Afgelopen week heb ik een muursticker besteld. Het is een boom en een tak met aapjes er in. Dit was het laatste om de babykamer af te hebben. Nu kwam deze gisteren binnen en heb ik 'm geplakt. Heel erg leuk staat of liever gezegd stond deze. Ik bemerkte al dat enkele delen niet goed bleven plakken en had deze weer aangedrukt op de muur. Na het avondeten kwam ik weer boven en toen was serieus die complete boom van de muur gekomen. Alle stickers in elkaar verfrommeld natuurlijk, ik was allesbehalve amused. De losse tak die zit nog wel, maar ook hier moet ik wel eens een deeltje terug strijken op de muur. Naast het niet blijven plakken, is de boom ook niet de opgegeven hoogte, maar ruim 20 cm kleiner en is er kleurverschil in de verschillende onderdelen van alleen de boom (3 tinten bruin). Uiteraard heb ik contact opgenomen met de webwinkel en natuurlijk hebben ze hier nog nooit klachten over gehad. Er werd als suggestie gegeven dat ik dan lijm moet halen in de bouwmarkt en hiermee de sticker moet plakken. Leuk en aardig, maar hij is ook nog steeds te klein en heeft kleurverschil. Het gaat natuurlijk ook nog eens heel lastig worden om die sticker terug te sturen, hij is immers al geplakt geweest en ik zal 'm nooit zo netjes terug krijgen op die vellen. Ze stelden nog voor om met bijbetaling een grotere boom te laten komen, deze zou ook van beter kwaliteit zijn. Maar ik heb toch een bepaalde afmeting besteld en niet gekregen? En welke garantie heb ik dat deze wel gaat plakken? Ik weet even niet meer wat ik nu moet doen. Ik ga geen lijm gebruiken op de mooie strakke muur. Straks kunnen we deze hals over kop nog weer over gaan schilderen omdat het niet lukte. Buiten dat vind ik dat een sticker zelf hoort te plakken. Wat zouden jullie nu doen? Geld terug vragen? Of met bijbetaling een grotere van betere kwaliteit laten komen? Of nog anders?
Als de afmeting en kleur niet goed zouden zijn, had ik de sticker sowieso al teruggestuurd en niet eens opgeplakt.
Dat zie je dus niet voordat je 'm plakt. Hij bestaat uit zo'n 70 losse delen verdeeld over losse stickervellen. Anders had ik 'm uiteraard direct teruggestuurd.
Het product doet niet wat het moet doen (blijven plakken) en voldoet niet aan de afspraken (kleur niet goed en lengte niet goed). De winkel komt hier dus de afspraken niet na terwijl ze toch echt verantwoordelijk zijn voor het leveren van het juiste product. Hier hoef jij niet voor bij te betalen. Als ze je alleen kunnen garanderen dat de boom fatsoenlijk blijft hangen als ze een duurder product sturen dan is dat hun verlies lijkt me, hoef jij niet voor bij te betalen.
Klinkt als goedkope Chinese troep van bijvoorbeeld aliexpress. Worden daar voor 2 a 3 euro in gekocht en hier soms voor 10x zoveel verkocht. Zeker niet akkoord mee gaan en zeker geen lijm kopen. Foto's maken ervan en geld terug eisen!
Voor de meeste muurstickers geldt dat de muur goed glad moet zijn, geen structuur, en dat je de muur eerst goed moet ontvetten. Met de muurstickers van Love Mae heb ik goede ervaringen. Ze zijn van textiel, kunnen telkens opnieuw geplakt worden, en zijn geschikt om in de wasmachine te stoppen. Kost wel meer, maar dan heb je ook wat goeds.