Goedemiddag dames, Wij zitten er over te denken om electrische rolluiken aan te schaffen. Maar zien door de bomen het bos niet meer. Dus ik hoop op mensen met ervaring. - wat waren jullie ongeveer kwijt - heb je ze bij ieder raam en deur laten plaatsen - voordelen of nadelen? Ik hoor het graag !
Nadelen: brand. Je krijgt ze dan niet meer open. Daarom zou ik voor handmatig gaan of een combinatie van beide. Voordelen: inbraakwerend. Houdt warmte tegen in de zomer. Altijd donkere slaapkamers.
Wij hebben ze voor de slaapkamers en woonkamer/keuken. Boven electrisch, beneden met de hand. Donkere, koele kamers, niet zo zeer voor de inbraak.
De reden dat ik ze niet wil inderdaad... Brand.. Dat verhaal van die mensen die toen hun huis niet uitkonden met brand en waarbij de buren probeerde de rolluiken kapot te krijgen staat echt in mijn geheugen gegrift.. Zou dan ook adviseren om de deuren vrij te laten... Alleen ramen eventueel... Zou goed rondkijken en rondvragen! Want zit vaak veel prijsverschil in!
Brand is idd een reden om ze niet te nemen. Maar wij gaan ze dus alleen gebruiken als we niet thuis zijn. Buurt is helaas een stuk onveiliger geworden. Maar voor die gene die ze heeft wat waren jullie kwijt?
Bij brand kan je de rolluiken gewoon tussen de lamellen doorsnijden en ze dan uit elkaar halen. Of gooi er een stoel door of zo. Is echt niet zo moeilijk naar het schijnt om een rolluik kapot te krijgen, vb in geval van brand. Werd ons verteld toen wij die lieten zetten. Ik had er aan elke ramen een en aan de voordeur ook, als ik alleen thuis was dan gaf me dat wel een extra veilig gevoel (ondanks dat het toch niet zo veilig is eigenlijk haha, gezien wat ik eerder zei. Maar het zal toch al wat tegen houden om te proberen inbreken)
Wij hadden ze vroeger alleen boven in mijn ouderlijk huis. Elektrisch maar die kon je ook handmatig gebruiken. Wij gebruikte ze alleen in de zomer , alles dicht en in de avond alle ramen weer open. Ik kon ook echt niet slapen met die dingen dicht vond het benauwd worden. Maar dat lag volgens mij meer aan mij.
Onze rolluiken werd bij verteld in geval van brand hard ertegen aan duwen en ze knallen eruit. Van binnen naar buiten werkt dat niet! Lag aan de vorm van de lamellen dat dat kon. Dus dat was geen nadeel bij ons. Wij hebben ze alleen boven in de slaapkamer ramen. Voordelen, donker koeler warmer. (Zomer en winter voordelen) dus! Gr
3 elektrische rolluiken hier op de slaapkamers. Bij de kinderen gaat hij snachts altijd naar beneden, die van ons gebruiken we eigenlijk nooit, alleen overdag in de zomer. Wij waren ong 200/300 kwijt per luik incl bevestiging.
Wij hebben ze alleen boven bij de slaapkamers, houdt veel zon en warmte tegen, ik vind het echt ideaal. En ook lekkere donkere slaapkamers. Al doe ik ze ook wel vaak niet helemaal tot beneden dicht, zodat er nog wat ventilatie / licht is. Ik weet niet meer precies wat we kwijt waren, ik dacht 1300 euro inclusief montage.
Elektrische rolluiken heb je met een draaiknop en met afstandsbediening. Ik zou voor de draaiknop gaan. Die zit naast het rolluik en kan je meteen checken of het raam dicht zit. Met afstandsbediening wil je die soms vergeten en blijft het rolluik op het raam hangen en dat zijn dure reparaties. Helaas evaring mee hier, meerdere keren...
Wij hebben alleen voor en aan de zijkant zonwering. Beneden hebben we voor screens gekozen en boven voor rolluiken. Beneden elektrisch met een draaiknop, boven handmatig. Beneden twee grote ramen waarvan één tot op de grond, en een smal raampje aan de zijkant. Boven twee ramen, redelijk normaal formaat voor slaapmamer boven. We waren 1400 euro kwijt. Wij hebben het laten plaatsen door een plaatselijk bedrijf. Ik ben er heel erg blij mee!