Ik hou alles netjes bij. En van onderen is het helemaal glad. Wil echt geen haar daar.

12. chibiRoron

Wow..dan heb je serieus last van overbeharing. Laat ik gelukkig blond zijn.:)

13. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113

:D Ik denk doe het even met een om weggetje anders heb je weer mensen die misschien vallen over bepaalde woorden ;)

14. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik hou echt niet van behaarde benen oksels etc... Ik vind het gewoon niet mooi. Zeker niet die dikke plukken shag...ieuw.
    Mijn partner zou het ook echt niet aantrekkelijk vinden. Die houdt de boel ook netjes bij.

En down under...ja sorry maar ik vind het toch een prettiger idee voor mij en voor hem dat hij niet steeds haar in zijn neus/tussen zijn tanden heeft haha :D
    Te bedenken dat ik dan een bos haar daar zou hebben, nee bedankt :p Ieder zijn ding natuurlijk....

15. chibiRoron

Ho,vergeet de voorhuid niet :D

16. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Godzijdank kan je tegenwoordig Feromonen in de vorm van lekker geurend parfum kopen met precies dezelfde werking als vroeger. Dus oksel haar is echt niet nodig in deze tijden :D

17. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Okselhaar, schaamhaar no go:(

Maar beenhaar, dat vind ik wel een disscussie waard…..Want ik ben blond dus zie je mijn beenharen nauwelijks. Ik scheer ze omdat het de norm is in deze tijd…..maar wat als de norm verschuift naar ook armharen scheren…..Wie doet daar dan ook aan mee?
    En waar is de grens?

18. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik scheer mijn armen niet maar dat komt omdat je de paar haartjes die ik daar heb zitten niet ziet dus dus dan zie ik het nut er niet van in om die te scheren. Buiten het feit dat je ze niet ziet zijn het ook geen lange haren ofzo. Dus nee die scheer ik niet.

19. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

nee ik houd niet van beharing, dat vind ik mannelijk. Ik zou mijn haren kunnen laten staan en dan valt het niet eens zo op, namelijk heel lichtblond. Maar ik scheer me netjes dat vind ik zelf prettiger. Wat een ander doet moet hij/ in dit geval ZIJ zelf weten.

20. Aylen

Aylen Niet meer actief

Dit topic houdt me al de hele dag bezig. Gisteren schreef ik nog dat ik mijn haar ging laten staan bij wijze van protest, omdat ik de reacties hier zo overdreven vind.

Maar nu ben ik eigenlijk oprecht benieuwd hoe ik er uit zie met mijn natuurlijke haargroei. Ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit zijn gang heb laten gaan... En ik ben ook wel benieuwd naar de reacties van mensen. Ik ben erg gevoelig voor kritiek, dus ik denk dat het er allemaal wel weer af gaat als iemand zegt dat hij/zij het smerig vind, ongeacht wat ik er zelf van vind.
    Maar goed, ik ga het eens proberen.

Deel Deze Pagina