Welke week ben ik nu?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door GeoLilly, 5 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

2 aug 2013
    796
    0
    16
    Vrouw
    België
    Hoi dames

De eerste dag van mijn laatste menstruatie was op 23/12/15.
    Op 31/01 een positieve digitale test gehad (1 à 2 weken zwanger).

Ik heb een onregelmatige cyclus tussen de 32 à 37 dagen.
    Dat maakt het nogal moeilijk om uit te rekenen hoever ik nu ben.

Denk dat ik mijn ei heb gehad op 15 of 18 januari (weet het niet meer precies).
    Als ik het uitreken volgens mijn ei op 15 januari dan zou ik vandaag precies 5 weken zwanger zijn.

Gisterenavond bloedonderzoek laten doen en men denkt 4 weken en een paar dagen zwanger.
    Heb HCG van 513 en progesteron van 26,93. De waarden lijken me goed te zijn (komt ongeveer overeen met toen ik zwanger was van mijn zoon bij +- 4 weken en zijn vele malen beter - vooral progesteron als bij mijn miskraam).

Kan ik ergens opzoeken met hoeveel weken die waarden nu precies overeenkomen? Heb al het hele internet afgestruind maar kan niet direct iets vinden.

Zou het gewoon graag weten op welke dag ik nu precies ben uitgerekend en hoever ik nu precies ben. Het is nog eventjes wachten tot de eerste echo (24 februari). ;)

2. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    De verloskundige gaan in begin uit van de eerste dag vd laatste menstruatie
    Bij de 10 weken echo wordt de echte terminn bepaald aan de grootte van je kindje.
    Dus voor nu zou ik eerste menstruatue dag aanhouden

3. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij ben je nu 5 weken en 2 dagen zwanger en is je uitgerekende datum 5 oktober. Dit op basis van de duur van je cyclus en de eerste dag van je laatste menstruatie.
    Pas met de termijn echo krijg je een definitieve datum.

Ik zou me niet te druk maken om je waardes. Op deze termijn is dat nog weinig nauwkeurig.

Deel Deze Pagina