Welke wagen zouden jullie ons adviseren?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Yummy, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sonkal

Sonkal Actief lid

24 mei 2011
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zeg joolz....hele lichte en wenkbare wagen. Hoge zitje en bak. Super fijne wagen makkelijk en snel in te klappen en kan zeer klein!

2. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Wij hebben ook een Bugaboo en mijn vriend is ook 1.90.
    Ik zelf ben 1.70 en ik heb me er nooit aan gestoord dat de bak laag zou zijn.
    En dat is ook maar voor gemiddeld een half jaar. Daarna heb je er nog zo lang plezier van.
    Wat ik ook fijn vind is dat ze zowel naar je toe als van je af kan zitten.
    De voetenzak vind ik ook echt een uitkomst, lijkt me heerlijk zitten :D

Hij past ook bij mij in de auto (Ford Ka 3 deurs!)
    En je kan de bekleding verwisselen als je het 'zat' bent.

Enige nadeel is wel dat alle losse onderdelen best wel duur zijn, voetenzak 109 euro, aanvullende bekleding 90 euro.

3. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Hier ook een vriend van ruim 2 meter en een Golf. Wij hebben ook een Mutsy (4-rider single spoke), om alle genoemde redenen.
    Ik moet wel eerlijk zeggen dat we hem alweer ruim 3 jaar hebben, en het was toen de beste optie (vanwege duwstang, bak was het hoogst van alle wagens, makkelijk uit elkaar te halen, niet te duur, ook ivm extra accessoires, kind kan 2 kanten op zitten). Maar misschien zijn er nu ook wel nieuwe betere wagens.
    De bugaboo hebben we toen direct afgeschreven. Ik vind het een mooie wagen, echt, maar die bak hangt lager dan de knieën van mijn vriend. Dat lijkt me ergonomisch niet verantwoord. En dan kan je zeggen dat je die toch niet lang gebruikt. Maar de wandelwageninzet wordt op hetzelfde punt bevestigd, dus die zit ook laag. Voor echt lange mannen die ook echt achter de kinderwagen lopen (mijn vriend is 2 dagen alleen met de kinderen ;) ) dus geen optie.

4. Tulli

Tulli Niet meer actief

En TS word je er al wat wijzer van...haha...heel persoonlijk dus! ;)

5. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Wij hebben precies dezelfde en inmiddels ook al 3,5 jaar geleden gekocht. Was toen, samen met stokke, de enige die hoog genoeg was voor manlief van 2,05 m. Het enige nadeel was dat onze dochter ook vrij groot is en daarom dus zo uit de baby-bak was gegroeid en ook de kinder-inzet, was toch eerder dan verwacht te klein. Het grote voordeel voor ons toen, was dat je er meteen een autostoel bij kreeg, die je zo op het onderstel kon klikken :)

Succes met kiezen!!

6. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ja, dat probleem van de kleine bak herken ik wel... Ik dacht dat de oudste groot was, maar de jongste is nog groter... Maar zijn andere bakken groter dan?

7. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Bedankt voor de reacties!

Ik zit enorm te twijfelen wat de Mutsy betreft. Ik vind (en vriend ook) de single spoke écht niet mooi. :) Vooral als wandelwagen niet.
    De slider vind ik nog wel mooi, zal eens in de winkel kijken hoe die qua hoogte, opklappen enzovoort is.

De Bugaboo valt voor mijn vriend af omdat die qua wandelwagen en bak toch te laag is.

De Stokke vinden we wel mooi, maar is qua opvouwen niet heel erg handig icm mijn auto. Maargoed, dat punt weegt minder zwaar mee.

