Hallo ik heb gister de 20 weken echo gehad. Alles was goed , alleen de placenta ligt te laag kan deze nog mee groeien met de baarmoeder naar boven toe? Als het zo blijft krijg ik een keizersnee. Met 30 weken weer een echo dus ff afwachten dus.
Bijna altijd groeit de placenta idd nog mee naar boven en kan je normaal bevallen. Bij de echo met 30 weken kunnen ze je meer zekerheid geven. Als placenta dan nog steeds laag ligt zal er worden gesproken over een keizersnede.
Ja hier, en met 30wk was hij alweer verschoven. Dit gebeurd in de meeste gevallen altijd,kans is dus klein dat het voor de uitgang blijft liggen maar ze moeten dit wel checken!
Bij mij is dat ook het geval. Met de 20 weken echo lag de placenta laag. En met 30 of 32 weken zal er weer gekeken worden. Ik moet wel zeggen dat ik echt onwijs last heb van steken bij de vagina alsof er iets uit wil komen zeg maar. De kleine voel ik nu ook echt laag schoppen. Ik verlies soms urine en t lopen is echt moeilijk geworden.. heb pas woensdag een afspraak bij de VK.
Dat heb ik dus nou ook en ben blij als ik thuis ben of op werk dat ik dan snel naar de wc kan maar tis geen pretje als je buiten loopt en er geen wc in de buurt is helaas... ik vraag t woendag even aan me VK. Dat urine verlies baart me wel zorgen
Hier ook! Bij 20 weken geconstateerd, bij 24 weken nog niet opgetrokken. Bij 32 weken weer terug voor een check. Maar in 90% van de gevallen trekt je placenta netjes omhoog, dus ik maak me niet zo'n zorgen!
Hier hetzelfde verhaal, bij mij zei ze dat 50%van de dames dit zo hebben en dat het meestal goed groeit. Dus ook controle echo met 30wk
Ik had het tijdens mn vorige zwangerschap en bij deze zwangerschap weer. Bij mn vorige zwangerschap is de placenta uiteindelijk mooi mee omhoog gegroeid en was er geen probleem. Bij deze zwangerschap weten we het nog niet en moeten we met 32 weken terug komen voor een echo. Volgens mn vk groeit het inderdaad vaak wel mee omhoog, maar ja wat is "vaak" nou precies .