Ik wil melk gaan geven maar hoe?

Discussie in 'Voeding' gestart door Mama26, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Hoi,

Mijn dochter is 1 jaar geweest en ik wil nu 'echte' melk gaan geven. Ze krijgt nu nr. 3 van de opvolg.

Maar hoe gaat dit?

Welke melk moet ik haar geven, die in het koelvak staat of die buiten de koeling staat? Ik drink zelf nl. nooit melk, welke is langer houdbaar en hoelang is die houdbaar?

Moet ik de melk nog wel in een fles geven, met speen?

En hoeveel mag ze hierbij 's morgens en 's middags bij de boterham?
    En 's avonds? Voor het naar bed gaan krijgt ze nl. ook nog 120 cc.

Wie weet een antwoord op mijn vragen?

2. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    oja en moet je die melk dan ook warm maken in de magnetron?

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik geef esmee lang houdbare melk dat niet in de koeling staat bij de supermarkt, dat is maanden houdbaar (als het dicht zit)
    ik verwarm het wel een beetje zodat de kou er af is.

4. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    en hoeveel geef je dan bij de boterham en 's avonds?

Hoe lang kun je zo iets bewaren als het open is?

Koop je dan pakken of flessen?

Sorry voor de vele vragen ;)

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    esmee krijgt smorgens bij haar ontbijt 200cc melk , drinkt dit meestal niet helemaal op (drinkt meestal 180/190 cc)
    en verder doe ik een scheutje in de thee.
    Esmee doet ongeveer 3 dagen met een pak melk dus verzuren doet het niet.
    denk dat het ongeveer een dag of 5 houdbaar is als je het open hebt gemaakt.
    ik koop altijd pakken houdbare melk.

6. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Dank je wel!

Ik ga ze dadelijk ook maar eens kopen.

Die vitaminen trouwens geven jullie die 5 druppeltjes door de melk?

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik geef ze door de melk maar 9 van de 10 x vergeet ik het :oops: tis omdat het zonodig moest van het cb want vind het eigenlijk klinklare onzin.
    als je met je kind veel buiten komt maakt het ook vit d aan en in boter zit ook vit d.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij geven ook houdbare melk (pakken van buiten de koeling). We hebben nu half volle, C is van zichzelf al vol genoeg ;)
    Wij drinken zelf ook wel veel melk, dus een pak is hier nooit langer dan 2 dagen open (in de koelkast). En dan is het nog niet zuur.

Hij krijgt nu 180 in zijn ochtend fles met papgranen. Dus dat is warm. dan bij zijn boterham nog 100cc gewoon koud uit de koelkast. En dan voor het slapen gaan nog 100cc warm. Het advies is zo'n 300cc. Maar zolang dat avondflesje er nog bij zit, dan heeft hij nog 100cc extra.

vitamientjes geef ik met een lepeltje. Als ik er aan denk.

9. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Vanavond voor de 1e keer melk gegeven en ze heeft er niet eens iets van gemerkt geloof ik.

Morgen de hele dag eens proberen. Ik heb trouwens magere melk, want mijn dochter is ook aardig vol van zichzelf. Ik was aan het twijfelen tussen halfvol en magere. Toch maar de magere gepakt.

10. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Ik geef M halfvolle verse (iig geen lang houdbare) melk. 's Ochtends krijgt ze pap (150 ml melk) en tussen de middag nog eens een bekertje (de kou er iets afhalen)
    Ik geloof trouwens dat halfvolle melk beter is dan magere.....andere voedingswaarden ofzo?

De vitamine D druppel ik haar zo in haar mond, ze vindt het lekker!

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik denk dat je toch wel halfvol kunt nemen.. Jonge kinderen hebben best veel vet nodig in hun eet/drink patroon, en er zitten goede vetten in melk. Dus dat kan echt geen kwaad.
    Tegenwoordig krijgen kinderen al snel weinig vetten binnen (halvarine op brood, of geen boter op brood, bakken zonder boter/heel weinig etc). Terwijl ze het echt wel nodig hebben. Van alles wat, maar met mate (dus ook suikers en vetten)

De leus vroeger was: halfvol voor volle kindjes, vol voor halfvolle kindjes ;)

Deel Deze Pagina