Verschil tussen de Mura 3 van 2009, 2010, 2011 en kamer babypark

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kh82, 29 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    Wij zijn er uit! In de winkel hebben we meerdere rondjes gelopen, met diverse modellen.

Wij zoeken een wagen met 3 wielen en die erg compact vervoerd kan worden.
    We zaten tussen de quinny buzz en de maxi cosi mura 3 te twijfelen, maar gaan voor de mura 3.

In de winkel vertelden ze ons dat er in 2013 nieuwe foambanden komen (vonden wij juist niet fijn lopen, veel stugger) en dat de bakken groter worden... Daarnaast zou op het nieuwe onderstel (2013) de oude bakken en andersom niet meer passen.

Ik ben dus op MP aan het kijken, maar zie modellen van 2009, 2010, en 2011. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zijn de verschillen?

Heb ergens iets gelezen dat je moet uitkijken met modellen uit 2010 i.v.m. zonnekap? (Wat was daar mee?)
    Weet iemand of er nog meer dingen zijn voordat ik morgen van iemand een wagen koop?

Daarnaast vinden wij babykamer Alaska van Babypark (eigen huis merk) erg mooi. Helaas staat deze nergens 2e hands, dus dat moeten we dan nieuw kopen. Heeft iemand ervaring met de kwaliteit van dit merk/ deze winkel?

Bedankt allemaal!

2. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik heb de verkoper in de winkel ook naar het verschil gevraagd tussen de versie 2012 en 2013, voor de mura 4 maar dat geeft verder weinig verschil met de mura 3.
    Ze had het vooral over de zonnekap, die werd nu iets groter..
    en verder de prijs, bijna het dubbele :$ We konden de versie van 2012 meenemen voor €450 en die van 2013 is €799 :(
    Als je even goed googled kan je de 2013 al vanaf €600 vinden daar niet van..

3. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    helaas was er voor ons geen complete set meer van 2012. Dus wij zouden dan inderdaad daar die van 2013 moeten kopen.
    En inderdaad, die is bijna 800 euro en daarbij vinden wij die foambanden dus juist niet fijn.

Daarom ben ik op MP aan het kijken! Daar zie ik dus modellen van 2009,2010 en 2011. Omdat alles nieuw is voor ons vraag ik mij dus af wat het verschil daarin is. Hoop dat iemand mij van advies kan voorzien.

Ik mag nl vandaag al een wagen van 2010 ergens van iemand overnemen! Is dat slim? Ik las juist iets over het 2010 model over een zonnekap, maar er stond niet bij wat daar mee is.
    Nog specifieke dingen waar ik op moet letten?

4. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    #4 jongmama, 29 dec 2012
    Laatst bewerkt: 29 dec 2012
    ik weet niet welk model het is misschien is dat die van 2010 maar die vind ik niet fijn aan de mura. het systeem vind ik niet zo fijn als de nieuwere modellen. als je de zitting om wilt draaien moet je dat ook met de kap doen. daarbij zit bij de oudere modellen van de mura kap van dat dunne stof waardoor ik het wat slordig vind lijken als je deze gebruikt.

aargh ja hoe leg je dat nou uit. nouja in ieder geval de nieuwere modellen hebben een kap aan de zitting zonder zo'n 'slap stukje stof bungelend aan de kap' en daarbij als je de zitting om wilt draaien hoef je de kap er niet afhalen zit gewoon aan het zitje vast.

enne ik weet niet wat je voor de andere wagen moest betalen bij kennisen maar wij hebben eentje in het soort tsja lichtblauw is het met een reiswieg en maxicosi van het jaar 2011. ga hem vanavond op marktplaats zetten voor 200 euro. hij is amper gebruikt. (wonen in drenthe)

p.s ik koop al mijn grote aankopen bij de babypark. superservice!

5. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Ik kan je verder niet helpen met je vragen maar ik kan mij gewoon niet voorstellen dat er nergens meer een van 2012 compleet te koop is. Wellicht bij deze winkel niet maar bij andere winkels misschien wel?

6. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    #6 kh82, 29 dec 2012
    Laatst bewerkt: 29 dec 2012
    @ Jongmama, dank je wel voor je reactie.
    Jammer dat je niet weet wat dan het oude model is en vanaf wanneer die verbeteringen zijn doorgevoerd. Wat ik al wel begrepen heb is dat v.a. 2010 het onderstel ietsjes lichter is (tov de oudere modellen) en dat vanaf 2010 muskietennetje e.d. in de kap vastgemaakt wordt.

Weet jij dan heel toevallig of dit (in jouw ogen) onder die nieuwe of oude modellen valt?

