Nog even een ander vraagje, tja ik ga bijna bevallen en alles moet nu echt in orde zijn Ik heb hele leuke babyflesjes kado gekregen in verschillende schattige kleuren. Nu staat op de verpakking niet dat deze flesjes bpa vrij zijn. Dat zullen ze dan ook niet zijn en ik wil ze daarom liever niet uitkoken. Kan ik de babyflesjes ook gebruiken zonder ze uit te koken maar wel natuurlijk heel goed te reinigen met een sterke afwasmiddel? Zouden jullie ze wel uitkoken of beter helemaal niet gebruiken omdat ze niet bpa vrij zijn?
Ik zou ze gewoon uitkoken, maar de vraag is, ga je zoveel verschillende flesjes gebruiken? Je zult toch voor 1 soort moeten kiezen, waarbij je dan 1 soort speen gebruikt. Je kindje kan niet uit verschillende spenen drinken de hele tijd. Misschien kun je ze bewaren tot je kindje wat groter is en bv. diksap/water uit de fles kan drinken?
Ik zou zorgen voor 1 bpa vrije fles en kijken hoe die bevalt. Uitkoken is een must de eerste keer, daarna volstaat heet kraanwater of afwasmachine op minimaal 60 graden. Maar neem aan dat BPA bij die temp. ook vrij komt.
Ik heb begrepen dat flesjes met BPA inmiddels ook in Nederland verboden is. Zelf heb ik voor de zekerheid 2 BPA vrije flesjes gekocht (gewoon bij Kruidvat) en deze grondig uitgekookt.
ik zou zonder kopen en het ook houden op 1 flesje en die eerst uitkoken en uitproberen. Kindje moet er ook aan wennen en niet uit elke fles drinkt elk kind evengoed. Zo konden de mijne niets met Avent terwijl het echt geen slecht merk is en veel kinderen er wel uit kunnen drinken.
Ik vind uitkoken noodzakelijk ja. Maar ik zou denk ik ook gewoon ff een flesje (of 2) halen die bpa vrij zijn.