Dilemma..... We komen net terug van de 20 weken echo en alles is goed en groeit voorspoedig! Ook mijn bloeddruk is mooi, dus we hebben geen enkele reden tot klagen. Nu hebben we in principe een luxe-probleem.... We hebben een tijd terug alles al geregeld voor onze bruiloft die gaat plaatsvinden op 30 april ....op Kreta We vertrekken over precies 8 weken, ik ben dan dus 28 weken zwanger en we blijven 1 weekje daar. We hebben de vraag net voorgelegd aan de gynaecoloog of er bezwaar is tegen een vliegreis als je al zo ver gevorderd bent in de zwangerschap. Er waren geen medische bezwaren, maar hij zei er wel nadrukkelijk bij dat hij zoiets nooooit zou riskeren...stel dat de weeen beginnen dan zit je daar....je kent de taal niet enz enz. Nou, de schrik zit er bij mij nou wel heel goed in! We reden beiden teleurgesteld naar huis en ik weet nu echt niet meer wat te doen...toch gaan vliegen of de hele boel afblazen? Wat zouden jullie doen?
Ik zou gewoon gaan denk ik. Ik bedoel.. Als je daar weeen krijgt snappen die grieken dat heus wel en met engels kom je daar heel ver.
ik zal inderdaad denk ik ook gewoon gaan als je, je eigen fit voelt en alles en stel je inderdaad voor dat de baby eerder komt ze hebben daar ook een ziekenhuis maar dat is mijn mening ik ga als alles goed gaat met 20 weken zwangerschap op vakantie 2 weken lang maar dan ben ik minder ver maar denk dat ik met 28 weken ook nog zou gaan en wat is nou 1 weekje? succes met je keus maken...
ik zou wel gaan maar wel even bij de desbetreffende vliegmaatschappij vragen of het kan sommige willen daar wel eens moeilijk over doen.. En na mij weten kan je tot de 34 weken vliegen.. dat is wat mij is verteld .. En op kreta trouwen wat lekker joh.. Ons wondertje is daar gemaakt hahaha groetjes
Gewoon lekker gaan, ik zie geen problemen! Stel dat je daar moet bevallen, Kreta is enorm toeristisch en heeft goede medische voorzieningen. Have a nice honeymoon !
voor je eigen gemoedsrust zou ik nu even de medische voorzieningen checken in de regio waar je verblijft, maar zoals gezegd; kreta is hartstikke toeristisch dus dat scheelt al een stuk qua voorzieningen ook vaak...
Lekker gaan als je je goed voelt. Ik heb ook met 28 weken gevlogen en dat ging prima, kon toen zelfs nog mijn vele bagage goed tillen. En idd, mocht er wat gebeuren dan kunnen ze je daar ook goed helpen.
ik zou ook gewoon gaan hoor.. maar wel even tjekken waar t dichtsbijzijnde ziekenhuis zit.. en je dekking voor in t buitenland goed regelen.. en daarna.. lekker genieten samen! kindertjes worden overal geboren hoor.. hihi.. heb een mooie vakantie samen!
Ik zou het niet doen, maar ja.. ik heb een voorgeschiedenis van een dochter die te vroeg kwam. En ik ken ook een meisje dat geboren is op de kanarische eilanden, oke, al met 23 weken maar dat kindje heeft dus echt eerst heel erg lang daar in het academisch ziekenhuis moeten liggen (en als ouders ga je dan dus niet naar huis), daarna moest het kindje overgeplaatst worden met vliegtuig. Het is gewoon lastig, want hoe groot is de kans dat het gebeurd? Niet zo groot.. Maar ja... wat als het gebeurd, dan wil je daar echt niet zitten, ook al zijn de medische voorzieningen goed.
Hoi Patricia, Je hebt deze vraag ook bij de Verloskundige gesteld. Dubbel posten is niet toegestaan, dus dit topic doe ik op slot. Elvira