Dat denk ik ook wel :) Maar doordat van gisteren ben ik op MP gaan kijken en dan nog is het prijsverschil wel erg groot. Vandaar dat we nu dan net zo lief voor een 2e hands wagen gaan!

Deze is ook compleet reiswieg, buggystoeltje en maxi cosi + wat toebehoren voor 175 euro. Lijkt mij niet duur :)

7. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    de zonneklep van de mura uit 2010 ging enorm stroef, en klikte vaak van de wagen af als we ze naar voren deden.
    Wij hebben hierover een klacht gestuurd naar maxi cosi en een nieuwe zonneklep van het 2011 model gratis en voor niks gekregen. Ze past ook precies op ons 2010 model.
    De zonneklep uit 2010 werkt met een soort elastiekjes, let daar dus voor op. Maar ik merk hier in de buurt dat de meeste eigenaars al een vervangkap hebben gekregen

8. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    Dank je wel. Was dit vooral van het buggystoeltje of is dat bij alle bakken zo? Ga nog even bij de verkoper informeren!

9. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    het was enkel bij het buggy gedeelte. de wandelwagenbak geeft geen problemen.
    Overigens is het wel een super wagen, hij gaat weer dienen voor baby 2 hier

10. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    @Petra, dank je voor je snelle reactie!
    Ben blij dat je er verder nog erg tevreden over bent, goede koop dus :)

11. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ik heb de mura 3 van 2011 (nog niet in gebruik), heb de mura van 2013 zien staan in de winkel, maar ik vond de kinderwagenbak kleiner lijken dan die van 2011 die ik heb. Ik vond de bak van de 2013 ook lelijk, en het wandelwagengedeelte ook trouwens dus ik ben blij met mijne uit 2011! Die heeft trouwens geen kap met elastiekjes maar met een schuifsysteem.

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij hebben een Mura uit 2010, maar wel een goede zonnekap als ik het zo lees. Niet met elastiekjes, niet rommelig en ook gewoon vast aan de wandelwageninzet.
    Dus denk dat niet alle wagens uit 2010 die oude zonnekap hebben dan?
    Het is in ieder geval een super fijne wagen!

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb er 1 uit 2009, die gaat nu al 2 kindjes mee en wordt voor de 3e ook gebruikt. Ik vind het echt een super ding! Hier geen enkel probleem met de kap en zo.

14. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    Het heeft wel helemaal niks meer met een babywagen te maken, maar misschien kan toch iemand mij verder helpen.
    Als we een kamertje willen overnemen op MP, hoe bepaal je dan een goede prijs (om een bod te doen)

Wat wordt er zo'n beetje nog betaald voor een kamertje van MP?

15. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik heb 150 betaald voor ons kamertje :) geboden via de mail, heb zelf hekel aan bieden via het bieden systeem.

Heb zelf een mura uit 2010 met een kap uit 2011.
    Als je een mura compleet via mp koopt neem dan een uit 2011 of een uit 2010 met een nieuwe kap uit 2011 wel naar vragen want de kap van 2010 was echt waardeloos.
    Misschien is de kap 2011 nog wel te verkrijgen, moet je even maxicosi mailen. Hier deden ze niet moeilijk.

16. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik heb ook de mura supercwagen! En je hoeft toch niet perse een complete set te kopen? Je kan toch de wagenbak en het zitje in een andere kleur kopen? Dat gebruik je toch niet tegelijk..

En bij babydump of babyentiener.nl hebben ze vast nog wel een complete set..

Dat de bak groter wordt gaat eigenlijk nergens over.. Hij is al super groot.. En op een gegeven moment gaan kindjes zitten en willen ze toch in de stoel..

17. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    Dank je voor je tip!
    We gaan van het weekend een wagen van eind 2010 halen, met een nieuwe kap erop! Die staat voor ons gereserveerd! Daar zijn we ontzettend blij mee, scheelt zo veel geld!

Ik hoor van iedereen verder alleen maar positieve verhalen, dus volgens mij is dit een goede 1e aankoop :)

Wat ik verder heb begrepen is dat er niet zo veel verschil meer is tussen een 2010, 2011 of 2012 model (alleen die kap van 2010 een probleem was)

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    De Mura is echt een superwagen. En de service is ook goed, hier had ik zo'n rotkap en kreeg gewoon een nieuwe gratis toegestuurd.

19. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    Dames, nog een vraag over de Mura 3.
    Wij hebben een wagen overgekocht, zonder bandenpompje.
    Zijn er hier experts die weten of je hiervoor echt een speciale pomp nodig hebt?

Is er echt een maxi cosi mura pomp, zijn die nog ergens los te koop?
    Heeft heel toevallig iemand die nog over in de regio Zoetermeer, Almelo of Apeldoorn?

Deel Deze Pagina