We hebben nu dus een lijstje:
    - Joolz
    - Mutsy slider
    - Stokke
    - Maxi Cosi Mura 4 (alhoewel ik deze wel groot vind ivm de andere wagens)

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zeg echt stokke!!!
    En hij past zelfs in m'n tigraatje ;)
    (Oké, dan moet er geen bijrijder bij zijn haha want het onderstel doe ik dan op de bijrijder plek ;))

Maar zonder gekheid:
    in de kofferbak van onze station past hij precies. Ik hou dan geen ruimte meer over voor grote tassen in de achterbak. Maar je kunt wel een weekendtas in de reiswieg leggen als de wagen in de kofferbak ligt. Ook zou je een weekendtas op de achterbank kunnen neerleggen.

Qua hoogte en design zou ik echt zonder twijfel voor de stokke gaan!!!

Sommige mensen klagen wel over de banden: het is echt een stadswagen. Door het bos is het hobbel de hobbel. Nu heb ik mazzel dat we hier veel bossen hebben met geasfalteerde paadjes :)
    maar waar dat niet het geval is draag ik ons kindje in een draagdoek.
    Ik heb dus geen last van het ontbreken van luchtbanden. In de eerste welen heb ik wel eens toen ik over een bruggetje liep het 'zielig' voor m'n dochter gevonden, die hobbels... Maar dat is nu echt niet meer zo. Misschien omdat ze wat groter wordt?? ;)

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Nog even over de wandelwageninzet van de Mutsy single spoke: dat herken ik wel. Vond ik ook niet mooi. Beetje gek ofzo. Maar ja, je went eraan, en bovendien: als er een kind in zit zie je dat echt niet meer. Voor ons wogen de andere overwegingen zwaarder.

Als je alle opties open houdt zo ik trouwens de grootte van de bak ook wel meenemen in je overwegingen. De kans bestaat natuurlijk dat jullie ook een lange baby krijgen, en het is zonde als de bak dan te snel te klein is. Onze oudste is met 4 en 1/2 mnd overgegaan naar de wandelwagen. De jongste hebben we iets langer gerekt, en vaak in een draagzak gedragen. Beide lagen op het eind echt praktisch klem. Maar eigenlijk moeten ze er tot 6 mnd inliggen.
    Ik zou dus zeker geen wagen nemen met een kleinere bak dan de Mutsy.

10. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.836
    3.630
    113
    Ik heb een Mura 4 en ben daar ook superblij mee. Hij is idd wel groot vergeleken met andere wagens, en in hele smalle winkels kan dat wel eens een nadeel zijn, maar ik vond het daardoor ook stabieler overkomen, vergeleken bij de andere wagens die ik heb overwogen (Joolz en Bugaboo).

De Mura rijdt wel lekker soepel, is erg wendbaar, klein op te klappen (past in mijn Toyota Aygo), en het zitje kan beiden kanten uit. Ik vind het alleen jammer dat ie vooral in wat saaie kleuren verkrijgbaar is, maar goed, dat vond ik dan uiteindelijk ondergeschikt!

Succes met je keuze, moeilijk is het he?! Wel een ontzettende opluchting vond ik toen de beslissing eenmaal was gemaakt.

11. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Niet alles gelezen maar hier precies het zelfde! Ik ben klein en manlief vrij groot!
    We hebben de Maxi Cosi mura 3 en ik zweer erbij. Voldoet ook aan al je voorwaardes, alleen ik weet niet of je hem hip vind?

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja de musty is echt klein hoor! Mijn meisje is een flink stuk groter als een vriendinnetje, mijn dochter lag tot 7 maanden in de bak van de Joolz en dat meisje ging met 5 maanden over in het zitje omdat ze uit de wagen gegroeid was. Lees het hier ook vaker dat het niet meer past en dan is 't nooit een joolz of maxi cosi mura waar 't niet meer in past. Zou zelf dus reiswieg formaat ook meenemen in je afweging hoor!

13. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Super dat er zoveel wordt gereageerd, hier heb ik echt iets aan!

