Welke week eerste echo en waarom?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door swagartist, 20 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Week 6 en daarna week 8; om te zien of het hormoonpompje dat ik gebruikte al af mocht.

2. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Bij de eerste 2 zwangerschappen waren de echo's rond de 7/8 weken. Geen speciale rede is normaal bij deze vkpraktijk.

Deze zwangerschap kwam ik er pas héél laat achter. Toen eerste echo met 12 weken.

3. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Vorige zwangerschap heb ik er zelf eentje met 7 weken betaald. Was 30 euro bij een echobureau. Met 8,5 kreeg ik nog een echo in het ziekenhuis ivm een eerste MA met 12 weken (kindje was met 8,5 week al gestopt met groeien)

Deze zwangerschap woon ik ergens anders en de verloskundige waar ik nu heen ga die doet standaard zelf een echo bij de 1e afspraak :D Dus dat zal met net 8 weken zijn.

4. Nouralayn

Nouralayn Actief lid

28 apr 2014
    372
    1
    18
    Noord-Brabant
    Hier bij precies 6 weken ivm licht bloedverlies. Ik was toen ook enorm opgelucht dat we het hartje toen al zagen kloppen!

5. Roosje1984

19 mrt 2014
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij in de praktijk maken ze standaard een korte echo bij het intakegesprek zo rond de 7 weken!

6. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    met 6 weken de eerste in ziekenhuis ivm IVF
    met 8 weken de tweede via de verloskundige, echocentrum (wat een ellende zagen het verschil niet tussen mijn blaas en cyste onnodig ongerust gemaakt) weer terug naar het ziekenhuis
    met 10 weken dus 3de echo.....alles goed, echocentrum had ons nooit zo ongerust mogen maken over de cyste die er zit.
    lekker in het ziekenhuis onder controle gebleven dus nog vele echo´s gehad ivm opmeting cyste en dus ook steeds ff spieken bij de baby.

7. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik heb er een met 8,5 week gehad omdat ik nog niet wist hoe lang ik zwanger was. Omdat mijn kleintje een oeps baby is. Maar op die echo zagen ze geen vruchtje, snap dat nog steeds niet, dus had een MA. En erna nog met bijna 12 weken omdat het ergens knaagde maar ook omdat ik al 3 weken op een miskraam zat te wachten en het beu was. En wat bleek ik was wel gewoon zwanger en mijn kleintje had zich verstopt. En erna dus met 20 weken de 20w echo.

8. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier met 7 weken de eerste echo, althans volgens verloskundige ben ik dan 7+0 en volgens mijn berekening 6+5. Mag eerder omdat het vorige keer een miskraam is geworden. Ben wel heel blij dat ik eerder mag, ben nu namelijk heel onzeker geworden door die miskraam.

9. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Ik heb mijn eerste echo met 6 weken gehad ivm miskramen en doodgeboorte. Daarna met 8,9,10,12 en straks met 14 weken. Ik vond 2 weken wachten al veel te lang en daarom mocht ik in het begin iedere week komen.

10. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Vorige keer met 9 weken, aangezien ik toen een leeg vruchtzakje had, mag ik nu met 7 weken komen, de mevrouw aan de tel zei zelfs dat ik as di al kon, maar met 6 weken vond ik zelf wel erg vroeg (en kwamen de dagen/tijden niet uit ivm werk).

11. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    10.1 weken, omdat ze dat hier altijd met 10 weken doen. :)

Deel Deze Pagina