Even een vraagje: Ik heb twee teddy wiegdekentjes van jollein gekocht en heb ze nog niet gewassen omdat ik bang ben dat het niet meer zo zacht uit de was komt. Op het etiket staat gewoon op 30 graad wassen. Of zal ik het liever buiten luchten. Mijn vraag voor degenen die ook deze dekentjes hebben. Hoe is de dekentje na het wassen? Moet ik ze een nacht van te voren in koud water leggen? ♀️
Gewoon wassen en dan of het luchtprogramma van de droger weer fluffy maken nadat hij aan de lucht gedroogd is?
Ik zou hem wel gewoon wassen op 30 graden, laten drogen en dan met je handen er overheen wrijven om de teddy weer wat luchtig te maken. Ik zou 'm sowieso wassen ivm de chemicaliën die gebruikt worden om zoiets te maken etc.
Dat doe ik ook altijd, ik vind het niet fris om ongewassen dekentjes te gebruiken, helemaal niet bij een newborn.
Ik zou ‘m op 30 graden wassen, je zal ‘m sowieso een keer moeten wassen toch? Als hij wat stijf opdroogt, kun je ‘m met de hand ook helemaal opfrommelen tot hij weer fluffy is.
Oeps, ik heb 'm gewoon zoals alles op 40 graden gewassen. Dan aan de lucht laten drogen. Met een haarborstel (zo'n zachtere, geen plastic "pinnetjes") kan je het teddystof weer mooi opborstelen.