Kleertjes voor een juli baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door WendyB, 16 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Ik heb echt geen idee wat ik in huis moet halen voor een zomer baby.

Mijn oudste dochter is van november dus de meeste kleertjes en rompers zijn dik, lange mouwen.

Draagt een baby dan bv alleen een romper met lange mouwen en een broekje of een romper zonder mouwen met een pakje erover.

Wie heeft er ervaring mee?

Groetjes Wendy.

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik heb mn februaribaby nu pas af en toe een lange mouwen romper aan. vond het makkelijker toen hij zo klein was een mouwloze romper, met daarover een shirt (+vestje) te doen.
    Ik zou denken: romper korte mouw/mouwloos, katoenen shirtje en broekje. Denk dat je wel lange mouwen shirtjes nodig hebt voor het begin als ze zich nog niet goed warm kan houden.
    Of je doet een shirtje met korte mouwen en dan een vestje er over.

Wel zou ik niet teveel van tevoren kopen, voor hetselfde geld ligt je kindje in augustus alleen in een rompertje ofzo als het verschrikkelijk warm is.

3. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.809
    866
    113
    Noord Holland
    haha ik heb toevallig 2 juli kindjes ( 8 juli en 5 juli( de jongste)
    de eerste dagen in t ZH kreeg hij gewoon een romper aan met korte(geen) mouw en daar over heen een makkelijk zittend pakje met lange mouw en mutsje, dit werd bij ons sowieso geadviseerd voor de eerste week ivm temperatuur;) kunnen ze hun temp goed vasthouden dan kun je eventueel een t-shitje aan doen of bijvoorbeeld alleen een romper mocht t echt te warm worden. maar je kan altijd in t nekje voelen of je ze niet te warm of koud hebt aangekleed. je kan altijd nog iets aan of uit trekken en meestal op je gevoel afgaan. werkte hier erg goed. en dat is eigenlijk t zelfde met broekjes. succes met en gefeliciteerd nog met je zwangerschap

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

mijn oudste is net zo oud als de oudste van susanne en ik sluit me hier helemaal bij aan...
    romper met korte of zonder mouwen en lange kleertjes. Als het echt te warm is kan er altijd iets uit (te beginnen met de sokjes ;) ) .

5. bloem2

bloem2 Niet meer actief

Mijn zoontje is van 18 juli. De eerste 2 dagen heeft hij een romper zonder mouw aangehad en een pakje met lange mouw. De week daarna alleen maar zomerpakjes omdat hij zich heel erg goed op temp. kon houden en het heel erg warm was. Daarna alleen nog maar lange mouw aangehad omdat het weer niet meer geweldig was. Het ligt er dus aan of je kindje zich goed warm kan houden en welk weer het is. Ik zou gewoon van alles wat in huis halen, dat had ik ook gedaan en ik heb dan ook alles aan kunnen trekken. (ik had 7 zomerpakjes)

6. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    zoonlief van 10 juli 2010. ik had van alles wat: qua rompers korte, geen en lange mouw. qua tshirt lange en korte mouw. zo kan je ook combineren al naar gelang het weer. bij heel warm: geen mouw romper met korte mouw shirt. bij middelmatig korte mouw shirt met lange mouw romper of lange mouw shirt met kort of geen mouw romper.

7. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    ik heb er 1 van oktober en daar zat al kort en lange mouw bij maar ligt vaker alleen in romper en kleine baby s hebben vaak tocfh nog doek om of broekje aan als t minder is de 2e is van 12 juli succes en t wijst zijn eigen

Deel Deze Pagina