Welke week geplande keizersnede ivm placenta Praevia totalis

Discussie in 'De bevalling' gestart door girl13, 14 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. glittertje

14 sep 2012
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb trouwens ook eens geprobeerd om een profielfoto te uploaden. Hij staat wel in "mijn profiel" maar bij mijn berichten komt 'ie er niet bij. Heel irritant..............

Ik wil ook een leuk plaatje!!!

2. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien even helemaal uitloggen en daarna weer inloggen
    Op je profiel zie ik m wel ha ha

3. glittertje

14 sep 2012
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaaaaa, had te maken met een avatar instelling oid............Snap er nix van, maar hij is tenminste te zien!! Ziet er een stukje vrolijker uit!

4. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb je die foto toegevoegd aan:
    gebruikersinstellingen en dan bij avatar? Dan zou het goed moeten komen.

Wat betreft die ijzertabletten, die hoef ik niet te slikken. Mijn waarden zullen nog wel goed zijn neem ik dan maar aan.
    Ha ha ik moest wel lachen om je poep verhaal. Lekker droppig.
    Ontlasting de laatste weken is al niet zo'n pretje vind ik zelf. Ik was laatst ook gewoon blij dat ik een diarree aanval kreeg ha ha... was ik in 1 keer alles kwijt!

Ik ben benieuwd hoe t met blauwe druifje gaat. Ik vermoed dat ze vandaag wel weer naar huis mag. Bij mij was t namelijk wel zo na een opname. Als t bloeden maar is gestopt. En hopelijk is haar bloeddruk ook onder controle.
    Mijn bloeddruk is nu ook steeds met onderdruk 70.
    Bij mijn eerste zwangerschap was die onderddruk 115 en de bovendruk 210. De gyn zei laatst wel dat je lichaam de eerste keer natuurlijk nog niet bekend is met zwanger zijn en dat een reactie kan zijn. Inmiddels is mijn lichaam ook gewend aan t zwanger zijn. Dus die van jou al helemaal.

Gisteravond voor de verandering eens even geen rugweeen gehad, maar gewoon buik voorweeen. Het valt me wel steeds op dat het steeds vanaf een uurtje of 1630 begint en rond 2100 eindigd.

Glittertje, jij bent nu toch 38 weken? en Blauwe druifje is 34/35 weken??
    Jammer dat jullie niet zon banner hebben, dan kan je makkelijk zien hoe ver iemand is.

------------ UPDATE-------------- Ik zie je avatar!!!!

5. glittertje

14 sep 2012
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    OK, als ik dit berichtje getypt heb dan ga ik ook een banner proberen aan te maken voor je!! Ik ben om precies te zijn vandaag 37 weken en 3 dagen zwanger.

Ik heb ook moeite met de ontlasting hoor. Ik heb ook af en toe een een aanval van slappe poep waar ik erg blij mee ben (gisteravond nog). Ik heb dat dus vaak 's avonds (net voor het slapen gaan haha). Misschien toch ook een reactie van je lichaam (soms ben ik er ook echt misselijk van). Dus darmkrampen heb ik wel, maar weeen niet. Lijkt me toch maar spannend hoor om al voorween te hebben, het kan zomaar omslaan in echte weeen!!!

Die ijzertabletten slik ik puur preventief hoor, niet omdat mijn HB te laag is ofzo. Bij bloedverlies zakt je HB gewoon heel erg snel, kan zelfs al bij bijvoorbeeld ernsige menstruatie!! Zo vreemd dat elk ziekenhuis weer een ander beleid heeft en dat er niet een landelijk praevia protocol is ofzo (of die is er wel, maar wijken ze er vanaf).

Nou, ik zal een poging gaan wagen aan de banner.........(heel nuttig bezig vandaag).

6. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    ha ha het houdt je van de straat he.

Ik drink ook laxo.... maar dat t nou echt super helpt ... euh nee.
    Ach hoort erbij! En met paar weekjes zijn we daar ook weer van af..... HOEWEL......
    Weet je wat ik echt vreselijk vond! Eerste keer ontlasting na een keizersnede...... VRESELIJK!!!!

Hmmm inderdaad raar dat ze die ijzertabletten niet standaard als voorzorg geven. Ik ga maar eens op een vork kauwen.... krijg ik toch wat extra's binnen.

7. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    glittertje je moet je banner toevoegen aan handtekening. want ik zie m hier niet maar wel bij je profiel.
    op deze site bovenin ook een kopje banners, daar kan je ze makkelijk maken.

ow bij t typen van dit bericht zie ik ineens onderin een vinkje: handtekening weergeven.

8. glittertje

14 sep 2012
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, even testen

Update; Jaaaaaaaaaaaa, hij doet 't!!! Owww, heb wel een zoetig profiel met die kleurtjes haha

@Girl: Jij ook maar even je profielfoto aangepast?? Nu ik toch bezig ben ga ik ook even een fotoboek maken met een buikfoto van afgelopen woensdag. Als het goed is staat mijn profiel zo ingesteld dat alleen vrienden die kunnen bekijken...........

9. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaaaaaa goed gedaan!!!!

Blauw druifje heeft straks wel genoeg te lezen weer ha ha

10. glittertje

14 sep 2012
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook 1 foto van mijn buik in een foto album geplaatst op deze site.........was ik 37 weken precies. Beetje bagger foto, want is genomen met de webcam van de laptop haha. Maar kun je wel goed met hoogliggende bal zien......;)

11. Blauw Druifje

7 okt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    So hee, wat een boel tekst!!!!
    Leuk...
    Maarre ik mag pas op zijn vroegst maandag naar huis.... Ze gaan morgen nog testen ivm aanwezigheid eiwitten. Heeft dus niets meer met de praevia te maken. Nu puur op bloeddruk. Of, zoals de vpk zei 'kom je voor het 1, moet je blijven voor t ander...'. Gelukkig komt er nu bezoek. Manlief!!!

12. glittertje

14 sep 2012
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Blauw druifje: oooo, nog het hele weekend in het ziekenhuis. Heb wel medelijden met je hoor (ik heb zo'n hekel aan in het ziekenhuis liggen met dat vieze eten, slechte slapen etc). Kun je ons nu een beetje bijhouden via je telefoon of web je een internetverbinding in je kamer? Lig je nog met veel anderen op zaal?
    maar het allermeest hoop ik dat je eiwitten in de urine gewoon goed zijn en dat je bloeddruk nog wat daalt zo met een paar dagen rust in het ziekenhuis!! Sterkte in iedergeval!!!

13. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah bah dat meen je niet! Ik heb ook met je te doen!
    Nou hopen dat je urine en bloeddruk weer goed worden!
    Bah bah bah! Ziekenhuis opname is niet leuk!
    Hopelijk kom je de dag een beetje door! Dat vond ik t ergste! Je leeft gewoon echt naar bezoek toe!

Fijn trouwens dat je ons even op de hoogte houdt!
    Samen staan we sterk hè! En wij denken zeker aan je!
    Succes en sterkte !!!!

14. Blauw Druifje

7 okt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hm, het kan in zoverre nog rotter worden dat, als blijkt dat de eiwitten niet goed zijn in moet blijven tot keizersnede.... Die dan ws op 37 weken gaat zijn. Morgen de uitslag. Het goede nieuws is wel dat het ziekenhuis fantastisch is. Lig alleen, heerlijk rustig. Eigen badkamer. Eten tot dusver lekker en vanwege de rust ook prima geslapen. Kijk er niet naar uit om nog minstens 2 weken te blijven maar als het ergens zou moeten dan toch het liefste hier. Werk van vriend kan ik zien liggen vanaf hier dus alles is ook nog dichtbij. En hoewel niet leuk, toch blij dat ze eea op tijd hebben gevonden want het kan rotte dingen doen die bloeddruk. Afwachten maar. Als ik langer moet blijven neem ik wel internet. Telefoon is overigens wel geweldig hoor maar dan gaat t toch makkelijker. Liefs

15. glittertje

14 sep 2012
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Blauwdruifje: Oei, nog 2 weken ziekenhuis zou niet echt een fijn vooruitzicht zijn! Wel gezellig dat we dan allemaal dicht bij elkaar bevallen haha! Gek idee dat als ik op 37 weken de keizersnede zou hebben dat ik nu al mijn kind had gehad haha.
    Wat fijn trouwens dat je zo luxe ligt alleen op een kamer!! Dat heb ik alleen gehad toen ik een "trauma geval" was (maar goed ook, want anders had ik zeker weten een buurvrouw ondergekotst haha, dat lag echt tot op de gang!!! -> sorry vies verhaal). Verder heb ik alleen maar bij anderen op de kamer gelegen. Het eten vond ik echt niet lekker, vooral warm eten 's middags krijg ik echt niet door mijn keel (al hebben ze dat nu volgens mij wel naar de avond verplaatst). Ik stuurde regelmatig mijn man met mijn personeelspas naar de kantine om een broodje te kopen......

Wanneer weet je meer over die eiwitten in de urine? Ik dacht dat dat een testje was dat met een paar uur al wel bekend zou zijn......(tenminste wel in ons ziekenhuis). Of krijg je ook medicatie tegen de bloeddruk en willen ze daar de resultaten van afwachten?

Dikke knuf voor jou in iedergeval!!! Nog even doorbikkelen!!

16. Blauw Druifje

7 okt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,
    Gister hebben ze geconstateerd dat er een beetje verhoogd eiwit was. Daarom willen ze het nu 24 uur in de gaten houden. Vanmorgen om 8 uur begonnen tot morgen 8 uur. Dan mag dat naar het lab en aan de hand daarvan maken ze de beslissing. (heb alleen het eten voor ontbijt en lunch dinsdag al in moeten vullen maar ik verwacht dat dat standaard is). Gelukkig is het warm eten hier ook 's-avonds en brood bij ontbijt en lunch. En ik rammel alweer...;)
    Houd jullie op de hoogte hoor. Hoop er maar het beste van...
    Thanx!

17. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen Blauw Druifje,

Ik ben benieuwd of je al uitslag hebt van je eiwitgehalte. Ik hoop zo voor je dat die goed is en je de laatste weekjes lekker thuis kan uitzitten. Wel heerlijk dat je een eigen kamer hebt. Mocht je wel moeten blijven dan heb je in ieder geval wat privacy.

Ik zal keihard voor je duimen dat je vandaag goed nieuw krijgt. Zet m op he!

18. Blauw Druifje

7 okt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,
    Jullie geduim heeft in zoverre geholpen dat het gelukkig geen zwangerschapsvergiftiging is. Pff. Wel bloeddruk nog te hoog, daarom labetalol verhoogd naar dubbele dossis. Moet nu blijven in
    ieder geval tot morgen omdat ze effect op mij en kindje willen zien. Lijkt nu lager te worden dus ik ben erg blij. Heb nog wel getwijfeld, ze hebben hier een test dat ze bij te hoge bd of zw.vergiftiging kindjes al vanaf 35 weken kunnen halen. Als je besluit mee te doen dan is er een kans dat je in de 35 weken groep zit. Anders wordt het waarschijnlijk rond de 37 weken. Ik vind het goed dat ze het onderzoeken maar vind ook 37 weken al vroeg genoeg. Het gaat overigens om de gezondheid van de moeder... En ik voel me prima nog steeds.
    Hoe is het met jullie. Glittertje, jij hebt morgen een onderzoek toch? En jij Girl?
    Nou, hopen dat bd actief lager wordt en dan ik morgen lekker me thuis rustig mag gaan houden.

19. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn te lezen dat het geen zwangerschapsvergiftiging is! Nu maar hopen dat je vbloeddruk ook netjes gaat dalen. Bij mij werkte die labetalol nou niet echt enorm. Het verlaagde het wel, maar met 3x 200 mg bleef die bij mij altijd wel erg hoog. Laten we voor jou maar hopen dat het voor jou wel een gunstig effect heeft. Hopelijk hoor je vandaag meer en mag je snel weer naar huis. Er gaat natuurlijk niks boven je eigen bedje etc.

Glittertje moet vandaag idd naar de gyn + anesthesist. Ikzelf moet donderdag weer heen.

Hier bij mij zijn de voorween gelukkig gestopt. Wel hield ik al wat vocht vast (einde van de dag dikke enkels enzo), maar sinds 2 dagen zijn ze ook al dik bij het opstaan. Dus ik vermoed dat mijn bloeddruk ook weer iets aan het stijgen is. Iets verhoogde bluddruk is natuurlijk wel acceptabel in een zwangerschap, dus dat hoort er voor mij wel een beetje bij.

Glittertje,... mocht je dit nog lezen voor je afspraak succes in ieder geval.

20. glittertje

14 sep 2012
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben net terug. Bloeddruk was goed en ook bij de gyn stond ik met 5 minuten weer buiten. Vruchtwaterhoeveelheid was prima en het hartje klopte goed. Dus maandag melden bij de verpleging voor intake opname voor dinsdag (ik hoef dan niet te blijven hoor, mag maandagavond gewoon thuis slapen). En dan dinsdagochtend om 07:00 uur melden bij de verpleging en om 09:00 uur (als niets uitloopt) de keizersnede.
    Qua narcose adviseerden ze een spinale ruggeprik, maar onder mijn omstandigheden begrepen ze mijn argumenten om voor een algehele narcose te kiezen. Dus dat is ook bepaald en staat nu vast.
    Verder nog bloed laten prikken (standaard voor een geplande OK), dus dat ook nog gedaan. Verder nog medicijnen opgehaald (ijzertabletten waren op) en heb ik nog even met mijn collega's gelunched (weer even gezellig).
    Dus dat was me een drukke ochtend...................En heb me weer druk gemaakt om niets natuurlijk, want veel meer als dat ik al wist dat kwam niet naar voren. Alhoewel, de man van de anesthesie vroeg me of ik op de hoogte was van mijn hartruis, uuuuuuuuuu hhhhhhhhhhh, heb ik een hartruis dan?? Dus daar moet ik nadat ik van de bevalling ben bijgekomen maar eens naar laten kijken (niets ernstigs verder).
    Dus dat was mijn spannende verhaal voor vandaag haha.

@Blauwdruifje: Fijn dat alles nu onder controle lijkt. Ik hoop voor je dat de aanpassing van de dosering Labetalol het nodige effect heeft (en dan niet op jou en je kindje). En ik zou ook niet kiezen voor een bevalling op 35 weken als dat niet nodig zou zijn. Idd is 37 weken al erg vroeg hoor (ook dan kan de longrijping nog niet optimaal zijn). En een kindje op de kinderafdeling terwijl jij op zaal ligt is echt niet leuk!!!! En die kans bij 35 weken is erg groot!!!!

@Girl: Nu jij nog vrijdag!!! Ben benieuwd!!!

Deel Deze Pagina