Wat de wagenbak betreft: Dat mijn vriend nu groot is zegt in beginsel niets over de lengte van het kindje dat wij verwachten. Ik was zelf namelijk langer dan mijn vriend de eerste 3 jaren van ons leven haha. We hebben de groeiboekjes van onze moeders gekregen (na de bevalling van onze zoon) en zagen dat mijn vriend altijd iets onder of net op het gemiddelde zat en ik er juist boven.
    Vriend schoot net voor zijn pubertijd ineens als een gek de lucht in (hadden ze wel verwacht hoor, schoonvader is de 2 meter ook ruim gepasseerd) en ik groeide juist niet zo hard.

Onze zoon is ook keurig gemiddeld en was bij zijn geboorte ook maar 49 of 50 cm (met 39 weken).

Dus over de afmetingen van die bak maak ik me niet zo heel druk. Als het kindje te groot is voor de bak kunnen ze prima in de wandelwagen. Onze zoon ging met 6 of 7 maanden ook over in de wandelwagen inzet en dat was geen enkel probleem.

14. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    De Mura 4 vind ik persoonlijk soepeler lopen dan de Joolz. Mijn zwager&schoonzus hebben een Joolz en rijd je daarmee over kiezels dan heb je echt twee handen nodig. De Mura vinden we gevoeliger en wendbaarder. Komt misschien ook door zijn 4 luchtbanden, de Joolz heeft er maar 2.

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

mutsy 4 rider, kan de stang het allerhoogst.

16. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik zeg ook Bugaboo Cameleon.

Wij hebben hem bijna 3 jaar en nog steeds erg tevreden. Mijn man is ook 2.00m en ik 1.69m en hij heeft er nooit problemen mee ondervonden. Hij rijdt licht, is compact, verstelbare duwstang.. De lage bak hebben wij nooit een probleem gevonden.

17. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Stokke!

Voldoet aan al je eisen, alleen is niet (heel) klein inklapbaar maar zelfs in mijn peugeot 106je past hij met gemak.

De Bugaboo zou ik nooit doen... Wordt echt wandelen met een poppenwagen voor je vriend (sorry, lig altijd krom als ik zo'n lang eind met een bugaboo zie lopen ;) )

18. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Wij hebben met veel tevredenheid de Mutsy Slider gebruikt. Wij twijfelden tussen de bugaboo cameleon, stokke en mutsy slider.
    Zijn uiteindelijk voor de mutsy gegaan omdat hij degelijker is dan de bugaboo, heel compact is en comfortabel voor je kindje. Stokke vonden we uiteindelijk teveel hobbelen voor een kleine baby. En de mutsy heeft verder wel alle opties: verstelbare duwstang, omkeerbare duwstang, 4 standen.

ps: mocht je belangstelling hebben in de mutsy slider; heb hem nu te koop staan omdat ik eigenlijk bijna alleen maar de duowagen gebruik en anders de buggy. Pb maar als je belangstelling hebt.

19. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    JOOLZ!!! Zonder twijvel.

Hier zelfde probleem, ik ben klein en mijn man is behoorlijk lang. Wij hebben de Joolz en ik vind hem echt ideaal. Heerlijk ruime bak, goed wendbaar, rijdt heerlijk soepel, echt super makkelijk inklapbaar, super klein (ik heb een kleine cabrio maar daar past hij prima in) en ik vind de fijn dat de kleine op tafelhoogte zit (net als de Stokke maar die vind ik echt oerlelijk), het zitje kan ook fijn plat en je hebt er een verkleiner in zodat je hem al snel kan gebruiken mocht je dat willen. Hij is best duur maar onze beste aankoop!!

Met pijn in mijn hart moet ik hem verkopen omdat ik weer zwanger ben en we over moeten op een duo wagen (de kleine schele straks nog geen jaar vandaar).

20. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Oh wat ik ook handig vind aan de Joolz is dat je de wandelwagen kunt verlengen. Hij groeit met je kindje mee. Kijk maar eens op hun site!

Verder gewoon veel proeftijden en uitproberen met in en uitklappen. Daarmee was voor ons snel de keuze gemaakt.

Deel Deze Pagina