Welke week geplande keizersnede ivm placenta Praevia totalis

Discussie in 'De bevalling' gestart door girl13, 14 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. glittertje81

2 sep 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Girl: Hugo zit ongeveer op 7 a 8 voedingen nu. Maar volgens mij drinkt hij overdag niet meer dan ongeveer 100 ml (borstvoeding dan wel he). 's nachts komt hij dus nog maar 1x en dan stikt hij bijna in de hoeveelheid voeding, dus ik gok dat hij dan veel meer binnenkrijgt. Hij groeit goed, dus het zal wel goed gaan.
    Hij zit nog in kledingmaat 56, maar sommige maatje 62 kleding kan hij ook al aan.

Ik moet 19 december terug naar het ziekenhuis. Geen idee hoe lang ze voor me uittrekken, maar ze hebben wel speciaal een afspraak gemaakt bij de gyn die mijn bevalling heeft gedaan (en niet bij degene die me heeft begeleid tijdens de zwangerschap). Tot nu toe heb ik altijd wle ervaren dat ze goed de tijd nemen voor nacontroles!!
    Na mijn bevalling zijn ook alle betrokkenen nog wel eens langsgeweest toen ik nog in het ziekenhuis lag, zelfs de anesthesist (en die was diep onder de indruk van de operatie/bloedverlies etc), ik denk dat er wel 5 gynaecologen zijn langsgeweest en ook een aantal in opleiding haha.

Hier gaat alles goed, ook nog moe...........slaap vooral 's morgen lang uit (tot 11:30 u) en verder slaap ik niet meer 's middags.
    Ben gister voor het eerst weer in bad geweest!!! Een uurtje, maar zooooooo heerlijk (normaal kan ik makkelijk 1,5 u of langer badderen).

Wij hebben een 2-ling wagen en een wandelwagen, dus met wandelen geen problemen met vervoeren en nu dus ook een grote auto. Ik heb ook een buikdrager aangeschaft bij de oudste, maar ik denk dat ik die maar 1x heb gebruikt, ik vond het veel te zwaar (naarmate ze ouder worden he, ik heb nooit een kind onder de 3,5 kg gehad). Zelfs manlief kreeg er last van z'n rug mee (babybjorn).
    Wintersportvakanties doen wij niet...........(zomervakanties tot nu toe ook niet, wil wachten tot de kids hun zwemdiploma hebben, 3 kids die niet kunnen zwemmen is echt niet handig).

Groetjes

2. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja bij mij zijn na de operatie zon beetje ook alle betrokken artsen etc aan mijn bed geweest. Zelfs de oncoloog kwam in het weekend nog even bij me langs! En op de IC waren ze inderdaad ook erg onder de indruk van het feit dat ik het had overleefd na zoveel bloedverlies. Iedereen was zo lief en bezorgd.

Ik heb volgende week de nacontrole op 12 december. En niet met mijn eigen gyn maar met het hoofd van de afdeling, meneer de prof. Hij heeft mij ook geopereerd. Ik ben benieuwd hoe die afspraak zal verlopen.

Over die kinderwagen. Ik heb een bugaboo gewonen kinderwagen/buggy en ik heb een easywalker duo aangeschaft, alleen daarmee kan je amper door de sneeuw, dus vandaar mijn buikdrager keuze... euh ik bedoel de keuze van sinterklaas ha ha.

In bad?????????? wat heerlijk!!! Wil ik ook. Maar ik wacht even wat ze op de controle in het ziekenhuis gaan zeggen.
    Slapen doe ik ook nog veel. S ochtends en soms smiddags nog. Heerlijk! Maar mijn lichaam is het ook wel nodig merk ik.

Gaan jullie dames nog sinterklaas vieren of is de beste man al geweest?

3. glittertje81

2 sep 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee geen sinterklaas hier, de kids waren zo bang geworden na Sinterklaas op mijn werk dat we het nog maar een jaartje hebben uitgesteld. We vieren dit jaar kerst (bij mijn ouders en schoonouders waar de kids weer veel kadootjes zullen krijgen).

Hier slaap ik ook nog veel hoor, vooral 's morgens. Was vandaag pas om 11:30 u mijn bedje uit. Maar dan slaap ik 's middags niet meer (meestal moet ik mijn dochter ook van school halen om 15:00...........

4. Blauw Druifje

7 okt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,
    Heb jullie net via FB gemaild. Maar ik zie al dat ik wel optimistisch ben als ik denk dat wel naar de 6 voedingen gaan als Hugo nog op 7 a 8 zit. Wij nu op 7 gemiddeld per dag. Slapen blijft en uitvinding. Zeker nu in het weekend. Laatste voeding gister om 22.00. Pas op 03.05 ging 'babyalarm' en daarna heeft mijn lief om 7.15 een flesje gegeven ipv mijn bv in de nacht. En ik daarna nog geslapen tot 09.15, heerlijk! Morgen moet hij jammer genoeg weer werken. Ik denk dat ik maar wel even bij die voeding van 22.00 uur blijf als het lukt. Het is wat vroeg maar om dan daarna je bed in te rollen is ook heerlijk.
    De auto gaat een compacte station worden en de grap is dat ik eigenlijk voor een hatchback wil gaan (sportief model zeg maar) en lief voor een (grote) station. Terwijl ik toch echt altijd heb begrepen dat mannen liever voor de kecke sportieve wagens willen en vrouwen ivm het gezin voor de grote. Hmm, niet echt volgens rollenpatroon hier. Bijna bij niets trouwens. Doordat ik geen klap kon na de operatie (komt jullie vast erg bekend voor dit) was hij binnen no-time expert op gebied van verschonen en in bad doen. En als ik het probeerde was het brullen geblazen bij onze kleine man. Gelukkig gaat het steeds beter;)

5. Blauw Druifje

7 okt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee girl, hoe was de nacontrole? Ik mag over een paar uurtjes. Verder op dit moment niet zoveel te melden. Pas weer op 2 januari naar consultatie voor inentingen. Liefs

6. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nacontrole was goed! Hoewel inwendig het allemaal nog niet genezen is door wat er allemaal gebeurt is! Arts zei dat dit zeker 6-12 maanden minimaal gaat duren!
    Verder benadrukte hij nog even hoeveel geluk ik heb gehad dat ik er nog ben! Ik heb minimaal 10 zakken bloed gehad wist hij te vertellen!
    Ook hebben ze eerst nog geprobeerd vier aders af te klemmen maar dat dat niet hielp en ik op t randje zat van orgaan uitval en ze toen heel snel de baarmoeder hebben moeten verwijderen!
    Hij had zon extreem bloedverlies nog niet eerder meegemaakt!
    Voor de rest nog bloedprikken. Ik heb nog steeds bloedarmoede en heb ijzer tabletten gekregen!
    Over 4 weken wil hij me weer zien!
    Jij succes straks!

7. Blauw Druifje

7 okt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi glittertje, hoe was jouw nacontrole? Hoop alles goed. Ik ga over een week een poging doen het vloeien te stoppen met een stopweek van de pil. We zien wel. Verder nog iets prettigs. Gisteren viel meneer eerst tijdens voeden in slaap om even later klaarwakker te huilen omdat hij nog honger had. Tot 12 uur in de weer geweest tot hij weer sliep. Werd net wakker, kwart voor zes, hoera!!! Hoop dat het een trend wordt, ik heb iig heerlijk geslapen. Liefs

Deel Deze Pagina