Oh ja, en is er iemand die ervaring heeft met de Easyfits (en teenyfits) van tots bots? Na her en der wat gelezen te hebben denk ik dat mijn voorkeur daarnaar uitgaat, maar ik lees vaak dat all-in-one systemen snel doorlekken. Hebben jullie die ervaring ook met deze luier? Een andere luier die me wel wat lijkt is de bamboozle. Staat ook een leuke startersaanbieding van op een van de sites die jij aanbeveelt Jo79 (3 voor de prijs van 2). Dat zijn wel interessante test pakketjes vind ik. En de verzendkosten vallen inderdaad reuze mee.
Superbedankt, handig! Ik vind vooral die cheeks and cherries een hele leuke site. Wat vinden jullie handiger; drukknoopjes of klitteband? En wat vinden jullie van de tots bots easyfit? en de bambooty? Ervaringen mee? vind de prints erg leuk!
Ik vind drukknoopjes handiger. Als je klittenband gebruikt, moet je dit best dichtdoen als je ze wast en dat zou ik vergeten. Ook denk ik dat je je luier dan wat minder schoon krijgt.
Gister vroeg ik het ook maar geen antwoord.... Over die inlegluiers.... Past elke inlegluier in alle verschillende luiers... of moet je voor elk ander merk een andere inlegluier halen?
Hey Gekko, ik kan je hier niet een goed antwoord op geven, maar ik zie wel verschil in vorm tussen de verschillende inleggers van de verschillende merken luiers. Toch denk ik dat wanneer de inlegger in de luier past het niet uit maakt welke je gebruikt. Maar misschien toch een vraag voor de mensen die al langer wasbaar luieren.
Ok Storm... Ik laat de vraag gewoon staan... en als er meer antwoorden komen.. dan is dat gewoon mooi meegenomen
Sorry, had ik gemist. Dit weet ik eigenlijk niet. Ik heb bijvoorbeeld 3 maten van Imse vimse overbroekjes om over m'n one size popolino's te doen.
Ah, je bedoelt die papieren inleggers... Sorry! Heb je vraag totaal verkeerd begrepen! De wegwerpinleggers die ik gebruik zijn te breed voor mijn luiers maar ik sla ze een stukje om.
Dus in priciepe kan je de papieren inleggers (met passen en meten) voor meerdere merken gebruiken... begrijp ik dat goed?
Ja dat klopt, hier gaan ze ook een paar wasbeurten mee (tenzij er in gepoept is ), je hebt ook inleggers die je niet kunt wassen. Soms was ik ook gewoon de billendoekjes mee en gebruik die als inlegger. Mijn voorkeur gaat ook uit naar drukkers i.p.v. klittenband, blijft er gewoon een stuk mooier uitzien, maar het is persoonlijk, klittenband is sneller te verstellen. En als je luiers direct naar Nederland wil laten versturen, moet je altijd opletten of ze die luiers mogen uitvoeren, van sommige merken mag dat niet.
En als de inleggers te groot zijn, knip je er gewoon een stuk vanaf Heb idd gehoord dat het verschilt qua merk inlegger of je ze nog kunt wassen. Die van Kaatje Katoen pluizen iig niet dus kun je hergebruiken.
Die van Popli blijven heel lang goed en kun je aardig wat wassen, zijn dunne vellen, die van Bambinomio ook, maar die krimpen wat meer. Van Kaatje Katoen heb ik ook 1/3 rol staan, die kun je ook wassen, zijn wat dikker, maar mij bevallen ze niet zo goed als die anderen. Ik woon in de Betuwe, mogen gratis opgehaald worden. Door de brievenbus passen ze niet.
Dus sommige van die inleggers kunnen ook gewoon gewassen worden... dat is wel makkelijk... ook van die biologisch afbreekbare of die gewoon niet?
Je hebt inleggers, die zijn van stof (bijv. katoen, bamboe, microvezel) en die zijn voor extra opname van de luier en was je gewoon. En dan heb je inlegvellen/doekjes, die gewoon zijn om de poep op te vangen zoals die Popli's etc. Van veel merken kun je ze gewoon wassen, sommigen niet, de ene kun je door de w.c. spoelen, andere merken niet. Die inlegdoekjes zijn dus echt alleen om poep op te vangen en zorgen niet voor extra opname. Dat is nog wel eens een misverstand. Billendoekjes, ik gebruik gewoon wegwerp en die was ik regelmatig mee (tenzij ze helemaal onder de poep zitten ) en gebruik ik daarna ook weer als inlegdoekje. Die mik ik na gebruik wel weg, want die zijn niet zo geschikt om door de w.c. te spoelen of meerdere malen te wassen. Hoop dat het zo wat duidelijker is, ik moet zeggen dat het bij mij ook even heeft geduurd voor ik door had hoe het allemaal werkte.
@dames met Rumparooz: hoe hebben jullie de Rumparooz luiers gewassen? Ik kom er op de engelse site namelijk niet echt uit. Ja dat je het beste ecover kan gebruiken, iig iets met enzymen erin. Maar welk wasprogramma?
Hey Faith, Ik heb bij mijn rumparooz een wasvoorschrift ontvangen. Ben momenteel aan het werk tot 21 uur vanavond, maar wil hem wel voor je inscannen en naar je pb-en. Staat in ieder geval in dat je het beste kleurwasmiddel kunt gebruiken (wel poedervorm, geen vloeibaar) en dat je 1 keer in de zoveel tijd moet strippen.