Wie heeft er verstand van 0-uren contracten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mam0523, 19 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mam0523

Mam0523 Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik Ben eind februari begonnen bij mijn nieuwe werkgever. Dit zou een thuiswerkfunctie zijn, maar van dat thuiswerken komt niks terecht. Ze hebben het mooier voorgeschoteld dan het is. Ze hebben aangegeven dat je thuis kan werken wanneer je daar klaar voor bent. Dit zou ca 6 weken duren..na 9 weken werkt er nog niemand thuis. De kennis die je moet hebben/opdoen is veel meer dan wat er werd voorgehouden, de taken wijken af van de werkelijkheid en op elk willekeurig moment kunnen en zullen ze je per direct terugfluiten naar kantoor. Dit werd totaal niet zo naar ons gecommuniceerd en mijn priveleven is zo ongeveer afhankelijk hiervan ivm lange reistijd (3uur pd). Ik kan mijn zoontje niet naar de opvang doen tot ik de zekerheid heb. Dit ivm 3 weken van tevoren te moeten doorgeven welke dagen en tijden hij komt. Met dit werk kan ik voor dezelfde week of de week nadat ze dat aangeven, terugmoeten naar kantoor. Maar die zekerheid zal ik dus nooit hebben. Ik kom nu echt in de knoei met de opvang. (Mijn schoonouders kunnen ook niet veel meer oppassen en dat wil ik helemaal niet meer van ze vragen)

Dus; hoe kom ik hieronder uit? Ik heb een 0-uren contract, maar heb aangegeven minimaal 24 pw te gaan werken. Ik heb mijn contract niet bij de hand, maar Ben ik verplicht de uren te gaan werken ivm 0-uren contract? Zij kunnen mijn diensten ten slotte ook afzeggen als ze dat willen...

Hoop dat een van jullie hier meer van weet,

Heel erg bedankt alvast!

2. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hoi, ik heb ervaring met arbeidsrecht.
    Ik stuur je een pb.

Deel Deze Pagina