Ook ik ben me druk aan het verdiepen in de wondere wereld van de wasbare luier. Mijn paps heeft aangegeven dat hij wel wil meewerken aan een aanschaf, dus dat maakt het nog interessanter Ik vraag me alleen het volgende af: hoe doen jullie dat met jullie kindjes op het kinderdagverblijf of bij een gastouder ?
@Faith84: Ik krijg het bestand niet in een PB-tje. En hier in het bericht wordt het niet echt leesbaar. Als je wilt mag je je mailadres pb-en, dan mail ik het naar je toe.
Hoihoi, Ik gebruik ook wasbare luiers en ik ben er heel tevreden over. Het was even zoeken welke goed paste bij mijn dochter. Ze is nu anderhalf en ik gebruik ze sinds 2 maanden. Ik heb een hele zooi bumgenius tweedehands kunnen overnemen en ik heb ook flexitots met een overbroekje. Ik heb ook easyfit van totsbots, itty bitty, happy heiny, rumparooze en funny bunz geprobeerd, maar die lekten hier allemaal door. Die heb ik trouwens allemaal nog liggen, als iemand ze over wilt nemen, laat maar weten! Ik heb er zelf heel veel dus heel vaak wassen hoeft niet. Inderdaad zo'n inlegvel erin en die gooi ik weg in een aparte luieremmer bij poep, en plassen gewoon meewassen. Nadeel van de bumgenius is dat het pocket luiers zijn. Best een werkje om ze te vullen. Flexitots zijn heel fijn, die zijn een stuk dunner en met een overbroekje eroverheen heb ik nog nooit lekker gehad. Maar de ideale luier, die je niet hoeft te vullen, zonder overbroekje, en die natuurlijk niet doorlekt, heb ik nog niet gevonden. Ik gebruik voor de nacht gewoon wegwerp, ze slaapt nu sinds een tijdje door, en ik wil niet dat ze wakker wordt van een natte broek... Ik gebruik het liefst luiers met klitteband omdat ik die goed kan afstellen,met drukknoopjes lukt dat zo goed.
Leuk om ervaringen met de easyfit te lezen! Hij lekte bij jou dus door Lien123? Heeft dat denk je ook iets met de pasvorm te maken? Zijn er misschien nog anderen die ervaring hebben met die luier?
Misschien leuk om te weten: op 23 april vind er een Guinness book of records poging simultaan wasbare luiers verschonen plaats! In NL zal dit plaatsvinden in Zaandam om 17.00 uur. Er is die dag een markt en workshops over wasbare luiers dus als jullie meer informatie zoeken over wasbare luiers is het misschien leuk om langs te komen en natuurlijk te helpen met het record te verbreken!!
er is een site gemaakt: www.greatclothdiaperchange.nl er komt nog meer info op. Het is bij recreatiecentrum de jagersplas
Wij hebben Poppolinos gebruikt en waren er heel tevreden van, ze zijn nog in zo'n goede staat dat ze waarschijnlijk ruim zullen voldoen om de tweede die in juni komt ook door de luiertijd te krijgen.
Nou, ik heb inmiddels 5 bumgenius aangeschaft: 4 all in ones (maat s en M) en 1 all in one onesize (V4) om te testen. Ze zien er makkelijk uit en redelijk slank (dochter heeft er eentje aangehad). Ik wilde ze eerst even wassen, dus echt getest heb ik nog niet en ben benieuwd. Verder wil ik ook nog een vijftal flexitots of easytots aanschaffen. Liever gebruik ik geen overbroekje (manlief stond al niet te springen om katoen en wil zo min mogelijk 'werk' er aan hebben), maar als die beter zijn tegen doorlekken is dat natuurlijk ook wat waard. Denk er dus nog even over na. Doe het gefaseerd zodat het financieel ook niet zo gevoeld wordt De bumgenius all in ones had ik trouwens voor 11 euro via een Belgische site omdat ze er daar uit gingen! De eerste vijf heb ik dus goedkoop aan kunnen komen! Als iemand anders hier nog aanbiedingen weet hou ik me aanbevolen!
Jammer dat de recordpoging niet door gaat, had er wel heen gewilt. Ben ook aan het neuzen naar de voor en nadelen van katoenen luiers.
Ja ik wilde ook gaan... Zelfs mijn man had ik al zover gekregen dat ie meeging... Wel echt heel erg jammer hoor.... Maar als het volgend jaar wel doorgaat kan ik mischien wel meedoen Dat zou leuk zijn.... eerst dan maar ff een plakbeeb regelen
Ja ik vind het zelf ook erg jammer! We wilden er echt een big event van maken, maar daar was de tijd te kort voor. En voor zo'n officiele poging heb je toezichthouders enz nodig om alles te registreren, dus er ging wat meer werk in zitten dan dat wij nu konden opbrengen met z'n 3en. Maar volgend jaar doen we mee; tijd genoeg om het voor die tijd geregeld te hebben
Laat het dan ook gelijk groots weten.... want het lijkt me echt heel erg leuk!! Trouwens ik zit me dus af te vragen... er zjin zoveel wasbare luiers op de markt.... Waarom zijn er geen proefpakketjes.... met meerdere luiers... Er zijn wel bedrijven die luiers verhuren... om uit te proberen... maar dat is dus maar 1 merk... Waarom niet van meerdere?
Hier een dochter van 4 maanden oud en op een paar keer na altijd wasbare luiers. Ik heb de eerste weken chineesjes van ebay gebruikt maar die lekten vaak door. Toen voorgevormde luiers van Noppies, prima in gebruik! Marktplaats.nl > 21 katoenen Noppies luiers - Kinderen en Baby's - Overige Kinderen en Baby's maar daar is mn dochter uitgegroeid inmiddels. Ik heb trouwens ook een hele poos gewoon vouw luiers ( hydrofiel luiers ) gebruikt, met snappy klemmetjes ipv veiligheidsspelden. Dat beviel me echt heel goed, snel droog, dun, makkelijk! Nu heb ik luiers van cooshies, voorgevormde luiers van flanel, overbroekje en klaar! Ik heb er 21 en was na 2 dagen, dan zitten de luier emmers vol. Ik heb ook een kussensloop in de luieremmer en hoppa in de wasmachine. Ook heb ik wasbare billendoekjes ( een fleece deken in stukjes geknipt, in een plastic bakje, een flesje water/scheutje baby olie, scheutje waslotion ) en die was ik zo met de luiers mee. Je hebt inderdaad een dikkere luier kont ( maar zulke schattige overbroekjes! ) en het leuke is, vannacht had mn dochter een wegwerp luier aan. Mn man zei vanmorgen vroeg "Wil je ze aub gaan verschonen, ze stiken zo, die wegwerp dingen! In wasbaar ruik je geen plas, alleen poep, pampers en andere wegwerp vind ik enorm stinken als er een klein plasje in zit.
Suusjeuh, Ik heb ook wasbare billendoekjes, maar ik snap toch niet zo goed hoe ik doe moet gebruiken... Heb je dan een open bakje water staan? Is dat dan niet heel koud? Of doe je het in een flesje? Ik las wel eens dat iemand een thermosfles had met warm water?
ik maak ze 's ochtends nat en doe ze in een tupperware doosje met deksel. Je kunt ook een thermosfles gebruiken, maar billendoekjes uit een pakje zijn ook hartstikke koud vind ik zelf, en Nore vindt het prima zo