Kindjes geboren met Sint en Kerst, hoe verjaardag vieren?

Discussion in 'De lounge' started by ProudMum, Nov 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ik heb hier geen last van, Joey is van 29 Januari.

Maar hoe doen jullie dit?

Gewoon nieuwschierig!

2. Trees

Trees Niet meer actief

Ik ben een bijna sinterklaas-kind (8-12) en wij deden het thuis heel simpel. Gewoon twee keer feest! Het enige probleem was dat ik vaak veel cadeaus dubbel kreeg. Voor mijn moeder was het wel lastig, omdat december hierdoor een hele dure maand werd. Ze heeft me weleens verteld dat ze elke maand wat geld opzij zette om deze maand door te komen.

3. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

mmm kvier sinterklaas eigenlijk niet.. en kerst eten we alleen gezellig.. maar ik denk dat ik 1 cadeautje voor kerst zou kopen en 1 voor de verjaardag.. en de familie gewoon alleen voor de verjaardag... word idd een beetje te veel van het goede anders ;)

4. keizerin

keizerin Niet meer actief

Wessel is op 25-12-2006 geboren dus wij hebben een kerstkindje :D

Vorig jaar hebben wij het op de dag zelf met zijn drieén geviert dus geen visite.
    Mijn man is op 27 december jarig en toen hebben we alle visite voor Wessel laten komen.
    Ik denk dat we het dit jaar weer zo gaan doen.

5. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,024
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Ik ben op 1 januari jarig en mijn broer op koninginnedag.

Eigenlijk vier ik mijn verjaardag de laatste jaren nooit meer op de dag zelf, aangezien iedereen brak en moe is en op visite moet naar opa en oma.

6. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Sinds mijn zusje op 5 december is geboren hebben wij niet meer zo uitbundig sinterklaas gevierd. Ik was toen 10 jaar.

Op haar verjaardag kwam een vriend van me vader vaak als sinterklaas verkleed met 2 pieten. hij speelde toen sinterklaas in ALmere bij veel gelegenheden. Dus op de route naar huis langs mijn zusje

7. Deb26

Deb26 Bekend lid

Oct 3, 2006
    626
    0
    16
    Mijn dochter is 10 december jarig. Met sint en kerst krijgt ze wat kleinere kadootjes. Met haar verjaardag een grote.
    Flink sparen dus.. bijna elke week wel kadoos

8. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Ja wij zitten er ook mee. Giovanna is op de 26ste jarig. Mijn moeder doet dus 2 schoenkadoo's voor haar en samen doen we sinterklaas avond kadoo's.

Op haar verjaardag krijgt ze echt heel veel dus ik wil niet dat ze ook zo veel op sinterklaas avond krijgt maar dat wilt er bij mijn moeder niet helemaal in...

Mijn idee was om haar dan met 5 december gewoon 2 puzzels en 2 boekjes ofzo te geven maar me moeder liet me alweer wat anders doorschemeren. Ik kan het der ook niet kwalijk nemen ze is ook zo gek met haar.

9. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

Nov 29, 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Ík ben zelf 5 dec. jarig.
    Vroeger mochten alle neefjes en nichtjes bij ons de schoen zetten. Op school mocht ik altijd bij Sint op schoot komen en werd er voor ons samen gezongen.
    Later mocht ik een duurder cadeau voor mijn verjaardag uitzoeken, zodat Sint er bij in zat verrekend.

Tegenwoordig vieren we mijn verjaardag en krijg ik standaard een nieuwe pyjama van Sint (oma).

Ik verwacht dat we vanaf volgend jaar weer overgaan op Sinterklaas voor onze zoon. Mijn verjaardag vieren we dan gewoon in het eerstvolgende weekend.

10. amber1978

amber1978 VIP lid

May 7, 2007
    5,956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Jesse is de 22ste december jarig en Thomas 1 januari

Wij vieren hun verjaardag samen op de 28ste. Na de kerst dus.

Daarnaast vieren wij gewoon sinterklaas. Dec is wel een dure maand dus maar wij hebben beiden een eindejaars uitkerering. En de sint cadeaus koop ik altijd al in september-oktober.

Kerst doen wij geen cadeaus voor de kids. Alleen een mooi leesboek.

11. Chanoetje22

Chanoetje22 Actief lid

Jul 3, 2007
    202
    0
    0
    KLANTENSERVICE
    ALMERE
    alysha is geboren op 31-12 dus dit jaar wordt haar verjaardag en oud en nnieuw bij ons gevierd met de hele familie erbij. maar het blijft een mioeilijke dag want veel mensen hebben meestal al plannen met de feestdagen en alysha krijgt dus cadeautjes met sinterklaas, kerst EN verjaardag.. die bofkont!

