De titel zegt het al een beetje: we willen straks ons kindje in de nachten op onze kamer leggen in de bugaboo. Maar hoe maak je deze nu op? Ik heb nu wat spulletjes gekocht voor een wiegje, maar dat is nog veel te groot. Ik heb geen handige mama en kan zelf ook niet echt naaien. Iemand een idee? Of gewoon de wiegspullen gebruiken en dat wat strakker instoppen? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Even een vraagje pure belangstelling, is een kinderwagenbak geschikt om zolang in te slapen achter elkaar? Ivm ventilatie enzo?
ik heb alleen nog maar het intake gesprek gehad maar hier zeiden ze dat het geen enkel probleem was. We hebben een bugaboo en die heeft schijnbaar een aerosleep matrasje? Het is ook alleen voor de nachten, niet voor overdag want dan gaat de baby gewoon in zijn eigen bedje.... Binnenkort heb ik een borstvoedingscursus bij mijn kraamzorg, dan ga ik het toch maar eens even navragen! Want ik vind het wel raar dat daar zoveel verschil gemaakt wordt. Mijn collega heeft het namelijk ook gedaan en dat ging ook prima!
Hier heeft onze dochter de eerste weken ook in de wagenbak geslapen, was geen enkel bezwaar volgens de kraamhulp...zij heeft hem toen opgemaakt, gewoon met ledikant hoeslakentje en lakentje, goed onderstoppen zodat het strak ligt, en onder de matras bij het hoofdje een hydrofiel zodat het hoofdje niet lager ligt dan de rest
Bugaboo zit wel een aerosleep in (dat hoort in elk geval wel) en het matrasje is zeker dik genoeg om een baby een nacht in te laten slapen geen enkel probleem! Onze dochter heeft denk ik de eerste 6 weken naast mij geslapen in de bugaboo bak ging echt SUPER. Wij hebben het met een wiegendeken opgemaakt en een laken ging goed kindje is nog zo klein kun je ze lekker strak instoppen. @Birgitte Hoezo vind je een aerosleep matrasje zo eng?
Onze kraamzorg raadde het sterk af om de baby een kinderwagenbak als bedje te geven. Niet vanwege het matrasje, maar omdat de bak zelf zo slecht ventileert. Het is niet voor niets dat wiegjes en ledikantjes spijlen moeten hebben en dus vrijwel helemaal open zijn aan de zijkanten. Wat zou ik doen, als ik tóch de kinderwagenbak zou opmaken? 1. een iets dikker matrasje erin leggen; 6 cm is minimaal, 8 cm is fijner (ik had geen bugaboo dus weet niet hoe dik het matrasje is; in mijn quinny zat echt een heel dunne) 2. matrasje inpakken met een molton en een hoeslakentje. Aangezien het matrasje zo klein is zou ik daar gewone lakens voor nemen (dus niet met elastieken aan de punten) en die eromheen vouwen 3. lakentje en dekentje eroverheen, net als in een gewoon bedje. Waarschijnlijk komt ongeveer de helft van het beddengoed onder het matrasje omdat het te groot is. Let op dat het geen hobbelige prop wordt, dat lijkt me niet lekker liggen voor je baby. Kap open, dekje eraf, zodat het zo open mogelijk is.
Ook hier mocht het gewoon van de kraamhulp. Lekker warm en veilig nestje. Beter dan direct in het grote ledikantje. Na 3 wkn is mijn dochter overgegaan naar het ledikant.
Onze dame heeft ook een weekje in de bugaboo gelegen. Zoals hiervoor al werd gezegd: -Om het matrasje een waskussenhoes (past perfect!) -Wiegendekentje plus lakentje -Bij het hoofdeinde nog een hydrofielluier -Hoofdeinde iets omhoog. Onze kraamzorg heeft er een handdoek ondergelegd. Sowieso is een wiegendekentje en lakentje voor in de wandelwagen wel lekker als je de winter in gaat met een baby. Ook tijdens wandelingen lag dochterlief daar lekker warm onder.