Hoi, Vandaag heb ik Eva een potje van Olvarit gegeven, banaan. In verband met een inkoopfoutje (we zijn net terug van vakantie), ze krijgt normaal altijd vers. Ik had er wat Nutrix bij gedaan om het dikker en voedzamer te maken, ik vond het heel vies, maar Eva vond het lekker. Dus eigenlijk vind ik het wel makkelijk om 2 potjes ofzo in huis te hebben. Dan kan ze zo af en toe ook oefenen met een lepel. Maar in welke potjes zitten de minste toevoegingen? Hier zat al Nutrix, citroensap, appelsap en vitamine C in, helemaal niet nodig volgens mij, ik bepaal liever zelf of ik er nog wat aan wil toevoegen. Als ik een banaan fruithapje koop, wil ik dat er gewoon banaan in zit. En ik heb hier nog Fijnproevertjes staan (zaten in een doos), daar zit ook van alles bij, dus eigenlijk denk ik dat er in elk potje wel wat zit. Of zijn er ook biologische potjes ofzo waar haast geen toevoeginen inzitten? groetjes, Snoopy
hier krijgen ze ook meestal vers maar heb ook een paar potjes in reserve staan voor als we eens een hele dag weg zijn , is dan zo gemakkelijk. de mijne zijn verzot op die van hippo, deze zijn van biologisch fruit en groente gemaakt. k weet alleen niet of ze die in nederland ook verkopen
We wonen 10 minuten van Belgie vandaan, dus dat is geen probleem . Maar een gewoon Nederlands merk zou ook wel makkelijk zijn. Als we weg gaan, neem ik vaak gewoon een banaan mee. Is lekker makkelijk, omdat we altijd stukjes geven en banaan kan ze zelf afhappen. En als we 's avonds ergens zijn waar geen groente is maar wel fruit (hadden we laatst toevallig), dan krijgt ze gewoon weer wat fruit.
ja maar ik moet er hier opletten van niet teveel fruit te geven omdat tia vooral nogal gevoelige darmpjes heeft en dus gemakkelijk diarree ( ook met banaan) ze heeft nu zelfs een virale darminfectie ocharme
Ach dat is wel heel zielig.... hier moet ik juist opletten voor verstopping, maar dat is wat makkelijker te verhelpen gelukkig.
zonnatura is wel ok dacht ik en idd de EKO merken van de natuurvoedingswinkel. Ik vind Olvarit ook maar zozo, Jelte is er dol op Op www.biobim-shop.com kun je ze ook bestellen, heb ik weleens gedaan en hier vielen ze wel in de smaak!
ik vind zelf en Thijs natuurlijk ook, die kuipjes van frutapura erg lekker! Het is meer een soort appelmoes, niet een superglad papje. Thijs krijgt deze bij de oppas en die eet hij met smaak op! Maar ja hier hebben ze ook vitamine C aan toegevoegd aan het fruit, maar verder niet!
Bij de natuurwinkel heb je inderdaad potjes van o.a. Aquarius en zonnatura, vooral als je naar een grotere winkel gaat is de keus vaak uitgebreider. Heb hier nog een potje met een warme maaltijd van aquarius, daar zit inderdaad alleen in wat erop staat, en zonnebloemolie.
Ik heb nog wel een tijdje die van Zonnatura gegeven, tot ze vervangen werden door een ander merk in onze supermarkt en ik geen supermarkt meer in de buurt kon vinden die ze heeft. De eerste maanden heb ik trouw alle fruithap zelf gemaakt, maar ik was het op een gegeven moment zat en sindsdien krijgt ze regelmatig potjes, afgewisseld met vers fruit. Zonnatura, Olvarit, Friso of Bonbebe. Die van Kruidvat heb ik wel eens geprobeerd, maar dat was zo mierzoet, die neem ik niet meer. Ze hebben van Olvarit toch ook een biologische reeks, misschien is daar wat minder aan toegevoegd.
de dingen die ze eraan toevoegen zijn toch niet slecht voor je kindje? appelsap gebruiken ze vaak om het smeuig te maken en citroensap is voor de conservering. Ik ben zelf ook niet van het fruit uit een potje, maar zolang ze er geen suiker aan toevoegen is het goed toch?
Toch vraag ik me af of er werkelijk geen suiker is toegevoegd. als ik zelf fruit voor Jesse maak, is het altijd veel minder zoet dan uit een potje.
Ik las hier laatst ook ergens dat er 3 of 5 ( weet het niet meer) klontjes suiker in 1 potje zitten. Mede hierdoor maak ik gewoon alles zelf. Luc vind het nog een stuk lekkerder ook.
als er op een potje staat dat er geen suiker aan toegevoegd is, dan is dat ook zo hoor! Het is tegen de wet om verkeerde informatie te geven. Bepaalde merken voegen wel suiker toe, maar dat staat dan ook op het potje.
Geen suiker toegevoegd wil natuurlijk niet zeggen dat er geen suikers in zitten, natuurlijk zit er in een potje fruit "suikerklontjes" dat zijn de natuurlijke vruchtensuiker. Kruidvat voegt suiker toe aan de potjes, die wil ik dus ook niet. En natuurlijk stoppen ze geen "slechte" dingen in potjes, maar in mijn zelfgekookte eten zit niks toegevoegd en dus leert Jelte hoe dingen horen te smaken ipv hoe de fabrikant denkt dat half Nederland het lust... Buiten dat ik het wel prettig vind dat hij hetzelfde als wij op z'n bordje heeft liggen, wel zo gezellig, eerlijk en makkelijk! Als er wat over is vries ik het in voor als ik echt snel moet. Wij eten seizoensgebonden en zoveel mogelijk biologisch. Af en toe diepvries of een potje maar dan ook EKO. 1 x per week zondig ik met frietjes, van de snackbar....(zelf maken is lekkerder maar dat vind ik zo'n gedoe...)