12. cindy en marcel

Sep 16, 2007
    98
    0
    0
    thuisblijfmoeder
    eindhoven
    Ikzelf ben 6-12 jarig op dezelfde dag als sinterklaas dus, mijn familie heeft het altijd bewust apart gehouden sinterklaas op 5 dec en mijn verjaardag de dag erna. Ik kreeg ook altijd apart cadeau's van de familie dus niet 1 grote.
    Alleen op school en met kinderfeestjes vond ik het nooit zo leuk je wordt in deze tijd toch altijd een beetje vergeten, kinderfeestjes kon nooit iemand komen, en op school waren er maar weinig geinteresseerd in mijn verjaardagscadeautjes omdat iedereen met zijn cadeautjes op school kwam aanzetten. Toen wij sinterklaas thuis niet meer vierde omdat er geen kleintjes meer waren werd het wat makkelijker, vanaf volgend jaar zal dit dus weer terug komen met mijn kleintje en zal alles weer wat drukker worden.
    Nu ben ik ook nog eens uitgeteld van mijn 1e kindje in december officieel ben ik 12-12 uitgeteld maarja als je even rekent kan dat alle kanten uit, sinterklaas kan, kerst kan en eind november kan ook nog ik hoop dan ook op het laatste niet omdat ik het zwanger zijn zat ben maar gewoon puur voor haar want in december jarig zijn is echt geen pretje en als ze dan eind november komt is ze mooi nog alles voor met haar verjaardag.

13. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    `Heb zelf geen kids die rond die tijd jarig zijn.
    Wel kan ik op koninginnendag bevallen in 2009, ben 1 mei uitgerekend. (en 2 mei is mn schoonbroer jarig, ook niet zo'n beste bevaldag dus)
    Ik ken wel iemand die op 1e kerstdag jarig is en die vindt het niet leuk. Vriendin va mij is op koninginnendag jarig en die vindt dat ook niet leuk.

14. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Wij proberen altijd om mn zoontjes verjaardag (24-12) ergens tussen sint en kerst te vieren voor familie etc.
    Dat is altijd n heel gedoe want de week er voor zijn er nog 2 jarig. En dan zn verjaardag zelf op de dag zelf. Meteen er achter aan is het idd kerst. Maar zoveel doen wij niet aan kerst dus dat scheelt. We hebben wel versiering en we eten n heeeeeel klein beetje uitgebreider.
    Jaarfeesten worden bij mij geviert met gezin en gezelligheid (met zn 4e spelletjes spelen en filmpje kijken etc) niet met n hoop poespas en duur eten en onzin.
    Op n verjaardag krijgen de kinderen altijd 1 groot kado en kleding. En met sint kregen ze (zijn nu te oud voor sint dus krijgen iets kleins om de tijd te overbruggen dat we voor Wendy weer aan de sint moeten) n aantal kleine kado's en 1 groot kado voor samen.
    Tja die van mij heeft gewoon geluk dat sint net voor zn verjaardag langs komt. Krijgt hij in een maand veel.
    Maar als die datums niet bij elkaar zaten kreeg hij dat ook ...alleen niet in 1 maand. Dus ach.
    Heb hem er iig nog nooit over horen klagen.
    Hij klaagt eerder er over als de kerst boom nog niet staat ten tijde dat hij dat nodig vind :)

15. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Thijmen is 3 december jarig. Dit jaar voor het eerst :) Nu is het nog geen issue, we vieren nu geen sinterklaas. Vind Thijmen er nog een beetje te klein voor. Later weet ik het nog niet, denk dat we gewoon allebei doen :) Maar ik denk dat we voor sinterklaas toch niet zulke grote cadeautjes zullen doen. Meer wat leuke dingetjes.

16. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Ik en in december uitgerekend! Dus hopelijk niet op Sint of kerst bevallen! ;) We zullen zien....

17. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

Mijn manlief is 24 december jarig, .. Als kind al werd het altijd verplaats 1 week naar voren, nu na al die jaren heeft die gewoon daardoor geen verjaardaggevoel meer als die jarig is!

18. kira1985

kira1985 Niet meer actief

Ik zelf ben op 2e kerstdag jarig, iedereen zegt altijd ooow wat leuk een kerstkindje. Maar toen ik wat ouder werd wilde ik natuurlijk zoals elk ander kind dat er vriendjes en vriendinnetjes op mijn verjaardag kwamen, zoals ik ook naar hun verjaardag ging maar ja dat ging niet want met kerst ga je naar fam.

Mijn eigen famillie kwam wel altijd, en dan aten we gezellig met zijn alle.

Nu ik ouder ben vier ik het altijd op een andere dag, en idd het verjaardagsgevoel ben ik al jaren kwijt.

Verder heb ik nog een broer die 6 dec jarig is en een broer die 20 dec en me schoonmoeder is 22 dec jarig, dus voor ons altijd een hele drukke december

19. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Sara is op 24-12-06 geboren en ik vier het meestal de zondag ervoor , maar deze keer moet ik werken dus denk op de zaterdag ervoor .. de 24ste is zo'n dag dat iedereen zn spulletjes bij elkaar gaat halen voor de kerst , inclusief ik zelf .. en sávonds komt er helemaal niemand op bezoek ..

20. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Had het eigenlijk ook zelf kunnen bedenken, maar vind het leuk om jullie ervaringen te lezen

Share This Page